Re: białe robaczki

From: m00nia <a...@o...ppl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: białe robaczki
Date: Sun, 19 Oct 2003 12:58:40 +0200

SM wrote:
> Na kwiatkach doniczkowych pojawiły mi się jakieś maciupeńkie białe ni to
> robaczki ni to szczypawki. Maciupeńkie i białe - poniżej 1 mm wielkości, ale
> jest tego dużo.
> Czy można się tego jakoś pozbyć? Jak z tym walczyć?
> pozdr. Sebek

Prawdopodobnie przedziorki lub maczliki, bardzo dobrze rozwijaja sie w
suchym powietrzu. Kwiatki nalezy czesto spryskiwac i myc woda z plynem
do naczyn, kwiaty z dyzymi liscmi mozna wymyc np. gabka do mycia naczyn
z obu stron, bluszcze i inne z mniejszymi liscmi "piore" w mywalce.
Uwaznie obejrzyj spody lisci, bo tam zazwyczaj jest najwiecej robali i
tam pojawiaja sie pierwsze. Mycie kwiatow mozesz powtorzyc np po
tygodniu i zawsze gdy zauwazysz robale. Sa tez w srodki w sklepach,
ale maja podobna skutecznosc jak woda z plynem do naczyn, a moga
zaszkodzic kwiatkom, np popalic liscie.
Czosnek jest bardzo dobry na plesn w doniczkach, robaczkom nie sprawia
wiekszych klopotow.
pozdrowienia