blok - zrobiłam! :) Ale...

1. Data: 2003-11-06 15:18:02

Temat: blok - zrobiłam! :) Ale...
Od: "Ani" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No blok wczoraj zrobiłam tylko mam jedno ale... co zrobic żeby się mniej
ciagnął? Mój sie trochę ciagnie - pomimo, ze w lodówce leżał całą nockę...
jest po prostu gietki... No i pyszny! :)

Ani

1. Data: 2003-11-06 17:44:09

Temat: Re: blok - zrobiłam! :) Ale...
Od: "Yenefer" <y...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ani" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> No blok wczoraj zrobiłam tylko mam jedno ale... co zrobic żeby się mniej
> ciagnął? Mój sie trochę ciagnie - pomimo, ze w lodówce leżał całą nockę...

Ja dodaje do niego wiecej ciastek-tyle ile wlezie :) Wtedy jest bardziej
stabilny. Mozesz tez sprobowac dodac troche wiecej mleka w proszku. Pzdr
Yenefer

1. Data: 2003-11-06 18:53:14

Od: "Lilla" <l...@b...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ani" <w...@w...pl> napisała:
> No blok wczoraj zrobiłam tylko mam jedno ale... co zrobic żeby się mniej
> ciagnął? Mój sie trochę ciagnie - pomimo, ze w lodówce leżał całą nockę...
> jest po prostu gietki... No i pyszny! :)

Podaj przepis wg ktorego zrobilas ten blok, wtedy mozna bedzie spekulowac
dlaczego sie ciagnie.

Pozdrwiam
Lilla

1. Data: 2003-11-07 00:10:24

Od: "Ani" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

no przepis znalazłam na grupie...

1/2 szkl. mleka
2 szkl cukru
1 kostka masła
3-4 łyżki kakao
herbatniki petitki (dużo)
no i oczywiscie paczka mleka w proszku... (pełne)

podzieliłam białą masę na dwie części - do jednej dodałam kakao i
herbatniki... wylałam na blaszke wyłozoną pergaminem... na to wylałam część
białą - zeby było łaciate :)
Biała część bardziej się cigąnęła niż ciemna... ale generalnie blok się nie
łamał tylko... wyginał :)

No ale był pyszny! Smakował jak ... TWIX! :)

Ani

1. Data: 2003-11-07 09:00:33

Od: "Ani" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nie
> łamał tylko... wyginał :)
>
> No ale był pyszny! Smakował jak ... TWIX! :)

Dodam że teraz juz chyba wszystko jasne... im dłuzej lezy w lodówce tym
staje sie bardziej kruchutki... ale niestety jest go z godziny na godzine
coraz mniej :(
Ma ta wadę, ze szybciutko znika.....

Ani :)

1. Data: 2003-11-07 10:13:58

Od: "Lilla" <l...@b...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 3-4 łyżki kakao
> herbatniki petitki (dużo)
> no i oczywiscie paczka mleka w proszku... (pełne)

Cos duzo cukru w tym przepisie... Konsystencja na pewno zalezy od ilosci
herbatnikow.

Zacytuje Ci przepis na blok Asi M., ktory na pewno jest dobry i nie ciagnie sie
(robilam go juz kilka razy):

"Ja mam całą rzeszę zwolenników bloku i robię go od niepamiętnych czasów.

Blok:

50 dkg mleka w proszku ale nie instant
1 kostka margaryny
3/4 szklanki cukru
3/4 szklanki mleka
3 łyżki kakao
6 łyżek kawy Inki (w zastępstwie dobra jest naturalna kawa rozpuszczalna
ale trochę mniej 4 łyzki)
3 paczki herbatników takich twardych (Jutrzenka)

W misce mieszamy mleko w proszku z kakao i inką, dokładnie do tego
łamiemy herbatniki. W rondlu rozpuszczamy margarynę z cukrem i mlekiem
do zagotowania i zalewamy wrzątkiem suchą masę. Dokładnie wymieszać
i przełożyć do uprzednio przygotowanej formy (jak do keksu) i zostawić
do ostygnięcia, później wstawić do lodówki."

Od siebie dodam, ze ja zawsze do bloku dodaje bakalie, czyli rodzynki i orzechy.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2003-11-07 10:59:27

Od: "Lilla" <l...@b...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@b...lublin.pl> napisała:
> [...]
> (robilam go juz kilka razy):
>
> "Ja mam całą rzeszę zwolenników bloku i robię go od niepamiętnych czasów.

Zapomnialam dodac, ze ja do bloku daje 1 paczke mleka w proszku, czyli tylko 40 dag,
a i tak jest dobry.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2003-11-09 20:22:54

Temat: Odp: blok - zrobiłam! :) Ale...
Od: "Janek" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

| Od siebie dodam, ze ja zawsze do bloku dodaje bakalie, czyli rodzynki i
orzechy.

| Pozdrawiam
| Lilla

Potwierdzam, ze jest to przepis, z ktorego blok napewno sie uda. Robie go
juz trzeci raz z kolei nieco zmniejszajac ilosc kawy. Zastanawiam sie czy
mozna ja calkowicie pominac dodajac wiecej kakao? A czy zastepujac margaryne
maslem uzyskamy lepsze efekty smakowe? - czy tylko gorsze ekonomicznie?

1. Data: 2003-11-16 22:22:18

Od: j...@w...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zastepujac margaryne
> maslem uzyskamy lepsze efekty smakowe? - czy tylko gorsze

Witam i cieszę się że mój przepis tak dobrze wychodzi. Co do kawy można ją
zupełnie pominąć albo proporcje odwrócić . Ja dla odmiany nie jestem
zwolennikiem ciast kakaowych i dlatego więcej kawy daję. Masło na pewno
korzystnie podniesie walory smakowe bloku i spokojnie można je dodac zamiast
margaryny. Ja sama od jakiegoś czasu wyłącznie masła do ciast dodaję.
Pozdrawiam ze smakiem Asia M. z Olsztyna

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

Re: Kacza krew do czerniny - gdzie kupic w Wawie?
Re: gesi smalec - żydowski kawior [P]
Re: Cheese & onion pie - jak było
Re: ,,lekkie'' jedzenie
Re: pierogi ruskie...