wielosił i funkie

1. Data: 2004-06-18 09:37:22

Temat: wielosił i funkie
Od: "miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak sądzicie, czy sadzić wielosiła błękitnego z funkiami ... jak to
będzie wyglądało ? Jedno lubi cień i wilgoć. Tylko że wielosiły były siane w
zeszłym roku i są dość mikre, nie zagłuszą ich funkie potwory ?

Rabatowo Miłka

2. Data: 2004-06-18 10:28:43

Temat: Re: wielosił i funkie
Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zeszłym roku i są dość mikre, nie zagłuszą ich funkie potwory ?
>

> Wielosił lubi swobodę lepiej rośnie po kwitnieniu przycinam go i ma
jeszcze jedno kwitnienie to samo ostróżki ,czasami serduszka ,przetaczniki
czy rozwar a do tego lubi słońce .Hosty raczej preferują cień półcień >
Pozdrawia Teresa

3. Data: 2004-06-18 12:47:53

Od: "miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Teresa" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> jeszcze jedno kwitnienie
> Pozdrawia Teresa

A jak przycinasz, samą główkę z wiatkami czy cały "patyczek" przy ziemi
(nie ruszając oczywiście liści) ?
Mam też kilka sadzonek języczki (kwiaty w kłosach), to może ją z funkiami ?

Cieniście Miłka

4. Data: 2004-06-18 14:06:58

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Cieniście Miłka
>
> Przycinam 2 lub 3 węzły od ziemi to co kwitło Języczka bardziej pasuje do
funkii to samo lubią i wilgoć i cień
Pozdrawia Teresa

5. Data: 2004-06-18 14:36:24

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik miłka napisał:

> Jak sądzicie, czy sadzić wielosiła błękitnego z funkiami ... jak to
> będzie wyglądało ? Jedno lubi cień i wilgoć. Tylko że wielosiły były siane w
> zeszłym roku i są dość mikre, nie zagłuszą ich funkie potwory ?

Bardzo ładnie wygladają z funkiami bodziszki - na zasadzie kontrastu lisci.
Podobnież pióropusznik strusi.
To moje ulubione zestawienia. I do tego kopytnik:-)

Pozdrawiam
Marta

6. Data: 2004-06-18 14:46:00

Od: "miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
lisci.
> Podobnież pióropusznik strusi.
> To moje ulubione zestawienia. I do tego kopytnik:-)

Kupiłam w tym roku wiosną jedną sadzonkę bodziszka ale nie jestem z
niego zadowolona. Na zdjęciach w książkach widziałam całe poduchy
fioletowych kwiatków a to moje coś kwitło mizernie na patyczkach w kupkach.
Większe ma dłoniaste liście niż kwiatów, a na zdjęciach nie było widać liści
tylko sam kwiat koło kwiatka. Już ładniejsze są bodziszki pod płotem z
drugiej strony niż te w moim ogrodzie :-(
A jak jeszcze zobaczyłam tą samą odmianę w mieście w gazonach to już całkiem
mi obrzydły ...
Ale bodziszek to nie słoneczne i suche ?

Zagadkowo Miłka

7. Data: 2004-06-18 17:25:52

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik miłka napisał:

> [...]
> mi obrzydły ...
> Ale bodziszek to nie słoneczne i suche ?

Zależy jakiego bodziszka kupiłaś.
U mnie kilka wielkopłatkowch np rośnie w półcieniu razem z hostami
i wyglądają ślicznie. Tyle, że kwitną troszkę później. Małe sadzonki w
zeszłym roku nie były rewelacyjne pod względem kwitnienia, natomiast w
tym roku szaleństwo:-) Dokupiłam ich kilka jesienia i juz łądnei mi sie
rozrosły.
Jeśli chcesz mam zdjęcia:-)

Pozdrawiam
Marta

8. Data: 2004-06-18 18:19:19

Od: "miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zależy jakiego bodziszka kupiłaś.

Ano takiego co ma duże liście, wypukłe, lekko owłosione a od spodu
woskowane.

> U mnie kilka wielkopłatkowch np rośnie w półcieniu razem z hostami
> i wyglądają ślicznie.

Moje już przekwitły, kwiatów miały znikomą ilość, ale liści jest bez liku.

> Jeśli chcesz mam zdjęcia:-)

No to ciach, dawaj :-D

> Pozdrawiam
> Marta