blat do łazienki

1. Data: 2015-02-02 09:37:58

Temat: blat do łazienki
Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie.
Wpadł mi do głowy pomysł, żeby zrobić w łazience blat. Pierwotnie miał być z
klejonej deski, ale zastanawiam się, czy ze sklejki wodoodpornej albo
szkutniczej nie byłby lepszy. Idąc za ciosem - czy blat ze sklejki zdałby
egzamin w kuchni, bo też szykuje mi się wymiana, na granit mnie nie stać, a
pospolity kronopol już miałam :-)
Macie jakieś doświadczenia, ewentualnie widzicie jakieś ukryte haczyki,
które wyjdą w praniu?
Justyna.

www.kontestacja.com

2. Data: 2015-02-02 15:49:55

Temat: Re: blat do łazienki
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Justyna napisała:

> Wpadł mi do głowy pomysł, żeby zrobić w łazience blat. Pierwotnie
> miał być z klejonej deski, ale zastanawiam się, czy ze sklejki
> wodoodpornej albo szkutniczej nie byłby lepszy.

Nie byłby. Przynajmniej ja bym wolał z klejonej deski, niż ze sklejki.

> Idąc za ciosem - czy blat ze sklejki zdałby egzamin w kuchni, bo
> też szykuje mi się wymiana, na granit mnie nie stać, a pospolity
> kronopol już miałam :-)

Nabyłem kiedyś za psie pieniądze skrawki sklejki wodoodpornej 18 mm.
Z ogromnych arkuszy wycinano jakieś cósie, zostawały odpady szerokości
na przykład 60 cm i długie na metr lub dwa. Więc całkiem zgrabne kawałki.
A że tego naprawdę dużo było, to służyły celom rozmaitym. Zostawienie
tego pod chmurką na rok nie prowadziło do dekompozycji kompozytu. A więc
w kuchni czy łazience dobra sklejka da radę.

> Macie jakieś doświadczenia, ewentualnie widzicie jakieś ukryte
> haczyki, które wyjdą w praniu?

Jedno co na pewno -- w taką sklejkę dobrze wkręca się śrubki, wkręty
i haczyki. Nawet jak sznur z praniem ciężki, to nie wyjdą.

Jarek

--
U drzwi domostwa wszystkie klamki, ćwieki, haki,
Albo ucięte, albo noszą szabel znaki:

3. Data: 2015-02-02 15:51:44

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 02 Feb 2015 09:37:58 +0100, krys napisał(a):

> Macie jakieś doświadczenia, ewentualnie widzicie jakieś ukryte haczyki,

Tak: nie sposób dokładnie i ładnie opracować brzegów sklejki, więc trzeba
tam stosować obramowania metalowe. Dla mnie nie do przyjęcia, bo kiedy coś
takiego widzę, przypominają mi się mleczne bary z epoki socjalizmu, także
stoliki w ówczesnych przedziałach kolejowych oraz wnętrza tramwajów...

4. Data: 2015-02-02 16:23:18

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-02 o 09:37, krys pisze:
> [...]
> klejonej deski, ale zastanawiam się, czy ze sklejki wodoodpornej albo

Ja mam w łazience blat (z wpuszczoną weń umywalką) fornirowany, a w
środku jakaś sklejka jest właśnie, grubość blatu to prawie 4cm. Blat
ponoć specjalnie zabezpieczony i wodoodporny, ale jednak po kilku latach
użytkowania w miejscach najbardziej newralgicznych, czyli narażonych na
ciągłe moczenie przy samej umywalce, fornir zaczyna pęcznieć a lakier
odchodzić. Chociaż cały czas starałam się na bieżąco wodę wycierać, żeby
tego uniknąć. :(
Poprzednio miałam w łazience blat z płyty z okleiną i też woda
przedostała się w końcu pod okleinę.
Oczywiście spróbować można, u mnie pewnie problemem jest fornir, a nie
sama sklejka (no ale chyba tę sklejkę okleić czymś tak czy siak
trzeba?). Jeśli ja miałabym coś zmieniać - a pewnie za kilka lat będę -
to zdecydowałabym się na przykład na corian albo jakiś inny kompozyt.
Może to drogie, ale chyba trwalsze.

Ewa

5. Data: 2015-02-02 16:32:19

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 02 Feb 2015 16:23:18 +0100, FEniks napisał(a):

> [...]
> ciągłe moczenie przy samej umywalce, fornir zaczyna pęcznieć a lakier
> odchodzić. Chociaż cały czas starałam się na bieżąco wodę wycierać, żeby

Ze też ktokolwiek jeszcze daje się nabrać na to, ze drewno plus woda to
dobry związek :-/

6. Data: 2015-02-02 17:15:28

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

> [...]
> takiego widzę, przypominają mi się mleczne bary z epoki socjalizmu, także
> stoliki w ówczesnych przedziałach kolejowych oraz wnętrza tramwajów...

To nie problem - mam sprawdzoną firmę która takie rzeczy robi solidnie i
estetycznie.
J.

www.kontestacja.com

7. Data: 2015-02-02 17:19:12

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarosław Sokołowski wrote:

> Nie byłby. Przynajmniej ja bym wolał z klejonej deski, niż ze sklejki.

