Re: allegro

Data: 2004-07-22 17:26:21
Temat: Re: allegro
Od: "czytelnik" <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

m...@i...pl napisał(a):

> Dolaczyl bym sie i wzial nasionka 2 bananowcow:
> Musella lasiocarpa
> Musa sikkimensis (Red Tiger) - koniecznie ta odmiana z czerwonymi
> przebarwieniami
>
> Upewnij sie jednak co do platnosci. Jesli chcesz zrobic przelew zagraniczny
> koszty beda znaczne. Ja zaplacilem niedawno za SWIFTa do Niemiec w sumie
jakies

> 150 zl oplat. Chyba, ze karta kredytowa jest inaczej albo masz kogos w
> Niemczech, kto zrobi przelew za ciebie.

> pozdrawiam
> Michal

Ja zamówiłem kilka rodzajów nasion, palmę trójkatną, Hyophorbe
verschaffeltii, Rhapis multifida to dośc oryginalne palmy wskazywane jako
możliwe do uprawy w domu.

I z mrozoodpornych narr.ritchiana, sabalxtexensis, yuki: elata, rostrata i
thomsoniana, bananowca ensete ventricosum,

Płatnośc przy small packetach (10 nasion) tylko kartą kredytową. Mnie już
potrącili z konta (żadne prowizje chyba nie były potrącane bo wyszło mniej
więcej tyle ile wyliczyłem z kursu walut, nawet trochę mniej więc może jakiś
nasion już nie mieli ) więc teraz czekam czy przyślą w terminie wskazanym na
stronie i to co zamówiłem (do krajów Unii według nich wysyłka trwa 3 do 5
dni).

Jeżeli któryś z was zamówi coś innego np inne yuki np. rigida (srebrna)lub
faxoniana możemy się wymienić chociażby po 2 czy 3 nasionka. Też byłbym
zainteresowany musą sikkimensis red tigerem i Musella lasiocarpa. Z palm
gdybyście zamawiali coś srebrnego np. narrophsa r.silver, bismarckię nobilis
czy szczególnie karłatkę srebrna karłatkę "chamaerops humilis cilifera" (tej
akurat obecnie nie ma w cenniku). Z palm mrozoodpornych przydałoby się
wypróbować tą, która niby jest najbardziej mrozoodporna (-23) czyli
Rhapidophyllum hystrix. Chociaż podobno bardzo długo wschodzi (nawet pól roku
i wybitnei wolno rośnie. Możecie zobaczyć jak słabo urosła przez kilka lat
(chociaż tam zakwitła) na tej stronce

http://hometown.aol.com/fitzroya/myhomepage/cooking.
html

za to zajmuje mało miejsca i ...wygląda jak jakiś chwast.

Z tym, że już po złożeniu zamówienia przeglądałem te strony i sporo juz jest
wyprzedanych nasion. Ja przed zamówieniem na rare palms zamówiłem sobie news
letter i poczekałem ze 2 tygodnie aż przyjdzie nowa dostawa nasion i po tej
ostatniej dostawie był dużo większy wybór niż poprzednio.

Ps.a mi dzisiaj wyrósł sabal minor (1 z 2 nasionek ) zamówiony wcześniej na
allegro.

Pozdrawiam Rafał