bardzo wysoka gorączka u 4 latka

1. Data: 2005-01-03 12:57:52

Temat: bardzo wysoka gorączka u 4 latka
Od: "Agnes" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
jestem mama 4 letniego kubusia. jestem ostatnio mocno zaniepokojona. Moje
dziecko w odstępach co trzytygodniowych przechodził ostatnimi czasy trzy
razy infekcje wirusową. Ostatni raz w noc sylwestrową.
Za kazdym razem lekarz mówi ze to tylko infekcja ... nic powaznego. Tylko ze
moje dziecko strasznie mocno przy tym goraczkuje ... 40 stp i 6 kresek
..drgawki, wymioty. taka gorączka utrzymuje się przez 2- 3 doby. zbić ja
udaję się tylko czpokami z paracetamplu w połączeniu z 1/3 czopka pelrginy
Czy to normale aby przy tego typu infekcjach tak wysoko goraczkować .... Czy
powinnam zreobic mu jakies badania?

pozdrawiam
Agnieszka

2. Data: 2005-01-03 14:45:06

Temat: Re: bardzo wysoka gorączka u 4 latka
Od: "Ania" <a...@s...elartnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Nie jestem lekarzem, ale mamą 7 letniej córeczki. Córka, baaaaardzo często
chorowałłła i miała taką temperaturę nie raz z innych powodów, ale
słyszałam, że właśnie przy tych straszliwych wirusach dzieci mogą tak wysoko
gorączkować. Życzę dużo zdrowia i sporego mrozu aby te wirusy wymroził.
Pozdrawiam. Ania.

3. Data: 2005-01-03 16:26:42

Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy to normale aby przy tego typu infekcjach tak wysoko goraczkować ....

Nie jestem lekarzem ale mam bardzo chorowitego pięciolatka (pierwszy rok w
przedszkolu), odstępy między chorbami wynoszą kilka dni , i też są to
wirusówki Mój mały wogle nie gorączkuje , co jak twierdzi lekarz jest
nieprawidłowe i złe , przy wirusówkach dzieci powinny właśnie gorączkować i
to dosć wysoko , to jest naturalna obrona organizmu Myśle że nie powinnaś
sie niepokoić , w końcu lekarz wie co mówi , a jak nie jesteś tego pewna
poradź sie jeszcze innego ,Jeśli chodzi o badania to zawsze mozesz je zrobić
ale po infekcji(tak mi sie wydaje)

życze zdrowia i pozdr Magda

4. Data: 2005-01-03 16:43:21

Od: "Monika" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje dziecko też wysoko gorączkowało(podobno dobra reakcja organizmu).
Zawijałam w mokre ręczniki całe nogi i okład na czoło(działa
najszybciej).Przy bardzo wysokiej gorączce pyralgina, na drgawki Belladonna
30CH.Pozdrawiam.

5. Data: 2005-01-03 23:50:16

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <crbfgd$fj6$1@news.onet.pl>
tako rzecze Agnes :

> zbić ja
> udaję się tylko czpokami z paracetamplu w połączeniu z 1/3 czopka pelrginy

Jak tu już napisano w wątku - oprócz leków na gorączkę możesz stosować
okłady a nawet kąpiel.

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

6. Data: 2005-01-04 00:00:25

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 3 Jan 2005 17:26:42 +0100, "Meg" <m...@g...pl>
wrote:

>poradź sie jeszcze innego

I to jest chyba dobra rada. Lepiej sie upewnic.

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

7. Data: 2005-01-04 00:12:06

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 3 Jan 2005 23:50:16 +0000 (UTC), Robert Pyzel
<r...@g...Bez.Spamu.pl> wrote:

>Jak tu już napisano w wątku - oprócz leków na gorączkę możesz stosować
>okłady a nawet kąpiel.

Ta kapiel to pewnie skuteczna sprawa ale brutalna dosyc... kiedys
opiekowalam sie malym dzieckiem z 40 goraczka, lekarz zalecal kapiel w
zimnej wodzie a dziecko wrzeszczalo na zimne oklady.

Ja kiedy mam goraczke to sie opatulam i ani kszty u mnie rozsadnego
myslenia, dopiero jak przestane dygotac z zimna zdrowy rozsadek
zaczyna znowu pracowac i prosze o zimne oklady, ale spod koldry
trzebaby mnie sila wyciagac :)

Kiedy nosilam to rozplakane rozpalone malenstwo na rekach, zapewnienia
przez telefon lekarza ze to nic powaznego jakos mnie nie uspakajaly,
wiec rozumiem Agnieszke ze sie martwi. Wizyta u innego lekarza nie
zaszkodzi.

