bambus - co z nim teraz zrobić?

41. Data: 2005-11-20 21:52:47

Temat: Re: bambus - co z nim teraz zrobić?
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

z...@o...pl wrote:

> Ciekawe do ilu metrów obniży swoje loty po pierwszym sezonie ?
:)
gdzies mi sie obilo o uszy(wpadlo w oko)
ze na metr wysokosci tych wyzszych musi byc conajmniej metr kwadratowy
zaplecza w gruncie
:)
patrzac na swoje Phyllostachysy
u mnie to sie sprawdza
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

42. Data: 2005-11-21 03:29:04

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

> [...] osoba
> ktora oprowadzala mnie nadmieniala
> ze wrazenie robi nie pamietam 3 czy 6 ha gaju bambusowego
> bodajze w Hamburgu
> :)
> stamtad wlasnie przywieziono tamta sadzonke [...]

To sie nazywa chojnosc ;)
:)
Przyznam, ze duza kepa a raczej zarosla bambusowe robia wrazenie, chocby
to byla nawet Sasa :)

Pozdrawiam,
Bpjea

43. Data: 2005-11-21 03:32:44

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

<z...@o...pl> wrote in message

> Ciekawe do ilu metrów obniży swoje loty po pierwszym sezonie ?

Zalezy od gatunku. Jesli jakis odporny, to po pieciu latach (na dobrym
stanowisku) bedzie znow osiagal duze rozmiary
(moze nie 7 a 6 m :))
Nie wiem, z jaka bryla korzeniowa go posadzono ale jesli z duza, to pewnie
ze 4 m wys. bedzie mial - pod warunkiem, ze Tadeusz dobrze ocenia wysokosc
na oko :)

Pozdrawiam,
Bpjea

44. Data: 2005-11-21 03:35:42

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

> patrzac na swoje Phyllostachysy
> u mnie to sie sprawdza

Plus minus. U mnie Ph. aurea nie zarosl jeszcze 2,5 m kwadratowego :)

Pozdrawiam,
Bpjea

45. Data: 2005-11-21 06:49:10

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Bpjea wrote:
> "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message

> To sie nazywa chojnosc ;)
> :)
jak to mowia
darowanemu koniowi w zeby sie nie zaglada
a wieksza
i chodzi mi o bryle korzeniowa trudniej byloby przewiesc
:)
znasz te chinskie powiedzonko
(ktore zasadniczo mozna odniesc do wszystkich roslin)
ze bambus
ktory przesadzil jeden czlowiek las
da po 10 latach ale to co przesadzi 10 ludzi
da las juz po roku
:)
> Przyznam, ze duza kepa a raczej zarosla bambusowe robia wrazenie,
> chocby to byla nawet Sasa :)
:)
tylko "trawnik" "trawnikowe" Pleioblastusow
nie robia zbytniego wrazenia
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

46. Data: 2005-11-21 06:56:12

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Bpjea wrote:
> [...]
> Nie wiem, z jaka bryla korzeniowa go posadzono ale jesli z duza, to
> pewnie ze 4 m wys. bedzie mial - pod warunkiem, ze Tadeusz dobrze
:)
dzis postaram sie dowiedziec dokladniej
jaki to gatunek oraz wysokosc
donica stala w szklarni doklejonej do budynku 2 kondygnacyjnego
lekko nad nim gorujac
a jak pamietam konce loz byly jeszcze przygiete
:)

47. Data: 2005-11-21 07:15:58

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Bpjea wrote:
> "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message

> Plus minus. U mnie Ph. aurea nie zarosl jeszcze 2,5 m kwadratowego :)

u siebie mam dwie kepy Ph.aurea
ktore w momencie sadzenia byly praktycznie takie same
20 litrowa donica
kilkanascie loz 3-4 m wysokosci
:)
jedna wysadzilem do gruntu jesienia ubieglego roku
a druga dopiero wiosna tego roku
(zimowala w chlodnym pomieszczeniu)
:)
ta w gruncie zimujac bez zadnego okrycia w szczerym polu
oberwala
:)
okolo 20 % loz odzyskalo ulistnienie
ale o dziwo tych mniejszych
mlodszych z jednej strony bardziej wrazliwych
ale rowniez jak sie okazalo bardziej zaywotnych
:)
wypuscil on tez kilka nowych
ale one na ten rok takie :najwyzsza z 70-80 cm
:)
sadzonka wysadzona wiosna
dala w tym roku mlodziez taka do 2 metrow
:)
tak mysle
ze ta proporcja metr wysokosci do metra kwadratowego podloza
nie odnosi sie do sadzonek w donicach
bo klacza ukladaja sie warstwami w objetosci wyznaczonej wymiarami donicy
:)
z bambusami rosnacymi kepowo
tez ten 'przelicznik' niezbyt dziala
bo tam klacza rowniez rosna w kilku
np u mojej Fargesii nitida w 4-5 poziomach
:)

48. Data: 2005-11-21 14:47:45

Od: c...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

_hehehe wrote:
> :)
> tylko "trawnik" "trawnikowe" Pleioblastusow
>  nie robia zbytniego wrazenia

Ogladalem niedawno jakis japonski film, na ktorym ktos wspinal sie na szczyt
jakiejs gory w Japonii, zamiast kosowki rosly tam cale lany sasy
czy pleioblastusa. Wrazenie zrobilo to na mnie ze hej.

Pozrawiam calvi

49. Data: 2005-11-21 16:20:43

Od: z...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lekko nad nim gorujac
> a jak pamietam konce loz byly jeszcze przygiete

Coś mi się wydaje że to będzie najwyższy bambus w kraju ,który wyrósł za
granicą

50. Data: 2005-11-21 16:30:20

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

c...@b...pl wrote:

> [...]
> sasy
> czy pleioblastusa. Wrazenie zrobilo to na mnie ze hej.

w OB w Poznaniu maja laki z jakies Pleioblastusa
miniaturowy bo gora 15 cm wysokosci i drobne liscie
:)
gdyby osoba mi osoba oprowadzajaca nie powiedziala
ze to bambus to myslac
ze to jakis Barwinek lub cos w tym stylu nie zwrocilbym na to uwagi
:)
moje Pleioblastusy prezentuja sie bardziej okazale
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe
ps. Ph .virella czeka na Ciebie
ma czekac az bedziesz w okolicy czy wyslac
?

cytryna skierniewicka...
Jarzyniak
Śnieg