amalgamat a ortodoncja

1. Data: 2006-05-12 14:09:27

Temat: amalgamat a ortodoncja
Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Mam od ośmiu miesięcy stały aparat ortodontyczny, niedawno
dowiedziałam się że nie wolno zakładać takich aparatów jeżeli w
zębach są polmby amalgamatowe, ja mam takie 3, w tym dwie w zębach
na których siedzą metalowe obejmy aparatu. Bardzo sie przestraszyłam
o swoje zdrowie, tym bardziej iż od pół roku gnębią mnie różne
dolegliwości których wcześniej nie miałam, częste bóle głowy,
poważne zapalenie zatok i ogólne osłabienie. Pomóżcie! Co mam
robić! Proszę o poważne odpowiedzi osób kompetentnych. Dzięki.

2. Data: 2006-05-12 14:38:46

Temat: Re: amalgamat a ortodoncja
Od: Paszczak <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

p...@p...onet.pl wrote:
> [...]
> poważne zapalenie zatok i ogólne osłabienie. Pomóżcie! Co mam
> robić! Proszę o poważne odpowiedzi osób kompetentnych. Dzięki.

Pierwsze słyszę. Ponad 10 lat temu miałem aparat i mnóstwo plomb
amalgamatowych i nikomu to nie przeszkadzało. Teraz będę znowu robił sobie
aparat i mam jeszcze jeden amalgamat. Ortodontka mówiła o konieczności
uzupełnienia ubytków, usunięcia kamienia, ale nic o amalgamacie.

Zresztą jeśli ktoś Ci założył ten aparat, to chyba wiedział, co robi, nie?

Coś nie mogę sobie wyobrazić zależności pomiędzy amalgamatem a aparatem.
Wygląda to jak zależność między anteną wifi a niesieniem się kur :)

P.

3. Data: 2006-05-12 15:33:15

Od: "3ta3pa3?" <s...@f...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

ps.com...

Skoro w amalgamacie mamy rozwory metali w rtęci zdrowe to nie jest.
Wyraźna reakcja na toksyczność występuje w ułamku procenta populacji.
Materiał ulega efektowi galwanicznemu dlatego pewnie to ostrzeżenie w
stosunku do aparatów.

Obecnie wyraźnie sie mówi nawet w TV że należy odchodzić od stosowania tego
w stomatologii.
No ale też jak w owej TV podali Polska jest tak biedna że leczenie z
funduszu u nas to nadal tylko ta rtęciowa mieszanka.

mark

4. Data: 2006-05-12 17:10:07

Od: Paszczak <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

3ta3pa3? <s...@f...net.pl> wrote:
> Obecnie wyraźnie sie mówi nawet w TV że należy odchodzić od stosowania tego
> w stomatologii.

Odchodzić? A to się gdzieś jeszcze stosuje? Chyba w wiejskich podstawówkach...

P.

5. Data: 2006-05-12 18:19:25

Od: "Karmazynowy" <n...@s...xx> szukaj wiadomości tego autora

Paszczak <s...@h...pl> napisal nam:

> Odchodzić? A to się gdzieś jeszcze stosuje? Chyba w wiejskich
> podstawówkach...
>
> P.

niby to sa bardzo dobry plomby, tez mam kilka i aparat i widzialem w
profesionalnych czasopisach ortodontycznych zdjecia pacjentow z tymi
plombami i aparatem, moze chodzi o boczne czesci zeba to nei wiem, normalnei
to nie problem i po co ruszac zab - prowokowac by obumarl?

6. Data: 2006-05-12 19:37:42

Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Dziesiec lat temu nie robili jeszcze w Polsce stalych aparatów
tylko wkladane. Moje plomby maja ze 20 lat, ciekawe jaki to byl
kiedys sklad chemiczny. Podobno ta mieszanka galwaniczna ( amalgamat
+ metal z aparatu) szkodzi w róznym stopniu rózynm osobom w
zaleznosci od wrazliwosci organizmu, ale nic nie wiem konkretnie,
co moze uszkodzic jakie dolegliwosci powoduje.

7. Data: 2006-05-12 20:28:18

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

p...@p...onet.pl pisze 12-05-2006 21:37:
> Dziesiec lat temu nie robili jeszcze w Polsce stalych aparatów
> tylko wkladane.

Robili, robili.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

8. Data: 2006-05-12 20:29:46

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

p...@p...onet.pl pisze 12-05-2006 16:09:
> [...]
> poważne zapalenie zatok i ogólne osłabienie. Pomóżcie! Co mam
> robić! Proszę o poważne odpowiedzi osób kompetentnych. Dzięki.

Być może powstało - na skutek obecności dwóch metali o różnym potencjale
elektrochemicznym (tak to się chyba nazywa) - ogniwo galwaniczne w jamie
ustnej.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

9. Data: 2006-05-12 21:23:30

Od: Paszczak <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

p...@p...onet.pl wrote:
> Dziesiec lat temu nie robili jeszcze w Polsce stalych aparatów
> tylko wkladane.

To ciekawe co ja miałem na stałe na zębach :)

Tak na marginesie - kiedyś na nartach wpadłem na gościa jadącego przede mną
i zamki wbiły mi się w wargę od wewnątrz :)

To było jakieś 12-13 lat temu. Ruchomy to ja miałem chyba 18 lat temu :)

> Podobno ta mieszanka galwaniczna ( amalgamat + metal z aparatu) szkodzi w
> róznym stopniu rózynm osobom w zaleznosci od wrazliwosci organizmu,

Nawet jak nie ma styku pomiędzy jednym a drugim? No chyba że przez ślinę
jako elektrolit :)

P.

10. Data: 2006-05-13 17:13:55

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paszczak" napisał:

> Odchodzić? A to się gdzieś jeszcze stosuje? Chyba w
> wiejskich podstawówkach...

Nie żartuj. Kilka m-cy temu dentystka w przychodni mi taśmowo kilka
zamontowała. Na NFZ ofkoz.

--
Pozdrawiam - Aicha

Dozwolone od lat 18 - na liczniku 61.000:
http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html

Suche dlonie
Corpus Callosum i mielina
Najlepsi dermatolodzy
co robic gdy nery przewialo??
wynik badania laboratoryjnego - proszę o ocenę