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

8. Data: 2005-01-04 04:32:25

Od: "Mermaind" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sabinka" <s...@t...tuniema.pf.pl> napisał w wiadomości
> Ta kapiel to pewnie skuteczna sprawa ale brutalna dosyc...

Rzeczywiście, dlatego ogólny stan dziecka powinien być dobry.

> opiekowalam sie malym dzieckiem z 40 goraczka, lekarz zalecal kapiel w
> zimnej wodzie

Dziecka nie wkłada się do zimnej wody. Temeratura powinna niższa o około
stopień od temperatury dziecka. Powoli dolewa się zimnej wody, obniżając w
ciągu 10 minut temperaturę kąpieli do 30 stopni. Po zakończeniu kąpieli
mocno wycieramy dziecko ręcznikiem frotowym, ubieramy je w ogrzaną bieliznę
i kładziemy do ogrzanego łóżka.

> a dziecko wrzeszczalo na zimne oklady.

Rzeczywiście dzieci w pewnym wieku wrzeszą, ale bardziej dlatego, że nie
rozumieją, o co nam chodzi. Okłady robiłam niemowlakom i potem gdzieś od
około 4 roku życia.
Ja robię je tak:
Zawijam nóżki dziecka (potem, jak jest większe podudzia) mokrą, choć niezbyt
zimną, ściereczką. Potem zawijałam ręcznikiem frotte (lepsza zdecydowanie
jest chusta wełniania, ale takiej nie miałam). Po 10 minutach zmieniałam
okład, potem jeszcze raz. Dodatkowo okłady na czoło, a lekarka doradzała mi
jeszcze na wątrobę. Zwykle dziecko mi wtedy zasypiało. Tempertura spadała
dopiero po jakieś godzinie od pierwszego okładu o około stopnień. Co w
zupełności mnie zatysfakcjonowało (okłady robiłam przy około 40 stopniach
gorączki, spadała do 39).

> [...]
> myslenia, dopiero jak przestane dygotac z zimna zdrowy rozsadek
> zaczyna znowu pracowac i prosze o zimne oklady, ale spod koldry

W fazie wzrostu gorączki dzieci mają zimne ręce, stopny, dygoczą. Wtedy też
wkładam je pod ciepłą kołdrę :) A potem rozkrywam. Okłady można stosować,
gdy nogi dziecka są ciepłe .

Dodatkowo jeszcze poję dzieciaki herbatką z malin, lipy i kwiatu bzu z
dodatkiem miodu. Zaparzam ją w termosie i poponuję, jak tylko się rozbudzą.
Moje dzieci ja uwielbiają :) W czasie gorączki dziecko musi dużo pić. To
bardzo ważne.

Pozdrawiam
Jola

9. Data: 2005-01-04 09:27:44

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <c...@s...re>
tako rzecze Sabinka :

> Ta kapiel to pewnie skuteczna sprawa ale brutalna dosyc... kiedys
> opiekowalam sie malym dzieckiem z 40 goraczka, lekarz zalecal kapiel w
> zimnej wodzie a dziecko wrzeszczalo na zimne oklady.

Zimna to przesada (już jest w wątku dobry opis), ale kąpiel
działa szybciej niż lek i czasem jest bezpieczniejsza. Nie podam Ci
dokładnie (bo nie jestem lekarzem tylko ojcem dwójki chłopaków), ale na
kursie lekarz wspominał, że przy wysokiej gorączce
podanie leku może spowodować drgawki. Pierw działa inny mechanizm, a
dopiero potem jest obniżenie gorączki. Wstępne ochłodzenie kąpielą lub
okładami minimalizuje ryzyko.

10. Data: 2005-01-05 17:46:09

Od: "maranta1" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy to normale aby przy tego typu infekcjach tak wysoko goraczkować ....

Witam, pamiętam, gdy miałam 5 lat pojechałam z rodzicami do Kijowa. Tuż
przed powrotem rozchorowałam się. Gorączka prawie 41 stopni. Rodzice wezwali
lekarza. Przyszła pani doktor i powiedziała- żadnych leków. Zrobić roztwór
wody z octem i całą ją wysmarować.
Wyobraź sobie już po chwili po gorączce nie było śladu...
Może to jest jakiś sposób, choć u naszych lekarzy się z nim nie spotkałam ;)

Pozdrawiam, Ania
www.maranta.neostrada.pl

Gastroenterocolitis...
piersi problem (długawe trochę)
Studia
prezerwatywa
Internista (lub internista/reumatolog) poszukiwany - WAW...