Re: amalgamat a ortodoncja

From: Paszczak <s...@h...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: amalgamat a ortodoncja
Date: Fri, 12 May 2006 14:38:46 +0000 (UTC)

p...@p...onet.pl wrote:
> Mam od ośmiu miesięcy stały aparat ortodontyczny, niedawno
> dowiedziałam się że nie wolno zakładać takich aparatów jeżeli w
> zębach są polmby amalgamatowe, ja mam takie 3, w tym dwie w zębach
> na których siedzą metalowe obejmy aparatu. Bardzo sie przestraszyłam
> o swoje zdrowie, tym bardziej iż od pół roku gnębią mnie różne
> dolegliwości których wcześniej nie miałam, częste bóle głowy,
> poważne zapalenie zatok i ogólne osłabienie. Pomóżcie! Co mam
> robić! Proszę o poważne odpowiedzi osób kompetentnych. Dzięki.

Pierwsze słyszę. Ponad 10 lat temu miałem aparat i mnóstwo plomb
amalgamatowych i nikomu to nie przeszkadzało. Teraz będę znowu robił sobie
aparat i mam jeszcze jeden amalgamat. Ortodontka mówiła o konieczności
uzupełnienia ubytków, usunięcia kamienia, ale nic o amalgamacie.

Zresztą jeśli ktoś Ci założył ten aparat, to chyba wiedział, co robi, nie?

Coś nie mogę sobie wyobrazić zależności pomiędzy amalgamatem a aparatem.
Wygląda to jak zależność między anteną wifi a niesieniem się kur :)

P.