Re: ankieta-epidemia nieśmiałości

From: "Agnieszka Linkiewicz" <a...@c...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: ankieta-epidemia nieśmiałości
Date: Fri, 16 Feb 2001 11:26:49 +0100

Użytkownik "Piotrek. M" <p...@p...com.pl> napisał w wiadomości
news:96im5c$230$1@news.tpi.pl...
> Przeprowadzając ankiety ważne jest odpowiednie dobranie próby. Przykładowo
> badając populację szkoły podstawowej nie można ankiet dać do wypełnienia
> przygodnym osobom bo może się zdarzyć, ze 95 odpowiedzi udzielą dzieci z 3
> klasy i na dodatek sami chłopcy.... Badanie takie nie odzwierciedli wiec
> całej populacji szkoły podstawowej.... Będzie ze statystycznego punktu
> widzenia nieużyteczne. W praktyce okrsla się ile osób jest w danej szkole
> ile na poszczególnych latach (w klasach). Ile osób z poszczególnych lat to
> [...]

Może badaną populacją mieli być z założenia internetowcy? Robiłam kiedyś
badania i też było mi trudno kontrolować, czy osoby wpisują K czy M (w płci)
i wiek odpowiedni... Niestety, tak czy siak trzeba sie zdać na ich
życzliwość i prawdomówność. Poza tym co do liczebności grup: możliwe, że
przekrój populacji właśnie tak wygląda (60% M i 40% K itp.). Był kiedyś taki
problem, że koleżanka musiała znaleźć po 5 osób o określonych cechach z
pewnej populacji. do I i II grupy znalazła bez problemów, do III tylko 1
osobę. Shit happens.
Pozdroofka