blat do łazienki

21. Data: 2015-02-02 21:04:17

Temat: Re: blat do łazienki
Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks wrote:

> O! To dobry pomysł, żeby podpytać u żeglarzy. Może podpowiedzą, jak do
> tematu podejść.

Mam dobrego sprzedawcę, to doradzi.

J.

www.kontestacja.com

22. Data: 2015-02-02 21:05:50

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

> [...]
>
> Chciałam dorobić blat na kuchnię kaflową, zakładany na lato - znalazłam
> nawet taki w kolorze i fakturze dokładnie jak moje blaty z granitu.
> Zaśpiewali za niecały metr kw. tyle, co za granit. Chodzi mi o mobilność,
> więc pewnie bym wzięła, ale płacić za jakiś łatwy do zarysowania kawałek
> plastiku tyle co za granit? Aż tak napalona nie jestem na plastik, blat
> każę zrobić z grubej blachy nierdzewnej, z rantem poniżej; przynajmniej
> posłuży do dzielenia mięsa (kiedy zimna kuchnia lub kiedy jest poza nią
> też), a (przy ciepłej kuchni) za suszarkę do grzybów.

Sprytne:-)

J.

www.kontestacja.com

23. Data: 2015-02-02 21:22:56

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 02 Feb 2015 19:24:57 +0100, FEniks napisał(a):

> Okleinę w ramach zabezpieczenia myślałam, bo miałabym obawy co do tego,
> jak się czysta sklejka zachowa w ciągłym kontakcie z wodą. Zwłaszcza na
> końcówkach - woda w końcu wniknie w każdą, najwęższą szparę.

A już szczególnie pod każdą... okleinę 3-|

24. Data: 2015-02-02 21:31:27

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 02 Feb 2015 21:04:17 +0100, krys napisał(a):

> Mam dobrego sprzedawcę, to doradzi.

Oksymoron.

25. Data: 2015-02-02 21:32:28

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 02 Feb 2015 21:05:50 +0100, krys napisał(a):

> Sprytne:-)

Po ojcu mam zmysł techniczny 33333-)

26. Data: 2015-02-02 21:38:10

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Justyna napisała:

> Chyba pójdę na kompromis;-) Fundnę sobie po jednej i dechę, i sklejkę

I to mi się podoba, takie podejście!

> Ale za to jaka śliczna!

A pewnie że śliczna, od razu mówiłem. W takim razie może poszukać
twardszej? Wpisałem w googla "blat bambusowy", sporo wyskoczyło.
Pierwsze to: http://mdgusto.pl/produkt,86,.html

> Marmuru do kuchni za nic bym nie chciała. Nawet colę z cytryną strach
> wychlapać...

Że wyżre? Jak dla mnie, to on może być od początku matowy i powyżerany.
Też jest w tym jakiś urok.

--
Jarek

27. Data: 2015-02-02 21:46:49

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> No to u mnie coś podobnego zrobił, tzn. powykańczał krawędzie fornirem
> (bo to chyba właśnie takie cienkie płatki drewna?). Po jakimś czasie
> niestety wnika w to wilgoć, jeśli kontakt z wodą jest częsty.

Nie, to jest co innego. To jest tylko zamaskowanie fornirem przekroku
sklejki, by udawała ona litą deskę. Nam akurat ten wafelkowaty 'look'
nie przeszkadza, więc nie o to chodzi. Chodzi o dodanie do sklejki
kolejnej warstwy, ale już nie forniru, tylko listewek z twardego drewna.
Tak z pół cala grubych, mniej więcej kwadratowych w przekroju. One tworzą
powierzchnnie blatu. Pierwsza z brzegu listewka jest jeszcze grubsza,
bo zasłania również podkład ze sklejki -- jak ten fornir poprzednio.
Taka konstrukcja będzie wyglądać jak klejona deska, ale nie wypaczy
się, bo to zapewni sklejka pod spodem (poziomnicę można przykładać).

--
Jarek

28. Data: 2015-02-02 21:49:10

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> O! To dobry pomysł, żeby podpytać u żeglarzy. Może podpowiedzą,
> jak do tematu podejść.

Żeglarze? Jachty z drewna? To tacy jeszcze żyją?

> A nie nie nie! Bałam się tego drewnianego blatu od początku, ale nie
> znalazłam innego materiału, który w wyglądzie mógłby mi drewno godnie
> zastąpić.

Ja mam czasem do czynienia z domami, w których futryny okienne wystrugano
z marmuru czy innego wapienia. A do tego dopasowane są drewniane skrzydła
okienne. I jakoś to od lat funkcjonuje. Ale to nie z przewrotności, tylko
z dostępności materiału -- drewno trzeba oszczędzać, ale kamienne skrzydła
okienne by były mało praktyczne, więc siła wyższa.

Jarek

--
Na drewnianych łodziach
jak ze starych akwafort

29. Data: 2015-02-03 09:27:12

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Żeglarze? Jachty z drewna? To tacy jeszcze żyją?

Wprawdzie ta jednostka nie wygląda zachęcająco (nie życzę nikomu takiego
blatu), ale można podpytać, czy przez te kilka lat coś się zmieniło:
http://szkutnikamator.pl/index.php/jachty-drewniane/
zaglowe-drewno/190-remont-oldtimera/625-prosz-o-pora
dy-w-renowacji-starej-drewnianej-odzi

Ewa

30. Data: 2015-02-03 09:28:36

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie przeszkadza, więc nie o to chodzi. Chodzi o dodanie do sklejki
> kolejnej warstwy, ale już nie forniru, tylko listewek z twardego drewna.

A, rozumiem.

Ewa

Spłuczka kompaktowa cersanit laguna 3/6 regulacja
Czym zaimponować granit w łazience?
cegły klinkierowe - czyszczenie
gres Grey Soul Light Rettificato 60,5x60,5
Tanie "żarówki" LED z Chin