ankieta-epidemia nieśmiałości

1. Data: 2001-02-09 15:15:41

Temat: ankieta-epidemia nieśmiałości
Od: "Joanna Migała" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie
Wreszcie ukończylam prace zwiazane z ankieta na temat nieśmiałości wśród
Internautów, ktora jest już gotowa do wypełniania na stronie
www.ankieta.dt.pl
Jeśli jestescie zainteresowani i macie ochote wypelnic ta ankiete, zapraszam
gorąco.

POzdrawiam i czekam na interesujace wyniki:)))

--
Joanna Migała
j...@e...com.pl

1. Data: 2001-02-09 15:42:07

Temat: Re: ankieta-epidemia nieśmiałości
Od: "Agnieszka Linkiewicz" <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Migała" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

wypełniła, uwagi przesłałam. czy będzie jakas informacja zwrotna?

1. Data: 2001-02-12 11:08:03

Od: "Piotrek. M" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ach te ankiety internetowe.... sam wysłałem z 5 ankiet z odpowiedziami
zupełnie sprzecznymi :)))
Tak sobie myslę, że tak można badać preferencje kientów, porównywać coś
niejako obiektywnego dla badanego, jednakże badanie dotyczące drażliwych
swer takich jak np. seksualność, funkcjonowanie społeczne, psychologiczne
itd.... jest bardzo tródne. Bo jak sprawdzić prawdomównośc ankietowanego?
Osobiście jestem przeciwnikiem badania zachowań i preferencji za pomoca tak
anonimowego źródła jak internet.....

--
Piotrek. M.

1. Data: 2001-02-12 13:46:21

Temat: Odp: ankieta-epidemia nieśmiałości
Od: "Joanna Migała" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

trodne - trudne.........
popracuj najpierw nad pisownia.... dziki popaprancu

Joanna Migała
Użytkownik Piotrek. M <p...@p...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:968g4p$pdb$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2001-02-14 07:28:17

Od: "Piotrek. M" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

--
Piotrek. M.
Joanna Migała napisał(a) w wiadomości: <968p5a$25g$1@news.tpi.pl>...
>trodne - trudne.........
>popracuj najpierw nad pisownia.... dziki popaprancu
>pozdrawiam

Czy może studiujesz psychologię, lub jakieś inne nauki społeczne - chm
będziesz pracować z ludzmi... chm... i masz takie nerwowe podejscie do ludzi
o odmiennych poglądach.... chm... musisz sie jeszcze duzo nauczyć :)))

Zyczę wytrwałości.... Piotrek. M.

1. Data: 2001-02-14 21:44:32

Od: "Agape" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek. M <p...@p...com.pl> wrote in message

> [...]
ludzi
> o odmiennych poglądach.... chm... musisz sie jeszcze duzo nauczyć :)))

nerwowe podejscie, powiadasz...
A jak nazwalbys podejscie kogos, kto bezinteresownie niszczy wyniki czyjejs
pracy :

???

Agape (Marcin Ł)

1. Data: 2001-02-15 07:46:10

Od: "Piotrek. M" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agape napisał(a) w wiadomości: <96fil8$918$1@news.tpi.pl>...
>A jak nazwalbys podejscie kogos, kto bezinteresownie niszczy wyniki czyjejs
>pracy :

Z całym szacunkiem, ale przygotowywałem trochę ankiet i opracowywałem wyniki
badań i wiem coś nie coś na ten temat.

Piotrek. M.

1. Data: 2001-02-15 16:14:10

Od: "Agape" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z całym szacunkiem, ale przygotowywałem trochę ankiet i opracowywałem
wyniki
> badań i wiem coś nie coś na ten temat.

Nie wiem jaki ma zwiazek to zdanie z tym co napisales. Wiec inaczej: Jesli
autorowi ankiety 5 ankiet ze sprzecznymi odpowiedziami, to swiadomie
falszujesz wyniki jakie ten ktos uzyska. W tej sytuacji irytacja Joanny,
nie dziwi mnie zupelnie. Czy moze miales cos innego na mysli piszac : "sam
wysłałem z 5 ankiet z odpowiedziami zupełnie sprzecznymi :)))" ?

1. Data: 2001-02-16 07:52:16

Od: "Piotrek. M" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agape napisał(a) w wiadomości: <96gvhh$dka$1@news.tpi.pl>...
> [...]
>nie dziwi mnie zupelnie. Czy moze miales cos innego na mysli piszac : "sam
>wysłałem z 5 ankiet z odpowiedziami zupełnie sprzecznymi :)))" ?

Tym sposobem (oczywiście niezbyt miłym) wykazałem niebezpieczeństwo tego, że
otrzymane wyniki nie będą reprezentatywne....

Przeprowadzając ankiety ważne jest odpowiednie dobranie próby. Przykładowo
badając populację szkoły podstawowej nie można ankiet dać do wypełnienia
przygodnym osobom bo może się zdarzyć, ze 95 odpowiedzi udzielą dzieci z 3
klasy i na dodatek sami chłopcy.... Badanie takie nie odzwierciedli wiec
całej populacji szkoły podstawowej.... Będzie ze statystycznego punktu
widzenia nieużyteczne. W praktyce okrsla się ile osób jest w danej szkole i
ile na poszczególnych latach (w klasach). Ile osób z poszczególnych lat to
chłopcy a ile dziewczyny. I proporcjonalnie do tej ilości rozdziela się
ankiety. Tym sposobem ze statystycznego punktu widzenia mamy zebrane dane od
całej populacji.

Natomiast respondenci do badań internetowych zgłaszają się z przypadku. I
przykładowo nie można zweryfikować, czy osoba podająca się za mężczyznę z
przedziału wiekowego 20-30 lat naprawdę znajduje się w tym przedziale i
naprawdę jest mężczyzną.... Poza tym może się zdarzyć że odpowiedzi udzieli
np większość osób ze szkoły średniej (70%) a mniejszość ludzi po studiach
(20%) albo, że będzie 60% odpowiedzi od mężczyzn a 40 % od kobiet, itd..
itp....

Wiem internet jest wygodny, nie trzeba osobiście się fatygować i
przeprowadzać ankiet, dobierać próby, jednak wartość statystyczna takich
danych jest co najwyżej dyskusyjna :)))

Piotrek. M.

1. Data: 2001-02-16 10:26:49

Od: "Agnieszka Linkiewicz" <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotrek. M" <p...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Wiem internet jest wygodny, nie trzeba osobiście się fatygować i
> przeprowadzać ankiet, dobierać próby, jednak wartość statystyczna takich

Może badaną populacją mieli być z założenia internetowcy? Robiłam kiedyś
badania i też było mi trudno kontrolować, czy osoby wpisują K czy M (w płci)
i wiek odpowiedni... Niestety, tak czy siak trzeba sie zdać na ich
życzliwość i prawdomówność. Poza tym co do liczebności grup: możliwe, że
przekrój populacji właśnie tak wygląda (60% M i 40% K itp.). Był kiedyś taki
problem, że koleżanka musiała znaleźć po 5 osób o określonych cechach z
pewnej populacji. do I i II grupy znalazła bez problemów, do III tylko 1
osobę. Shit happens.
Pozdroofka

Czy film moga miec negatywny wplyw?
Zmowa milczenia