badanie szyji

1. Data: 2003-11-18 10:22:36

Temat: badanie szyji
Od: "KM" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, mam pytanie. Neurolog polecil mi zrobienie badania odcinka szyjnego,
nie byl jednak w stanie okreslic jakie dokladnie badanie powinienem wykonac.
Na poczatku powiedzial, ze rezonans, potem, ze wystarczy rtg, nastepnym
razem zmienil zdanie na usg a teraz mowi, ze konsultowal sie z innym
lekarzem i chyba ten rtg bedzie najlepszy. Ja juz glupieje, bo jesli lekarz
nie wie, to skad niby ja mam wiedziec co mam sobie zrobic. Dlatego zwracam
sie z prosba do Was - moze ktos mial podobny problem, lub znajduje sie tu
lekarz ktory bedzie bardziej zorientowany niz ten moj. Juz tlumacze o co
chodzi konkretnie - do neurologa trafilem z powodu zawrotow glowy i lekkich
omdlen. Wczesniej badalem serce, robilem tomografie, krew i wszystko wypadlo
ok. Neurolog znalazl na mojej szyji (widoczne zreszta bardzo) zgrubienie w
prawej tylnej czesci. Mam to juz od niepamietnych czasow i jest to
prawdopodobnie miesien, ktory rozwinal sie bardziej niz ten po lewej stronie
szyji. Neurolog wlasnie tutaj upatruje przyczyny moich dolegliwosci i
zasugerowal, ze trzeba sprawdzic co to jest. Czy rzeczywiscie miesien, czy
moze jakas torbiel, czy stary krwiak itp. I tutaj wlasnie powstal problem z
badaniem jakie nalezy wykonac. RTG szyji mialem juz robione z racji
przeswietlania kregoslupa szyjnego. Wtedy nie znaleziono niczego za
wyjatkiem lekkiej skoliozy, ale w/g lekarza nie stanowi to zadnego problemu.
Neurolog wie o tym badaniu, ale dalej gada swoje. I badz tu madry...

Pozdrawiam i dziekuje za wszelkie opinie,

2. Data: 2003-11-18 14:09:38

Temat: Re: badanie szyji
Od: "[pl]kris79" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 18 Nov 2003 11:22:36 +0100, KM <a...@p...wp.pl>
wrote:

> Czy rzeczywiscie miesien, czy
> moze jakas torbiel, czy stary krwiak itp. I tutaj wlasnie powstal
> problem z
> badaniem jakie nalezy wykonac.

Guz lity od torbieli bez problemów odróżni USG. Na dodatek jest badaniem
tanim i zdecydowanie najmniej obciążającym. A gdyby ktoś chciał wiedzieć
dokładnie, co rośnie na Twojej szyji musiałby pobrać wycinek do badania
histopatologicznego lub choćby zrobić biopsję cieńkoigłową.

Pozdrowienia

--
--- Join SETI@Home - check setiathome.berkeley.edu ---

oddalem krew :)
Zespół Gilberta
Świąd odbytu.
zawroty głowy po nacisnieciu przy podstawie czaszki
Cukrzyca ?