Groch

1. Data: 2015-01-21 17:58:57

Temat: Groch
Od: Tata <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Groch cały łuskany moczyłem cały wieczór, noc, do południa i dzisiaj
gotowałem go 1,5 godziny. Później dodawałem składniki do grochówki, cały
czas gotując zupę. W sumie groch gotował się ponad 2 godziny i dalej
jest twardy. Internauci piszą, że wystarczy moczyć groch
kilka-kilkanaście godzin i gotować 1-1,5 godziny. Jak UGOTOWAĆ groch,
żeby był miękki, a najlepiej, żeby rozgotował się?

Z poważaniem
MJ

2. Data: 2015-01-21 20:02:39

Temat: Re: Groch
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 21 Jan 2015 17:58:57 +0100, Tata napisał(a):

> [...]
> kilka-kilkanaście godzin i gotować 1-1,5 godziny. Jak UGOTOWAĆ groch,
> żeby był miękki, a najlepiej, żeby rozgotował się?

Skąd mialeś ten groch? - pewnie to jakaś pastewna odmiana.

3. Data: 2015-01-21 21:51:32

Od: Tata <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-01-21 20:02, XL pisze:

> Skąd mialeś ten groch? - pewnie to jakaś pastewna odmiana.

Stare, kilkuletnie zapasy, kupione w sklepie spożywczym. Ale to chyba
nie powód twardości?

Z ukłonami
MJ

4. Data: 2015-01-21 22:09:51

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-01-21 o 17:58, Tata pisze:

> Jak UGOTOWAĆ groch,
> żeby był miękki, a najlepiej, żeby rozgotował się?

Należy gotować do rozgotowania.

Pozdrawiam,
MW

5. Data: 2015-01-21 22:24:33

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 21 Jan 2015 21:51:32 +0100, Tata napisał(a):

> Stare, kilkuletnie zapasy, kupione w sklepie spożywczym. Ale to chyba
> nie powód twardości?

Więc mógł na tyle wyschnąć, że potrzebował dłuższego moczenia i/lub
gotowania. W rozpadnięciu się grochu, który jest nie całkiem ugotowany,
pomaga rozgniatanie go w garnku tłuczkiem do ziemniaków podczas powolnego
gotowania. Wykonuje się to tak jak się uda, nie trzeba starać się zbyt
dokładnie. I gotujemy w większej ilości wody i bardzo powolutku - to żeby
się nie przypalił.

6. Data: 2015-01-22 09:07:35

Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

> [...]
> trzeba starać się zbyt dokładnie. I gotujemy w większej ilości wody
> bardzo powolutku - to żeby się nie przypalił.

po co tłuc tłuczkiem groch na grochówkę? ma być nie rozpadnięty
przecież
w ogóle to jak czytam przepisy na grochówkę i stoi żeby wziąć groch
połówki to dalej nie czytam

7. Data: 2015-01-22 11:16:23

Od: Tata <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

> po co tłuc tłuczkiem groch na grochówkę? ma być nie rozpadnięty przecież
> w ogóle to jak czytam przepisy na grochówkę i stoi żeby wziąć groch
> połówki to dalej nie czytam

De gustibus, jednak ja chciałbym, żeby groch w grochówce się rozgotował.

Z grochówkowym pozdrowieniem
MJ

Leica Microsystems is a Workplace HELL HOLE
Uszczelnienie wędzarni.
Włącznik zbliżeniowy do zabudowy w kuchni
krzywe wiertło SDS
Jaka szlifierke oscylacyjna kupic