Re: antysemityzm

następny post »
From: "AW" <o...@h...com>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia
Subject: Re: antysemityzm
Date: Fri, 30 Oct 2009 23:37:29 -0700

"de Renal" <f...@g...com> wrote in message
news:c9ca72ad-9d51-44a5-805b-c2ade213215c@l2g2000yqd
.googlegroups.com...
Message:

AW wrote:
> "glob" <r...@g...com> wrote in message
f.googlegroups.com...

> [...]
> nic dopisa?, ale wiadomo co napisa?e?, wi?c si? do tego ustosunkuje.
>

> \\ OK
>

> Prawdziwy b?j w kulturze [ o kt?rym tak ma?o si? s?yszy ]
> nie toczy si?, wed?ug mnie, mi?dzy wrogimi prawdami, czy te?
> odmiennymi stylami ?ycia. Je?li globalista przeciwstawia sw?j
> ?wiatopogl?d tradycjonali?cie, to jednak s? to dwa ?wiatopogl?dy.
> Natomiast najwa?niejszy i najbardziej drastyczny i nieuleczalny sp?r,
> to ten, kt?ry wiod? w nas dwa podstawowe nasze d??enia; jedno, kt?re
> pragnie struktury, kszta?tu , definicji, drugie, kt?re broni si? przed

Nie sa to prawdy powieszchowne, gdzie spotykaja sie dwie ideologie
oderwane od czlowieka , tu jest wykazany konfikt najbardziej powazny ,
miedzy silami zbiorowymi , które deformuja ludzka indywidualna twarz,
a pragnieniem woli bycia autentycznym. Matki powinny uczyc dzieci
definiowania swiata i jednoczesnie uchylania sie tym definicjom.

(Powieszchowna jezd tfoja ortgrfija. BTW, 'dwie wrogie prawdy' =
'konflikt najbardziej autentyczny', czyż nie tak? Zastanów się więc
co pleciesz.)

> [...]
> \\ rzeczywisto?ci za t??e rzeczywisto??. C?, to przecie? jeszcze
> \\ g??bokie ?redniowiecze!
>
> \\ Nie masz natomiast prawa aby twierdzi?, ?e ta akurat ta
> \\ dychotomia, cho? filozoficznie ciekawa, jest prawdziwsza
> \\ czy istotniejsza od innych. Bo to jest po prostu twoje uj?cie,
> \\ jedno z wielu mo?liwych.
>
> \\ Tak m?g?by? utrzymywa? gdyby? mieszaka? na jakiej? wyspie,
> \\ odizolwany reszty ?wiata. Ale tak nie jest.
>
> \\ Filozofia nie powinna by? ucieczk? od rzeczywisto?ci, gdy
> \\ w wymiarze spo?ecznym zachodz? usilne pr?by aby ci?

Jest to prawda glebsza i sluzy do przywracania do rzeczywistosci ,

(CO jest głębsza prawda - i służy do przywracania do rzeczywistości
OD CZEGO?)

ale jednoczesnie tez jest modelem, jednak aby sprecyzowac nasze
najglebsze niepokoje metafizyczne, jest potrzebna , na jak dlugo
starczy tego ostatecznego modelu , jesli ludzkosc mknie coraz
szybciej?

(Najwyrażniej COŚ rozumiesz, ale piszesz na tyle niejasno, że można
się tylko domyślać)

Dlatego filozofia jest mysleniem roztrzaskanym, jest porazka,

(Tfoja!)

gdyz kazdy system upadnie, pod wzbierajacym nurtem zycia
i znowu pozostaje nam definikowac siebie i uchylac sie wlasnym
definicja

(dlatego 'wiem że nic nie wiem' jest mądrością najwyższą, jeśli mowa
o ostatecznym wymiarze, z czego oczywiście również wynika, że choć
tak jest teraz , to jednak ostatecznie wcale tak być nie musi. No bo
skoro nie wiemy jak jest ostatecznie to wobec tego absolutnie wszystko
jest możliwe! I na tym etapie przechodzimy od wiedzy do WIARY. Na
tym polega WOLNOŚĆ.)

\ juz nawet nie do konca zgadzam sie z tym co teraz pisze,
ale w stosunku do twojej propagandy , jest to rzecz glebsza i powinna
byc uzyta\. Kieruja toba glebokie instynkty zbiorowe, wytwarzajac
antynomie pomiedzy tradycja i zachodem musisz, to jest nieuniknione,
ulec schematom, które w masie sa stwarzane, jest to dazenie do
mobilizacji psychicznej, do walki.

(nie martw ty się o to co mną kieruje, a zastanów się, czy aby
przypadkiem nie mówię o faktycznych zagrożeniach, które
chcesz sobie wyprzeć z psychki, bo tak cię zaprogramowano)

Plyniesz z pradem wyobrazni
masowej, która dzis kaze ludzkosci skupic sie na jednym tylko
zagadnieniu, przygotowac do jednego tylko boju, stworzylo to juz swój
jezyk, swoje pojecia, obrazy i mity i prad ten unosi ludzi dalej nizby
pragneli.

(Rozejrzyj sie dookola. Czy ktokolwiek skupia się na jednym? Nie,
najbadziej zaawansowana propaganda polega właścnie na
rozpraszaniu ludzi. Podaje się im tysiące opcji, odciaga ich uwagę
na nieskończenie wiele trywialnych bzdur, tak aby nie potrafili skupić
się na tym co się dzieje. W takich warunkach można podmienić im
suwerenność na łańcuchy, bo nawet najbardziej dogłębne zmiany
pozostana niezauważone. Pewnie że pragnę, aby wszyscy zdobyli
się na spojrzenie na to co wspólne i żywotnie istotne!)

Zatraciles proporcje pomiedzy tymi konwulsjami wzburzonej
powierzchni a nieustannym , poteznym i glebokim zyciem, które toczy
sie pod spodem.

(Zapewne nie pamiętasz komunizmu. Jak ci każą równać krok i
posłusznie maszerować a nie to ryj, wówczas zrozumiesz, że
liczą się właśnie owe konwulsje, zaś twoje wewnętrzne urojenia
nie są niczym poteżnym ani głębokim. Przecież ten otaczajacy
cię zewszad chaotyczny marazm jest tylko rzecza chwilową.
Gdy wreszcie runą systematycznie nadwątlane rodzime struktury,
nastąpi rezim o jakim ci się nawet nie śniło!)

[...]

AW

.