Ja chyba też, ale podobno technologia powoduje, ze mniejsze szanse sa na
zwichrowanie.
No i do kuchni odpada, bo taka deska jest po prostu za miękka, jak na moje
potrzeby maltretowania blatu:-)
Jak zobaczę jedno i drugie na własne oczy, to zadecyduję:-)

> [...]
> tego pod chmurką na rok nie prowadziło do dekompozycji kompozytu. A więc
> w kuchni czy łazience dobra sklejka da radę.

O takie info mi chodziło, dzięki.

> Jedno co na pewno -- w taką sklejkę dobrze wkręca się śrubki, wkręty
> i haczyki. Nawet jak sznur z praniem ciężki, to nie wyjdą.

To akurat nie będzie miało takiego zastosowania

J.

www.kontestacja.com

8. Data: 2015-02-02 17:46:23

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks wrote:

> [...]
> ciągłe moczenie przy samej umywalce, fornir zaczyna pęcznieć a lakier
> odchodzić. Chociaż cały czas starałam się na bieżąco wodę wycierać, żeby

No jak się nie ma, co się lubi, to się blat wymienia;-)
Kuchenne też niby zabezpieczane, a wiemy, jak jest.

> [...]

> Oczywiście spróbować można, u mnie pewnie problemem jest fornir, a nie
> sama sklejka (no ale chyba tę sklejkę okleić czymś tak czy siak

Właśnie niekoniecznie, ja tam lubię słoje.

> Jeśli ja miałabym coś zmieniać - a pewnie za kilka lat będę -
> to zdecydowałabym się na przykład na corian albo jakiś inny kompozyt.
> Może to drogie, ale chyba trwalsze.

Raz na kilka lat mogę zaryzykować wymianę całego blatu z deski
klejonej/sklejki, na wiecznej trwałości mi nie zależy. Kompozyty nie są złe,
ale jakbym już miała obrzydliwie za dużo kasy, to nie bawiłabym się w
substytuty, tylko poszłabym po granit.
I może kiedyś docelowo się skuszę, a póki co, mam wizję na drewno(podobne).

J.

www.kontestacja.com

9. Data: 2015-02-02 17:47:30

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

> Ze też ktokolwiek jeszcze daje się nabrać na to, ze drewno plus woda to
> dobry związek :-/

A sauny i beczki to wyłącznie z plastiku się robi.
Skąd pomysł, że ktoś daje się nabierać?

J.

www.kontestacja.com

10. Data: 2015-02-02 18:13:30

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Justyna napisała:

> Ja chyba też, ale podobno technologia powoduje, ze mniejsze szanse
> sa na zwichrowanie.

Technologia produkcji sklejki jest całkiem idiotoodporna. Żeby zrobić
płytę klejoną z listewek, to już trzeba przy tym pomyśleć, popatrzeć
na słoje itd. Ale dobry stolarz sobie poradzi. Bardzo dobry, to może
nawet na wierzch i na krawędź sklejki nakleić listewki litego drewna.
Technologia mieszana, hybrydowa, wilk syty i owca cała. Jeszcze można
kazać w ten sam sposób zrobić dwa żłoby dla osiołka.

> No i do kuchni odpada, bo taka deska jest po prostu za miękka, jak
> na moje potrzeby maltretowania blatu:-)

A to niby czemu?! Czemu cienkie naleśniki z drewna w sklejce miałyby
mieć większą odporność od sklejonych szczebelków? Może jest nawet
odwrotnie. A w każdym razie zmaltretowana sklejka będzie wyglądać
gorzej od deski w ten sam sposób potraktowanej. Cała rzecz w materiale,
w gatunku drewna, z którego ten blat będzie. Nie zrobimy go przeczież
z lipy, tak jak deskę kreślarską. Dobre kuchenne deski do krojenia robi
się z bambusa. I to może być dobry materiał na blat. A jak nie bambus,
to któreś z liściastych. Jesion znakomity, ten jest i twardy, i ładny,
i nie pokręci go. Tyko broń Boże buk.

> Jak zobaczę jedno i drugie na własne oczy, to zadecyduję:-)

Buk wygląda ładnie. Tak na oko.

> O takie info mi chodziło, dzięki.

Dobra sklejka do takich zastosowań musi być wykonana ze spoistego materiału.
Wszystkie warstwy, nawet wewnętrzne, nie tylko widoczne powierzchnie. Nie
może być dziur, w które wnika woda i które źle wyglądają. Jeśli jest ona
taka, to brzeg można frezować na jakiś półokrągły kształt. Meble w ten
sposób wykańczane mają tak zwany 'nowoczesny look', który nie każdemu musi
odpowiadać. Ale robi się w ten sposób od dawna nie tylko proste blaty,
ale też zakrzywione elementy krzeseł czy foteli.

Jarek

--
-- Deska, w środku sęk!
-- Jaka deska?

Spłuczka kompaktowa cersanit laguna 3/6 regulacja
Czym zaimponować granit w łazience?
cegły klinkierowe - czyszczenie
gres Grey Soul Light Rettificato 60,5x60,5
Tanie "żarówki" LED z Chin