Czym zaimponować granit w łazience?

1. Data: 2015-02-01 20:44:12

Temat: Czym zaimponować granit w łazience?
Od: Frez <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Problem polega na tym, że ma to być płyta granitowa pod prysznicem, czyli nie może
być śliska.Do tego preparat z niej nie powinien się zbytnio wypłukiwać środkami
myjącymi.
Czym to potraktować? Acha, płyta to zaledwie 1 mkw.

2. Data: 2015-02-03 20:13:11

Temat: Re: Czym zaimponować granit w łazience?
Od: Frez <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Kurna,mialo byc ZAIMPREGNOWAC...

3. Data: 2015-02-03 23:13:40

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 3 Feb 2015 11:13:11 -0800 (PST), Frez napisał(a):

> Kurna,mialo byc ZAIMPREGNOWAC...

Wiem.

4. Data: 2015-02-04 21:28:29

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-01 o 20:44, Frez pisze:
> [...]
myjącymi.
> Czym to potraktować? Acha, płyta to zaledwie 1 mkw.

Musisz napisać coś więcej. Czy to już jest gotowa łazienka, czy dopiero
planujesz położenie granitu i się zastanawiasz, jak potem go impregnować?

Czy płyta jest na całości posadzki pod prysznicem, czy są fugi, jaka
jest izolacja pod okładziną?

Dlaczego nie może być ślisko pod prysznicem? Przecież pod prysznicem
zawsze jest ślisko... Czy to brodzik, czy płytki... Zawsze.

Jak nie chcesz mieć ślisko, to połóż sobie matę antypoślizgową.

Natomiast sam granit w kontakcie z gołą stopą nie jest śliski. Nawet
jeśli jest polany wodą. No, chyba, że go pokryjesz filmem z mydła. Ale
wtedy nie ma znaczenia, czy są to płytki ceramiczne, akryl brodzikowy,
czy zwykły granit.

Pozdrawiam,
MW

5. Data: 2015-02-04 22:04:26

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

wolim wrote:

> [...]
> jest izolacja pod okładziną?
>
> Dlaczego nie może być ślisko pod prysznicem?

bo można wywinąć orła

>Przecież pod prysznicem
> zawsze jest ślisko... Czy to brodzik, czy płytki... Zawsze.

naprawdę?

> Jak nie chcesz mieć ślisko, to połóż sobie matę antypoślizgową.

no pewnie. Po to kładzie ładny granit by go przykrywać chińską matą za
5zł
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

6. Data: 2015-02-04 22:18:37

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-04 o 22:04, masti pisze:

> no pewnie. Po to kładzie ładny granit by go przykrywać chińską matą za
> 5zł

Po co spłodziłeś tego posta? Moje pytania były konstruktywne, Twoje
komentarze już nie do końca.

Każda okładzina pod prysznicem będzie śliska. Granit, sam w sobie,
śliski nie jest. Zwłaszcza w kontakcie z gołą stopą. W każdym bądź razie
nie jest bardziej śliski niż gres, czy akryl.

Można go jeszcze bardziej "stępić", ale zasadnicze pytanie, czy jest już
położony, czy dopiero w planach.

Pozdrawiam,
MW

7. Data: 2015-02-04 22:21:22

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

wolim wrote:

> Po co spłodziłeś tego posta? Moje pytania były konstruktywne,

to nie było pytanie a stwierdzenie. Więc je skomentowałem. Od tgeo są
grupy

> Można go jeszcze bardziej "stępić", ale zasadnicze pytanie, czy jest już
> położony, czy dopiero w planach.

i to jest istotne

8. Data: 2015-02-04 22:30:33

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 04 Feb 2015 22:18:37 +0100, wolim napisał(a):

> Każda okładzina pod prysznicem będzie śliska. Granit, sam w sobie,
> śliski nie jest. Zwłaszcza w kontakcie z gołą stopą.

Granit MOKRY - JEST śliski i to paskudnie. Pod prysznicem raczej bywa
MOKRO. Środki myjące zwiększają tę śliskość wielokrotnie.

9. Data: 2015-02-04 23:58:37

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-04 o 22:30, XL pisze:

> Granit MOKRY - JEST śliski i to paskudnie. Pod prysznicem raczej bywa
> MOKRO. Środki myjące zwiększają tę śliskość wielokrotnie.

Tak, tak. Śliski dokładnie tak samo, jak gres szkliwiony, kładziony
masowo przez wszystkich pod prysznicami. Z całą pewnością zaś nie jest
bardziej śliski, jak płyta lodowiska, na którym dzisiaj późnym
popołudniem byłem pojeździć na łyżwach z synem.

Pozdrawiam,
MW

10. Data: 2015-02-05 12:29:01

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 04 Feb 2015 23:58:37 +0100, wolim napisał(a):

> Tak, tak. Śliski dokładnie tak samo, jak gres szkliwiony, kładziony
> masowo przez wszystkich pod prysznicami.

Nie zauważyłam, aby masowo,choć się zdarza,owszem. Sama (choć uwielbiam ten
kamień, zwłaszcza ten gatunek, który mam w blatach kuchennych) nigdy bym
tak nie wykończyła (granit, gres) miejsca do kąpieli: kamień, nawet super
wypolerowany (czyli śliski), ZAWSZE jest porowaty i przy dłuższym i/lub
częstym zawilgoceniu mniej lub bardziej chłonie wodę, a w jego wilgotnych
porach natychmiast zagnieżdżają sie bakterie i grzyby, BLE!, nie do
usunięcia tzw chemią bez zniszczenia powierzchni kamienia, a mechanicznie
to już w ogóle; no a gres - sam w sobie ok, ale te spoiny - BLE... no i ta
śliskość. Nie, dziękuję, wolę tradycyjny brodzik, z tworzywa lub
emaliowany, z karbami antypoślizgowymi. Choć jak mówię, łazienka, nawet
cała, w granicie, mi jakoś tam z tyłu głowy ciągle się pałęta. Jednak
roządek (i moje obrzydzenie do wszelkiej łazienkowej grzybowej i
bakteryjnej partyzantki) mówi "nie".

> Z całą pewnością zaś nie jest
> bardziej śliski, jak płyta lodowiska, na którym dzisiaj późnym
> popołudniem byłem pojeździć na łyżwach z synem.

Licytujemy śliskość? Sliski jest wystarczająco, żeby się użytkownik
wywrócił i porządnie grzmotnął o niego czaszką, czasem ze skutkiem
śmiertelnym.

cegły klinkierowe - czyszczenie
gres Grey Soul Light Rettificato 60,5x60,5
Tanie "żarówki" LED z Chin
Groch
Leica Microsystems is a Workplace HELL HOLE