alimenty - czy będę musiał płacić na nieswoje dziecko

31. Data: 2005-08-19 08:42:26

Temat: Re: alimenty - czy będę musiał płacić na nieswoje dziecko
Od: "LPoD" <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> napisał:

> Mnie ta wypowiedź pachnie raczej - kurczę, będę inwestował w nie swoje
> dziecko. Ona jest już po rozwodzie, więc różnie może być. A jeśli się
> wrobię?

Ale dlaczego nikt nie odpowiedział rzeczowo na pytanie?
Mnie też to ciekawi - zakładając, że ona jest po rozwodzie, a nie że
poprzedni mąż po prostu wykorkował (nie było to jasno powiedziane ;>), to
przecież na to dziecko alimenty powinien płacić poprzedni mąż. One jest już
po rozwodzie, więc różnie to może być. ;) W przypadku, kiedy rozwiedzie się
ponownie - czy wtedy na dziecko, według prawa, ma płacić:

a) pierwszy mąż,
b) ojciec dziecka,
c) wszyscy dotychczasowi mężowie tej kobiety ;)

Tak trudno odpowiedzieć na takie proste pytanie, za to tak łatwo oceniać
innych ludzi...

ch.

32. Data: 2005-08-19 10:21:02

Od: "idiom" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LPoD" <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff> napisał w wiadomości
> Ale dlaczego nikt nie odpowiedział rzeczowo na pytanie?

bo od rzeczowych odpowiedzi na pytania z zakresu prawa jest inna grupa ?

gdzie, z resztą, rozgorzała rzeczowa dyskusja... nawet numery artykułów
poleciały...

Monika

33. Data: 2005-08-19 15:50:28

Od: "karola" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> żywiciela cudzego dziecka.
> Przemyśl Ty sobie głęboko, baaaardzo głęboko, czym jest małżeństwo, czym
> jest ojcostwo (dla nieswojego dziecka, pamiętaj, to odrażające, jak widzę)
> Przemyśl Ty sobie, czy jesteś gotów na takie wyzwanie, bo coś mi się
> wydaje, że nieszczególnie. Oszczędź no tej kobiecie kolejnego
> rozczarowania i bólu związanego z nieszczęściem, jakim jest rozwód.
>
> Oczywiście rozumiem Twoje finansowe rozterki, ale też pachnie mi to
> asekuracją ze wszech stron, nawet: tchórzostwem i niewiarą we własne

Podpisuję się pod tym postem dwoma rękoma. A.

34. Data: 2005-08-19 16:55:32

Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu Fri, 19 Aug 2005 17:50:28 +0200, osoba określana zwykle jako
karola pozwoliła sobie popełnić co następuje:
>Podpisuję się pod tym postem dwoma rękoma. A.

To jeszcze trzeba było parę pustych linijek dokleić żeby było więcej.

--
\------------------------/ MICROSOFT: Most Intelligent Customers Reali-
/------------------------\

35. Data: 2005-08-19 18:38:05

Od: Eulalka <e...@l...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

LPoD napisał(a):

> [...]

> jest już po rozwodzie, więc różnie to może być. ;) W przypadku, kiedy
> rozwiedzie się ponownie - czy wtedy na dziecko, według prawa, ma płacić:

Tylko i wyłącznie.
Chyba, że jej drugi mąż adoptował/usynowił prawnie (sądownie) jej
dziecko - wtedy obowiązek alimentacyjny spoczywa na nim.

Eulalka

36. Data: 2005-08-20 08:53:02

Od: "karola" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości
>W dniu Fri, 19 Aug 2005 17:50:28 +0200, osoba określana zwykle jako
> karola pozwoliła sobie popełnić co następuje:
>
> To jeszcze trzeba było parę pustych linijek dokleić żeby było więcej.
Nie chciało mi się.A

37. Data: 2005-08-25 10:24:53

Od: "Karol Lipnicki" <a...@m...int.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> napisał w wiadomości

> że nieszczególnie. Oszczędź no tej kobiecie kolejnego rozczarowania i bólu
> związanego z nieszczęściem, jakim jest rozwód.

jak narazie to z moich obserwacji wynika że to kobiety częściej krzywdzą
mężczyzn - choćby przez błache traktowanie mężczyzny któremu na związku
zależy, którą tę kobietę naprawdę kocha...

38. Data: 2005-08-27 07:25:36

Od: MarcinS <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Margola napisał(a):

> Nie musisz się obawiać, dokąd dziecka nie adoptujesz, nikt Cię nie wrobi.

Mylisz się.

> Bo
> tak postrzegasz swoją nową kobietę, prawda? Tylko czyha, zeby zdobyć
> żywiciela cudzego dziecka.

Często jest ot usprawiedliwione myślenie - abstrahując od tej sytuacji.

--
Koniec dyskusji nie oznacza, że przyznałem
Ci rację. ;-)

W adresie e-mail zamień wodę na tlen.
GG: 4494911 Tlen: stern75

39. Data: 2005-08-27 07:26:13

Od: MarcinS <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Elske napisał(a):

> Nie płaciłbyś alimentów na to dziecko. Jeśli byś nie chciał oczywiście.

ty też się mylisz :)

40. Data: 2005-08-27 07:26:56

Od: MarcinS <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

idiom napisał(a):

> A poza tym - nie, nie ma, nie może placić alimentów na dziecko swojej byłej
> żony z pierwszego małżeństwa.

i ty się mylisz.

--
Koniec dyskusji nie oznacza, że przyznałem
Ci rację. ;-)

W adresie e-mail zamień wodę na tlen.
GG: 4494911 Tlen: stern75

co sądzicie o łączeniu Domów Dziecka i Opieki
Zapraszam na wczasy do Białogóry
Porod rodzinny
biurko oddam-Warszawa Ursynów
jak im pomoc? :(