"bez pracy są czasem super kołacze!!" ;)

1. Data: 2004-07-01 10:58:13

Temat: "bez pracy są czasem super kołacze!!" ;)
Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zainspirowana wątkiem Luke oraz podanym w nim przez Umywalkę przepisem na
zapiekankę, proponuję wątek przepisów/trików/sprzętów dla leniuszków.
Zauważyłam, że dużo potraw można zrobić prościej, szybciej a efekt podobny.
Może sprecyzuję na czym ma polegać "leniwość" przepisu lub ułatwienia:
1. stosuje się jak najmniej naczyń (jak najmniej zmywania i bałaganu)
2. jak najmniej krojenia, siekania i innych manualnych i czasochłonnych
spraw :)
3. potrawa ma się sama robić np. (w piecyku piec) źle widziane są potrawy
przy których trzeba stać w trakcie gotowania (mieszanie itd.)
4. potrawy kilkuetapowe powinny polegać na tym że jest dużo czynności w tak
zwanym "międzyczasie" :)

pozdrawiam
leniwa ale lubiąca dobrze zjeść barbarella

1. Data: 2004-07-01 11:07:13

Temat: Re: "bez pracy są czasem super kołacze!!" ;)
Od: "Margola Sularczyk" <margola@won_spamie.ruczaj.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BarBarella" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zapiekankę, proponuję wątek przepisów/trików/sprzętów dla leniuszków.
> Zauważyłam, że dużo potraw można zrobić prościej, szybciej a efekt

Hehe.

MOje ulubione: nalesniki ruskie - nadzienie jak do pierogów, a ciasto
nalesnikowe.

ale tak naprawde, to robie a) zupe cebulowa - cebula w malakser, bzium-zum i
pokrojona, podsmazyc, do wrzatku z kostka, pogotowac, posolic, dopieprzyc,
zmiksowac.
b) duuuuuuuzo porów ukladam w zaroodpornym, zalewam beszamelem i ide ogladac
tv ;)

sprzetem dla leniuszkow jest malakser. Absolutny hit jesli o mnie idzie.

Margola Ekspress Kuchenny

1. Data: 2004-07-01 11:23:32

Od: "Rendi" <glupi_login[NOSPAM]@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Margola Sularczyk" <margola@won_spamie.ruczaj.pl> napisał w
wiadomości >
> ale tak naprawde, to robie a) zupe cebulowa - cebula w malakser, bzium-zum
> pokrojona, podsmazyc, do wrzatku z kostka, pogotowac, posolic, dopieprzyc,
> zmiksowac.
może troche więcej szczegułów?!:)))

1. Data: 2004-07-01 11:25:21

Od: "Margola Sularczyk" <margola@won_spamie.ruczaj.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rendi" <glupi_login[NOSPAM]@interia.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Margola Sularczyk" <margola@won_spamie.ruczaj.pl> napisał w
> wiadomości >
> może troche więcej szczegułów?!:)))

ale co tu wiecej? trzy-cztery cebule skroic, zezlocic na masle, wody tak ze
2 litry, kostki pol. Sol i pieprz do smaku.

Zaufaj, zrob wg tego przepisu i daj ile Ci serce podpowie. I tak bedzie
dobra Leniwa Cebulowa :)

Margola

1. Data: 2004-07-01 11:28:29

Od: "Rendi" <glupi_login[NOSPAM]@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Margola Sularczyk" <margola@won_spamie.ruczaj.pl> napisał w
wiadomości news:cc0sbt$rq8$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
> 2 litry, kostki pol. Sol i pieprz do smaku.
>
> Zaufaj, zrob wg tego przepisu i daj ile Ci serce podpowie. I tak bedzie

tak myśle czym zmiksować.. ale zrobie napewno.. tylko musze szczawiową
dokończyć:))

1. Data: 2004-07-01 23:51:57

Od: "Dirk Smith" <p...@u...de> szukaj wiadomości tego autora

JA na szybkiego tak robie miesko:

Trzy lub cztery plastry karkowki ( w zaleznosci od wielkosci naczynia)
Ukladam w plaskim zarodpornym naczyniu.
Odrobina przypraw (co popadnie) na miesko, ale naprawde odrobina.
Na to klade plasty cebuli, pokrywam majonezem wymieszanym z musztarda.
I na gore plastry zoltego sera.
Piekarnik na 190 stopni.
45-55 minut.
I mniam-miam.

DS

1. Data: 2004-07-02 15:31:31

Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dirk Smith" <p...@u...de> wrote in message

> [...]
> Odrobina przypraw (co popadnie) na miesko, ale naprawde odrobina.
> Na to klade plasty cebuli, pokrywam majonezem wymieszanym z musztarda.

Musze ten przepis podac tacie :). Zona mu wyjechala i rozpuszczony przez nia
teraz musi biedak sam gotowac ;). A karkówke uwielbia.
pozdrawiam
barbarella

1. Data: 2004-07-02 15:34:01

Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Margola Sularczyk" <margola@won_spamie.ruczaj.pl> wrote in message

> [...]
ogladac
> tv ;)
>
> sprzetem dla leniuszkow jest malakser. Absolutny hit jesli o mnie idzie.

Właśnie nad malakserem zastanawiam się :). Ale mam taką superkońcówkę do
rozdrabiania przy zwykłym mikserze on jest genialny bo można miksować
bezpośrednio w garnku nie brudząć innych naczyń :). Tak robię sosy. Kroję
grubo to co ma być w sosie gotuję i potem miksuję tą końcówką. :)
To jego przewaga nad kielichami/kubkami (tak się mówi?) miksującymi.
pozdrawiam
barbarella

1. Data: 2004-07-10 14:28:18

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> MOje ulubione: nalesniki ruskie - nadzienie jak do pierogów, a ciasto
> nalesnikowe.
>

> Margola Ekspress Kuchenny

Sciągnęłam pomysł od Ciebie. Moja latorośl uwielbia ruskie. Ale kręciła
noskiem na naleśniki. Więc dzisiaj wymyśliłam "coś" na bazie ruskich
i....zostało zmiecione z talerza. Mianowicie do farszu jak na ruskie (robię
pół twarogu, pół gotowane ziemniaki + smażona cebulka), dodałam jaja i mąkę.
Wyszło coś delikatniejszego od kopytek, ale bardziej intensywniejsze niż
leniwe. Pozdrawiam Areta

1. Data: 2004-07-12 12:09:11

Od: "Dyzia" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wpadłam własnie czytają to na pomysł ( a moze tylko mi sie wydaje ze to ja
na niego wpadlam, hihi) jakby tak zrobic takie nalesniki z farszem jak na
ruskie, ale opanierować i usmażyc jak krokiety :D Ktos próbował ? :D

A w ogóle to witam wszystkich serdecznie, jestem tu nowa i mam nadzieje ze
moja kuchnia wiele tu skorzysta :D

--
Pozdrawiamy
Mariola & Dyzio , Fufu i Żaba

Użytkownik "Aretkka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
mąkę.
> Wyszło coś delikatniejszego od kopytek, ale bardziej intensywniejsze niż

nalewka z czereśni
zapiekanka
Pieczen wieprzowa w sosie musztardowym
Co jedliście na śniadanie?