bark-rehabilitacja

1. Data: 2006-03-20 02:01:06

Temat: bark-rehabilitacja
Od: Robert Rak <r...@o...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Nabawilem sie w ostatnim czasie (snowboard) uszkodzenia wiezozrostu
obojczykowo-barkowego (Acromio Clavicular Joint Sprain) - przez
ortopedow ocenianego jako 2/3 stopien. Mialem zabieg polegajacy na tzw
fiksacji drutem Kirschnera kosci acromion i clavicle. Niedlugo zostanie
wyjety drut oraz zdjety gips, ale juz teraz zastanawiam sie nad powrotem
do uprawianiu sportu (plywanie,kulturystyka). pewnie wszystkiego
niedlugo sie dowiem od lekarzy ze szpitala w ktorym jestem leczony, ale
chcialbym poznac tez zdanie innych na temat przebiegu rehabilitacji. Czy
ten bark osiagnie kiedykolwiek taka sama wytrzymalosc jaka mial przed
urazem? Nasluchalem i naczytalem sie w ostatnim czasie duzo o tzw.
nawykowym zwichnieciu stawu barkowego, stad mam obawy przed silowym
treningiem ...

Pozdrawiam
Robert

2. Data: 2006-03-20 17:45:01

Temat: Re: bark-rehabilitacja
Od: "Wiola" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niedlugo sie dowiem od lekarzy ze szpitala w ktorym jestem leczony, ale
> chcialbym poznac tez zdanie innych na temat przebiegu rehabilitacji

Pływanie jak najbardziej ale obecnie tylko zabką, wystrzegaj sie już delfina,
który powoduje największe uszkodzenia w stawie barkowym,
musisz wzmacniac mięsnie obręczy barkowej ale cwiczeń siłowych nie możesz
wykonywac narazie we wszystkich zakresach ruchu, unikaj rotacji zewnętrznej
ramienia(chociaż na początku)

Czy
> ten bark osiagnie kiedykolwiek taka sama wytrzymalosc jaka mial przed
> urazem?

taki jak przed urazem to juz napewno nigdy nie będzie bo musi jakaś blizna
pozostac a jaki będzie to wszystko zależy od Ciebie jak go bedziesz
rehabilitował,

Nasluchalem i naczytalem sie w ostatnim czasie duzo o tzw.
> nawykowym zwichnieciu stawu barkowego, stad mam obawy przed silowym
> treningiem ...

Mialam 2 razy zwichnięty bark bo trenowałam siatkówkę, wzmocniłam sobie teraz
rękę super no ale niestety juz o trenowaniu siatki musiałam zapomniec chociaz
nie ukrywam ze czasem pogram sobie z ekipą ale oczywiście uważam

głowa do góry i wytrwałości w usprawnianiu
Pozdrawiam
Wiola

> Pozdrawiam
> Robert

bark-rehabilitacja
Termometr do ucha
żel nawilżający!!
Przepuklina,choroby jelit zaburzenia naczyniowe
Ciało obce w przewodzie pokarmowym