bezsens robienia przetworów na zim

51. Data: 2005-08-17 16:57:06

Temat: Re: bezsens robienia przetworów na zim
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"sushi" <sushi@bezspamu_gazeta.pl> wrote in message
news:ddvesl$lnc$1@opal.futuro.pl...

> Faktycznie - głupotę palnąłem, sie człowiek naogląda tego Makłowicza czy
> innej domowej kawiarenki i mu sie w piiii przewraca - a przecie pod nosem
> mam amerykańskie donaty,

donut jesli juz.

sam mjut - amerykańscy policianci to
> naokrągło wpierniczają i żyją, i dobrze.

tylko policjanci?

iwon(k)a

52. Data: 2005-08-17 17:23:53

Od: "Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "sushi" <sushi@bezspamu_gazeta.pl> wrote in message

> donut jesli juz.

W Irlandii to może... ;)

> sam mjut - amerykańscy policianci to
>
> tylko policjanci?

Nie dysponuję statystykami, ale sądzę, że to nieistotne, gdyż kluczowym
słowem są "amerykańscy" :)

Margola

53. Data: 2005-08-17 17:25:07

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> wrote in message

> W Irlandii to może... ;)

w Polsce to juz ma byc niepoprawnie?

> Nie dysponuję statystykami, ale sądzę, że to nieistotne, gdyż kluczowym
> słowem są "amerykańscy" :)

niekoniecznie...

iwon(k)a

54. Data: 2005-08-17 18:47:34

Od: "Jagna " <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

raisa <r...@v...pl> napisał(a):

> I jak taka jedna Basia roznosić potem po znajomych przetwory z dawnych lat,
> bo jej się nie mieszczą w spiżarni. Mam cały regał tych pieprzonych "darów
> serca".

Współczuję znajomych którzy nie umieją zrobić dobrych rzeczy.
Moi znajomi natomiast smami zagadują czy nie znalazł by się choć mały
słoiczek papryki, czy buraczków marynowanych, a dzieci się dopytują czy są
jeszcze soki, ja osobiście dała bym soie pokroić za ogórki kiszone babci
mojej kumpeli. Zeby było ściśle i bez wątpliwośći wszystko, lub prawie
wszystko mamy albo z własnych działek czy ogródków czy z działek i ogródków
naszych babć i znajomych. Nie jadłaś chyba naprawdę pysznych domowych
przetworów. Ja kupuję czasem sklepowe. To na en przykład marynowana papryka
to ciapa jedna a moja papryka jest chrupiąca i ma smak nie tylko octowy; że
nie wspomnę o grzybkach czy innych kompotach wiśniowcyh czy śliwek w syropie:)

Ale co tam jedz sobie sklepowe i ciesz sie ze ci smakują, ja tam wolę moje
własne:)

55. Data: 2005-08-17 20:04:53

Od: Krzysztof <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
I jak taka jedna Basia roznosić potem po znajomych przetwory z dawnych
lat, bo jej się nie mieszczą w spiżarni. Mam cały regał tych

Coś ci się pirdzilowi w tym małym móżdżku.

Krzysztof Wiktor

56. Data: 2005-08-17 20:36:17

Od: "raisa" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Coś ci się pirdzilowi w tym małym móżdżku.
Ani nic Wiktorku, jak mi się regał zapełnia to z dolnej półki wyrzucam.
Pani Basia sprawdza, czy zjadamy te jej fermenty

57. Data: 2005-08-18 00:52:53

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Margola napisał(a):
> MOżna zawsze wsadzić je sobie lub bliźnim w d. Czyż nie?

Słoik Wecka litrowy to można jedynie dzieworódce zproponować. A i to
wątpię czy przyjmie z ochotą.
:-)
W du.. to nawet moje znajome p....., o przepraszam własciwie geje by
tego nie kupiły [li?].
;-(
pozdr. Jerzy

58. Data: 2005-08-18 07:02:14

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia wrote:
(...)

> Już czekam na śliwki węgierki z których zrobię powidła CAŁKOWICIE bez cukru.

No pewnie, że bez. Musy jabłkowe też bez cukru.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

59. Data: 2005-08-18 07:05:58

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

raisa wrote:

> Ale za to bakterie domowego chowu.

Bakterie sa bardzo pożyteczne. Zresztą mamy je wszyscy, a jeżeli
ktoś sobie wytłucze antybiotykami, to dopiero ma kłopoty ;)

Najpiękniejszą muzyką przed snem

60. Data: 2005-08-18 07:19:59

Od: "beluczak" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

raisa <r...@v...pl> napisał(a):

> widze, że zaczął się na grupie sezon postów o przetworach.
> robienie przetworów na zime jest bezsensowne, to strata czasu
> i tak się nie osiągnie jakości kupnych wyrobów
> a i le się zmarnuje, bo sfermentuje
>
> raisa

sorry bardzo, ale ja robię churtowo prztwory z wiśni, bo mam dwie wiśnie w
ogrodzie. Robię kompoty i dźemy. A jak kiedyś spróbowałam kupnych kompotów i
dżemów z wiśni, i to najlepszych firm, bo na słabsze się nie odważyłam i to
raczej one nie osiągały jakości i smaku moich przetworów, bo, z czego, jak z
czego, ale przetwory z WIŚNI to fabryczne są jak papier.
Poza tym dżem łowicza czy materne (androsa) otwarty róqwnocześnie z moim
dżemem na żelfixie 3:1 ma zdecydowanie mniejszą trwałość i psuje się tak po
dwóch tygodniach do mi3esiąca po otwarciu, a moje stoją dużo dłużej, nie w
lodówce, otwarte i nic im nie jest.
Poza tym, jak się ma kupić 10 słoiczków rocznie jednego dżemu, dajmy, że
wiśniowego, to się będzie kutwić, a jak się kupi 2-3 kilo wiśni i cukru do
tego, to ma sie więcej i można sobie poszaleć.
A z kompotów na na wszystkie święta rodzinne robię biszkopt z wisniami z
kompotu i galaretką robioną zamiast na wodzie to na soku z kompotu.
A poza tym to chodzi tu o zabawę.

Takie jest moje prywatne zdanie.
Prawdopodobnie nie przekonałam, ale dałabym spróbowac mojego wisniowego
dźemu i sklepowego to myślę, że byłoby mi dużo łatwiej.
:)
Pozdrawiam,
beluczak

Mała rzecz a cieszy