za wysoki krzew lilaka

1. Data: 2004-06-18 15:07:52

Temat: za wysoki krzew lilaka
Od: "Krysia" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Proszę o radę jak i kiedy skrócić 5-metrowy krzew bzu. do rozsądnych
rozmiarów Wczoraj obcinaliśmy przekwitłe kwiaty używając wysokiej drabiny.
Z góry dziękuję . Krysia

2. Data: 2004-06-18 15:27:53

Temat: Re: za wysoki krzew lilaka
Od: Marx <s...@w...to.newsgroup> szukaj wiadomości tego autora

Krysia wrote:

> Witam!
>
> Proszę o radę jak i kiedy skrócić 5-metrowy krzew bzu. do rozsądnych
> rozmiarów Wczoraj obcinaliśmy przekwitłe kwiaty używając wysokiej drabiny.
> Z góry dziękuję . Krysia

a po co obcina sie stare kwiaty?
Marx

3. Data: 2004-06-18 18:23:05

Od: "Krysia" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marx" <s...@w...to.newsgroup> napisał w wiadomości

> a po co obcina sie stare kwiaty?
> Marx

wieść gminna niesie ,że bez obcięcia nie zakwitną na drugi rok.Przynajmnej
tak pięknie,jak obecnie . Krysia

4. Data: 2004-06-18 19:51:04

Od: s...@p...onet.pl (Stach Czarnecki) szukaj wiadomości tego autora

> wieść gminna niesie ,że bez obcięcia nie zakwitną na drugi rok.Przynajmnej
> tak pięknie,jak obecnie . Krysia

Wytwarzają nasiona a to jest niepotrzebny wysiłek dla rośliny ;-)
U mnie pod blokiem zawsze ostro cieli lilaki w czerwcu, i ja tak samo
zrobiłem teraz (prawdziwa rzeżnia była ;), kiedy już mam swoje drzewa(bo już
nie są to krzewy ;-) Mam nadzieję, że puszczą się na boki porządnie ;-)

Pozdrawiam
Stach

5. Data: 2004-06-18 20:08:57

Od: "Ania" <k...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stach Czarnecki" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
już
> nie są to krzewy ;-) Mam nadzieję, że puszczą się na boki porządnie ;-)

Lilaki przycina się tuż po przekwitnięciu, całe lato mają na to by wypuścić
nowe pędy, na których w następnym roku powinny pojawić się pąki kwiatowe.
Mój lilak jest młody i niezbyt wysoki. W tym roku odpuszczam mu cięcie, ale
na drugi rok rozprawię się z nim.
Pozdrawiam

6. Data: 2004-06-18 22:38:39

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Krysia" <...@...c> wrote in message news:cav0o1$58u$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Proszę o radę jak i kiedy skrócić 5-metrowy krzew bzu.

Piec metrow? Nieduzy :)
Ja bym nie skracal na Twoim miejscu.

Pozdrawiam,
Bpjea

7. Data: 2004-06-19 00:11:05

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> a po co obcina sie stare kwiaty?

Zeby nie marnowaly sil na zawiazywanie nasion.

Elfir

8. Data: 2004-06-19 00:11:58

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Proszę o radę jak i kiedy skrócić 5-metrowy krzew bzu. do rozsądnych
> rozmiarów Wczoraj obcinaliśmy przekwitłe kwiaty używając wysokiej
drabiny.

Zaraz po kwitnieniu przyciac czesc galezi. reszte w przyszlym roku.

Elfir

9. Data: 2004-06-19 17:58:11

Od: "Pxemec" <p...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania" napisała :

> Lilaki przycina się tuż po przekwitnięciu, całe lato mają na to by
wypuścić
> nowe pędy, na których w następnym roku powinny pojawić się pąki kwiatowe.

Jest tylko pewien problem - po przekwitnięciu lilak nie chce rosnąć, ani
milimetra. Ile urośnie do końca maja, tyle zostanie aż do następnego roku.

Pxemec

10. Data: 2004-06-19 18:02:35

Od: "miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pxemec" <p...@T...pl> napisał w wiadomości

> Jest tylko pewien problem - po przekwitnięciu lilak nie chce rosnąć, ani
> milimetra. Ile urośnie do końca maja, tyle zostanie aż do następnego roku.
>
> Pxemec

To może jest już stary i trzeba go odmłodzić stosownie do jego wieku ???

Dociekliwa Miłka

Wszystko czerwone
Kolce na buty - aerator
wielosił i funkie