blok - rozliczanie za CO i przykręcanie grzejników na odpływie ...

1. Data: 2003-09-08 18:19:10

Temat: blok - rozliczanie za CO i przykręcanie grzejników na odpływie ...
Od: "Marcin Cichy" <m...@U...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Niedawno oddano mi do do użytku mieszkanie w nowym bloku. Zainteresowałem
się układem CO. W układzie tym liczony jest przepływ ciepłej wody dopływowej
i jej temperatura oraz temperatura wody odpływowej w węźle cieplnym - czyli
na piętrze bądź nawet na całej klatce schodowej (dokładnie nie wiem). Wynika
z tego, że ilość wyliczonego zużytego ciepła przez każde mieszkanie jest
trochę uśredniona, bo do wyliczenia brana jest średnia temperatura wody
odpływowej z kilku mieszkań.

A teraz pytanie: Czy mogę w jakiś prosty sposób słtumić przepływ na odpływie
z każdego grzejnika lub całej instalacji, tak aby woda wychładzała się
bardziej w grzejniku? W ten sposób zużyję więcej ciepła przy tym samym
przepływie.

1. Data: 2003-09-08 18:45:33

Od: "deuter" <d...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Cichy" <m...@U...poczta.onet.pl>
napisał:
> [...]
> instalacji, tak aby woda wychładzała się bardziej
> w grzejniku? W ten sposób zużyję więcej ciepła przy

Nie. Musiałbyś zwiększyć moc grzejnika (kupić większy), żeby przy
takiej samej objętości przepływającej wody schładzała się ona bardziej.
Jeżeli zmniejszysz wyłącznie przepływ to jedyne, co uzyskasz, to spadek
temperatury grzejnika.

1. Data: 2003-09-09 11:57:14

Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeżeli zmniejszysz wyłącznie przepływ to jedyne, co uzyskasz, to spadek
> temperatury grzejnika.

... czyli uzyskasz efekt dokladnie odwrotny od zamierzonego.
Jest Ci za zimno, czy tez chcesz odczuwac satysfakcje z
oszczednosci kosztem innych ?

MarcinP

1. Data: 2003-09-09 15:36:12

Od: "Marcin Cichy" <m...@U...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Raczej rozważam możliwość oszczędności kosztem innych, ponieważ zeszłej zimy
miałem niezamontowane dwa grzejniki i rurki ciepłej i zimnej wody w ich
miejscu były po prostu połączone, co znaczy - inni oszczędzali kosztem mnie.
Oczywiście nikt z ekipy budowlanej, ani ze spóldzielni nie poinformował mnie
podczas oddawania lokalu, że muszę szybko montować grzejniki lub zblokować
przepływ połączonymi rurkami.

1. Data: 2003-09-09 20:54:47

Od: "Janusz K" <a...@o...pl (zmien 7 na 6 - antyspam)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "deuter" <d...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> takiej samej objętości przepływającej wody schładzała się ona bardziej.
> Jeżeli zmniejszysz wyłącznie przepływ to jedyne, co uzyskasz, to spadek

Albo grzejnik wyposazyc w dmuchawe (jakis wiartaczek), zeby odebrac z niego
wiecej ciepla.

Ścianka z luksferów jako część kabiny prysznicowej
Przenosiny piecyka gazowego z łazienki do kuchni
stukanie w rurach
panele drewniane
meble kuchenne