... bita śmietana ...

1. Data: 2005-01-05 10:09:43

Temat: ... bita śmietana ...
Od: "allesek" <a...@i...pl(skasuj_to)> szukaj wiadomości tego autora

Witam !!

Mam takie pytanie ... poczytalem w histori grupy na temat bitej smietany
... no i z tego co wiem to wystarczy smietana >30% + cukier ... ale ile tego
cukru i czy to juz wszystko ... czy jeszcze cos trzeba dodac ... ?? Z tego
co czytalem to wielu osobom nie wychodzilo ... a ja chcialbym dzisiaj
spróbowac ale nie wiem ile tego cukru ...

Z gory dzieki
Łukasz G

1. Data: 2005-01-05 10:17:06

Temat: Re: ... bita śmietana ...
Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

allesek wrote:
> [...]
> trzeba dodac ... ?? Z tego co czytalem to wielu osobom nie wychodzilo
> ... a ja chcialbym dzisiaj spróbowac ale nie wiem ile tego cukru ...

Cukru moze nie byc wcale, nie jest konieczny do ubicia smietany. Slodzisz
wiec tyle, ile Ci odpowiada.
Np. do tortu bezowego nie dodaje wcale cukru do smietany, bo sama "baza"
jest wystarczajaco slodka.

Ponadto niektorzy dodaja stabilizator (Smietan-fix czy cos w tym rodzaju),
ale w tej kwestii juz Ci nie pomoge...
Ania

1. Data: 2005-01-05 10:20:57

Od: "allesek" <a...@i...pl(skasuj_to)> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest wystarczajaco slodka.
>
> Ponadto niektorzy dodaja stabilizator (Smietan-fix czy cos w tym rodzaju),

ok. super dzieki !!
Czyli rozumiem kupuje smietane >30% obijam ja i tworzy mi sie dobra bita
smietana ... ?? no i oczywiscie ten cukeir ewentualnie do smaku ??
Łukasz G

1. Data: 2005-01-05 10:21:44

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja kupisz porządną śmietanę (30% w woreczku lub butelce, bez żadnych
stabilizatorów), to pięknie się ubije. Trzeba ją tylko schłodzić. Cukier
puder pod koniec ubijania.

Pozdr. Ewa

1. Data: 2005-01-05 10:24:03

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czyli rozumiem kupuje smietane >30% obijam ja i tworzy mi sie dobra bita
> smietana ... ?? no i oczywiscie ten cukeir ewentualnie do smaku ??

Tylko pamiętaj, żeby była dobrze schłodzona i nie ubijaj zbyt długo, bo Ci
masło wyjdzie ;)

Bozenka z Wilna :-)
sloneczna miodzio dziewczyna

1. Data: 2005-01-05 10:25:56

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

allesek wrote:
> ok. super dzieki !!
> Czyli rozumiem kupuje smietane >30% obijam ja i tworzy mi sie dobra
> bita smietana ... ?? no i oczywiscie ten cukeir ewentualnie do smaku

Wiem, ze czytales archiwum, ale nie wiem, czy trafiles na ten watek:
http://minilien.com/?T0nrkc22fS
Warto przeczytac. Powinno to rozwiac wszystkie Twoje watpliwosci.
Ania

1. Data: 2005-01-05 10:28:18

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <crgeed$nt2$1@atlantis.news.tpi.pl>,
"allesek" <a...@i...pl(skasuj_to)> wrote:

> [...]
> co czytalem to wielu osobom nie wychodzilo ... a ja chcialbym dzisiaj
> spróbowac ale nie wiem ile tego cukru ...
Podstawowa sprawa, to dobrze schłodzić śmietanę przed ubiciem. Dobrze
jest też schłodzić miskę i trzepaczkę.
Bicie śmietany było tu już wielokrotnie omawiane. Na przyszłość sięgnij
do googla, a na razie zobacz:
<http://tinylink.com/?97uA5wx0d6>
<http://tinylink.com/?uFuzdsq3b9>

Władysław

1. Data: 2005-01-05 10:36:42

Od: "allesek" <a...@i...pl(skasuj_to)> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest też schłodzić miskę i trzepaczkę.
> Bicie śmietany było tu już wielokrotnie omawiane. Na przyszłość sięgnij

Jak juz pisalem siegalem na archiwum ... szukalem w google ... ale widocznie
kiepsko ... pozatym Ania (A.L.) podala mi juz dobry link ten sam zreszta ...
i juz sobie poczytalem !!
DZIEKI !!
Łukasz G

1. Data: 2005-01-05 10:37:45

Od: "allesek" <a...@i...pl(skasuj_to)> szukaj wiadomości tego autora

Juz sie oczytalem ... mam nadzieje ze to mi wystarczy zaby dzis zrobic ta
bita smietane ...
Dziekuje Wszystkim

Łukasz G

1. Data: 2005-01-06 19:34:16

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik skasuj_to, sącząc kawkę, wyklepał:

> [...]
> tego co czytalem to wielu osobom nie wychodzilo ... a ja chcialbym dzisiaj
> spróbowac ale nie wiem ile tego cukru ...

Ja daję metodą babciną: na oko. Mniej więcej są to dwie łyżeczki. Ubijam,
ubijam, dodaję cukier i sprawdzam organoleptycznie, czy dosyć słodkie.
Jeśli mało, to dodaję jeszcze trochę.

Krusz.
--
Kruszyna