alkohol

21. Data: 2003-01-28 10:56:06

Temat: Re: alkohol
Od: "lechox" <l...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

chcesz zyc?

22. Data: 2003-01-28 16:38:59

Od: "..::HESS::.." <t...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dipsom_ania" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
news:3e350fed@news.vogel.pl...
> Użytkownik "..::HESS::.." <t...@2...pl> napisał w wiadomości
<ciach>
>Dlatego się miotam. I dlatego też, że nie mogę
> wytrzymać bez tych 2-3 wieczorem miotam się w drugą stronę...
> Paranoja.
Na każdej butelce alkoholu (obojętne czy to będzie piwo, wino, wódka,
spirytus czy inny "wynalazek") powinno być napisane dużymi i wyraźnymi
literami.
Podobnie jak to pisze na opakowaniu papierosów.
"PICIE ALBO ŻYCIE, WYBÓR NALEŻY DO CIEBIE. MIN. ZDROWIA I CZEGOŚ TAM
JESZCZE.."
A tak na poważnie.
Jesli picie alkoholu nie powoduje u Ciebie problemów w życiu osobistym, nie
przesłania Ci celów wazniejszych to pij dalej to piwo.
Jeśli natomiast jest inaczej to może najwyższy czas na zmianę przyzwyczajeń
wieczornych i towarzystwa :)
Pozdrawiam.

--
..::HESS::..
Alkoholików możemy podzielić na trzy kategorie:

23. Data: 2003-01-28 21:04:57

Od: "Aede" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> skończyć W OGÓLE. W momencie gdy już nie masz nic do stracenia a wiele
> potraciłeś - nie masz wyjścia... (chyba, że chlać dalej). Ale czemu ja mam
> powiedzieć "DOŚĆ" i nawet raz na tydzień czy dwa nie móc pójść ze
znajomymi
> do pubu na Carlsberga czy Grolsha, które lubię? Rozmawiałam już ze
> specjalistami o moim problemie i wiem, że musiałabym całkowicie się
> odizolować od piwa... Dlatego się miotam. I dlatego też, że nie mogę
> wytrzymać bez tych 2-3 wieczorem miotam się w drugą stronę...
A pomyśl o tym co bedzie jak założysz rodzinę? Chcesz by była to rodzina z
problemem alkoholowym, bo nie możesz darować sobie picia piwka w
knajpie.Wiesz co to jest zwiekszona tolerancja na alkohol? Nie skonczy sie
na 2 piwach. Albo przestajesz albo na dno....

24. Data: 2003-01-29 23:14:59

Od: "dipsom_ania" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aede <a...@w...pl>:

Wiesz co to jest zwiekszona tolerancja na alkohol?

No, nie skończy, dziś w knajpce wypiłam trzy.
PS. Wiem.
PS2. Wcześniej piłam więcej ale to nieistotne.

--
.............||dipsom_ania|||

25. Data: 2003-01-30 00:53:21

Od: "*szaaa*" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odizolować od piwa... Dlatego się miotam. I dlatego też, że nie mogę
> wytrzymać bez tych 2-3 wieczorem miotam się w drugą stronę...

Są pijacy i są alkoholicy. Pierwsi piją okazjonalnie, gdy mają, piją z
głupoty i z rozpaczy. Nie piją, gdy nie mają.
Drudzy piją, by ich zdaniem "normalnie" funkcjonować, nie panują nad piciem
i nie wychodzą z imprezy, jeśli w butelce jest jeszcze choć kropla lub
nadzieja w portfelu. Im alkohol potrzebny jest jak oddychanie. Dawno
stracili możliwość kontrolowania swojego picia i każda ilość alkoholu
uruchamia całą machinę od nowa... Ci drudzy to alkoholicy, ludzie z alergią
na alkohol. Ludzie, dla których alkohol stał się problemem i odizolowani od
niego - odczuwają jego brak.
Naukowcy do dziś nie znają przyczyny tego zjawiska zwanego alkoholizmem.
Zdania są podzielone. Jedni twierdzą, że genetyka, dziedziczenie, inni
obalają te przesłanki twierdząc, że otoczenie, środowisko....
Śledzę te przepychanki, bo temat alkoholizmu jest mi bliski.
Amerykanie wiodą prym w tych badaniach. Podany świniom alkohol pozwolił na
stwierdzenie, że samce szybciej wpadają w nałóg i szybciej z niego wychodzą.
U samic proces przebiega wolniej i trudniej wychodzą z nałogu.
Pewien więzień alkoholik, skazany na dożywocie zgodził się na eksperyment.
Po 25 latach całkowitej abstynencji wstrzyknięto mu alkohol podczas snu,
prosto do żyły. Uniknięto w ten sposób całego zwyczajowego przykładania
butelki czy kieliszka do ust i odczuć z tym związanych. Reakcja organizmu
była taka, jakby tej 25 letniej przerwy nie było w ogóle. Powstał głód i
objawy jak w ciągu. Eksperyment dowiódł, że organizm alkoholika nie uwolnił
się od objawów alkoholowych nawet po 25 latach przerwy.
Na zakończenie przytoczę kilka myśli, wartych zastanowienia.
"Z alkoholika nie zrobi się pijaka. Z pijaka można stać się alkoholikiem".
"Tragedią młodego alkoholika jest brak wiedzy, tragedią starego alkoholika,
jest znajomość wiedzy o alkoholizmie"
Pozdrawiam Cię Aniu
i życzę wytrwałości
z dnia na dzień...

--
*szaaa*

faq grupy
papierosy
czy ktos zna grupy wsparcia AA
rzucilem papierochy, a moze to one rzucily mnie...?
rzucilem papierochy, a moze to one rzucily mnie? :)