Uszczelnienie wędzarni.

1. Data: 2015-01-19 22:20:26

Temat: Uszczelnienie wędzarni.
Od: JDX <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest sobie ~15-letnia wędzarnia zbita z dębowych, niczym nie
konserwowanych deseczek. Po tylu latach stania pod gołym niebem porobiły
się już spore szczeliny pomiędzy deskami. Wobec tego pomyślałem sobie,
że trzeba w końcu je czymś zapchać. Na razie rozważam silikon
wysokotemperaturowy Soudala
(http://www.soudal.pl/silikony-menu/item/365-silikon
-wysokotemperaturowy) lub,
w wersji oszczędnej, silikon uniwersalny
(http://www.soudal.pl/silikony-menu/item/359-silikon
-uniwersalny). W tym
drugim przypadku muszę najpierw włożyć termoparę do wędzarni aby
przekonać się jaka jest temperatura spalin na "wejściu". W każdym razie
nie mam bladego pojęcia jak takie silikony zachowają się przy
temperaturze, powiedzmy, 100-150 stopni aplikowanej przez 4 godziny. A
chodzi o to, aby mi mięsiwa chemią nie zaśmiardły. :-) Robił ktoś coś
takiego?

2. Data: 2015-01-19 22:32:21

Temat: Re: Uszczelnienie wędzarni.
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 19 stycznia 2015 22:21:00 UTC+1 użytkownik JDX napisał:
> [...]
> temperaturze, powiedzmy, 100-150 stopni aplikowanej przez 4 godziny. A
> chodzi o to, aby mi mięsiwa chemią nie zaśmiardły. :-) Robił ktoś coś

Jak to nie jest wędzarnia z podajnikiem drewienek co się zrębki albo zrąbki nazywają
to weź ją spal i kup nową nowoczesną co na kilka godzin wędzenia zużyje 20 deko
drewna a nie pół taczki. Unia nie bez powodu zakazała sprzedaży toksycznych wędzonek.

3. Data: 2015-01-19 22:34:30

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2015-01-19 22:50:30

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 19 Jan 2015 22:20:26 +0100, JDX napisał(a):

> [...]
> temperaturze, powiedzmy, 100-150 stopni aplikowanej przez 4 godziny. A
> chodzi o to, aby mi mięsiwa chemią nie zaśmiardły. :-) Robił ktoś coś

Nie po to się samemu pekluje i wędzi, żeby sobie potem cały trud zniweczyć
silikonami.
Wersja tania: od zewnątrz nabić listewki na szczeliny.
Wersja droższa: obić w środku blachą kwasoodporną.

5. Data: 2015-01-19 22:52:23

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 19 Jan 2015 13:32:21 -0800 (PST), k...@g...com
napisał(a):

> [...]
deko drewna a nie pół taczki. Unia nie bez powodu zakazała sprzedaży toksycznych

Głupiś. Unia to mi może wiesz co?
Tobie bym zresztą nie sprzedała - kup sobie w sklepie, tam masz samo
zdrowie :->

6. Data: 2015-01-19 23:31:19

Od: JDX <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2015-01-19 22:50, XL wrote:
[...]
> Wersja tania: od zewnątrz nabić listewki na szczeliny.
Hehe, rozważałem tą wersję, ale wydaje się ona być trochę upierdliwa,
dlatego pomyślałem o silikonie jako szybszym rozwiązaniu. Bo w dębową
deskę niezbyt łatwo jest wbić gwoździa bez pogięcia go. Nawet wkręt jest
ciężko wkręcić (dosyć łatwo można urwać łeb).

> Wersja droższa: obić w środku blachą kwasoodporną.
E, to szybciej i taniej będzie obić od zewnątrz zwykłą blachą ocynkowaną
albo alu. W każdym razie blacha jakoś nie przyszła mi do głowy, a to w
sumie jest niezły pomysł w porównaniu do zabawy z listewkami.

7. Data: 2015-01-20 00:17:23

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 19 Jan 2015 23:31:19 +0100, JDX napisał(a):

> [...]
> deskę niezbyt łatwo jest wbić gwoździa bez pogięcia go. Nawet wkręt jest
> ciężko wkręcić (dosyć łatwo można urwać łeb).

Fakt, dąb - nie zwróciłam na to uwagi. No i po latach przebywania na
zewnątrz drewno pomimo twardości na pewno jest już też kruche bardzo.

> E, to szybciej i taniej będzie obić od zewnątrz zwykłą blachą ocynkowaną
> albo alu. W każdym razie blacha jakoś nie przyszła mi do głowy, a to w
> sumie jest niezły pomysł w porównaniu do zabawy z listewkami.

Owszem, z zewnątrz też można, tylko czy drewno zamknięte w blaszanej puszce
nie zacznie gnić... Będziesz musiał wędzarnię zabezpieczyć przed wilgocią
(dach) i wietrzyć (=trzymać otwartą) w czasie, kiedy nie jest używana.
Mam wedzarnię kilku od lat, jest to po prostu drewniana skrzynia z uchylnym
wiekiem - obita blachą kwasoodporną w środku; zdaje to egzamin bardzo
dobrze.

8. Data: 2015-01-20 00:27:57

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 19 stycznia 2015 22:52:19 UTC+1 użytkownik XL napisał:

> [...]
wędzonek.

> Głupiś. Unia to mi może wiesz co?
> Tobie bym zresztą nie sprzedała - kup sobie w sklepie, tam masz samo

To sobie żryj własnoręcznie zrobione gówno. Krzywe nogi masz jak srasz a nie
wędzarnie.

9. Data: 2015-01-20 08:50:05

Od: Dawid <x...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-01-19 o 22:20, JDX pisze:
> [...]
> temperaturze, powiedzmy, 100-150 stopni aplikowanej przez 4 godziny. A
> chodzi o to, aby mi mięsiwa chemią nie zaśmiardły. :-) Robił ktoś coś

tylko coś takiego
https://www.google.pl/search?q=sznur+uszczelniaj%C4%
85cy&sa=X&biw=1344&bih=722&tbm=isch&tbo=u&source=uni
v&ei=-Ae-VKKsDs2yadmLgrAN&ved=0CCUQsAQ
można dopasować do potrzeb i nabyć np. w Casto..

10. Data: 2015-01-20 08:52:31

Od: Dawid <x...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-01-20 o 08:50, Dawid pisze:
> [...]
85cy&sa=X&biw=1344&bih=722&tbm=isch&tbo=u&source=uni
v&ei=-Ae-VKKsDs2yadmLgrAN&ved=0CCUQsAQ

> można dopasować do potrzeb i nabyć np. w Casto..

coś się link nie otwiera, ale chodzi o sznur uszczelniający
https://www.google.pl/search?q=sznur+uszczelniaj%C4%
85cy&biw=1344&bih=722&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=
X&ei=9gi-VPOmNsn1UJalgsgC&ved=0CCUQsAQ

Włącznik zbliżeniowy do zabudowy w kuchni
krzywe wiertło SDS
Jaka szlifierke oscylacyjna kupic
Szafka, połka na dvd - jaka kupic
Bluray z wifi i dvb-t