Kiedy mlode ziemniaki

1. Data: 2004-06-18 20:03:14

Temat: Kiedy mlode ziemniaki
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie straszliwie banalne. Pierwszy raz w tym roku posadzilam
ziemniaki, teskniac do smaku "prawdziwych" mlodych ziemniakow z
koperkiem i maslem. Pieknie wyrosly, niektore gatunki kwitna. I teraz
pytanie: kiedy kopie sie mlode ziemniaki? Czy jest jakis przepis, ze np.
jak zaczynaja kwitnac, czy tez po prostu rozgrzebac kopiec pod jednym i
sprawdzic?

Dzieki
Magdalena Bassett
Sequim, WA-USA

2. Data: 2004-06-18 20:38:47

Temat: Re: Kiedy mlode ziemniaki
Od: "janke" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pytanie: kiedy kopie sie mlode ziemniaki? Czy jest jakis przepis, ze np.
> jak zaczynaja kwitnac, czy tez po prostu rozgrzebac kopiec pod jednym i

dzialkowicz z kolegą wymieniają poglądy:

- u mnie w tym roku ziemniaki wzeszły dopiero na jesień!

- a jak sadziłeś? - pyta drugi.

- a no na trzy szpadle...

NMSP, wybaczcie

pozdrawiam
janke

3. Data: 2004-06-18 21:54:08

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:40D34A80.B406632@olypen.com Magdalena Bassett
<m...@o...com> napisał(a):

> pytanie: kiedy kopie sie mlode ziemniaki? Czy jest jakis przepis, ze
> np. jak zaczynaja kwitnac, czy tez po prostu rozgrzebac kopiec pod
> jednym i sprawdzic?

Hejka. Można delikatnie wkładac palce dłoni do ziemi pod krzakiem
ziemniaka i wymacywać bulwy. Duże podbierać a małe zostawiać - niech
sobie jeszcze urosną. :-)
Pozdrawiam precyzyjnie Ja...cki

4. Data: 2004-06-19 00:23:25

Od: "Jan P. Cieciński" <j...@c...eco.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett" <m...@o...com> wrote in message
> [...]
> pytanie: kiedy kopie sie mlode ziemniaki? Czy jest jakis przepis, ze np.
> jak zaczynaja kwitnac, czy tez po prostu rozgrzebac kopiec pod jednym i

Młode ziemniaki podbiera się właśnie wtedy, gdy kwitną (ostrożnie wybieramy
największe).

--
Pozdrawiam, Jan
http://www.ciecinski.eco.pl

5. Data: 2004-06-19 05:27:14

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jan P. Cieciński napisał:

> Młode ziemniaki podbiera się właśnie wtedy, gdy kwitną (ostrożnie wybieramy
> największe).

Moja mama sadzi jeszcze jakieś wczesne odmiany, niestety nazwy nie pamiętam.

Pozdrawiam
Marta

6. Data: 2004-06-19 10:40:31

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Młode ziemniaki podbiera się właśnie wtedy, gdy kwitną (ostrożnie
wybieramy
> największe).
:)
a kiedy jest pora na wykopanie czosnku
?
niektorym zaczynaja juz wiednac nadziemne liscie
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

7. Data: 2004-06-19 14:24:20

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:

> [...]

Dzieki za wszelkie rady. Pomacalam. Sa wielkosci jaja golebiego, wiec
poczekam z tydzien i sprobuje jeszcze raz. Czosnek tez zolknie.
Magdalena Bassett

8. Data: 2004-06-19 21:30:17

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Dzieki za wszelkie rady. Pomacalam. Sa wielkosci jaja golebiego, wiec
> poczekam z tydzien i sprobuje jeszcze raz. Czosnek tez zolknie.
> Magdalena Bassett
:)
no ale kiedy pora na jego wykopanie
?
wykopalem 2 glowki
ale wydaja mi sie male
:(
fakt
niezasilalem go nawozami
niepodlewalem
a po trzecie
zamiast kupic"sadzeniaki " po prawie 16 zl za kilogram
kupilem w spozywczym chinski czosnek po okolo 3 zl za kilogram
:)
pieknie wzszedl
mial 50-60 cm piekny szczypior
ale te glowki nie sazbyt wielkie

> [...]