brak apetytu i mdłości

1. Data: 2008-07-18 07:18:20

Temat: brak apetytu i mdłości
Od: "Sick" <S...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Czy normalne jest że w godzinach porannych po przebudzeniu w ogóle nie
występuje apetyt ? Niekiedy nawet występują mdłości, nadkwaśność, zgaga.
Rano jednak wypadało by coś zjeść przez wyjściem do pracy a zmuszenie się do
zjedzenia np. bułki kończy się przeważnie wymiotami. Po wymiotach uczucie
ulgi ale jednocześnie i pustki w żołądku (nic dziwnego). Dzieje się tak
tylko rano. Czy takie objawy wskazują na jakąś chorobe ?

Pozdr. Sick

2. Data: 2008-07-18 17:18:51

Temat: Re: brak apetytu i mdłości
Od: "Agulina" <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sick" <S...@b...com> napisał w wiadomości
> [...]
> ulgi ale jednocześnie i pustki w żołądku (nic dziwnego). Dzieje się tak
> tylko rano. Czy takie objawy wskazują na jakąś chorobe ?

myślę, że to może być choroba wrzodowa i trzeba iść do doktora

3. Data: 2008-07-20 10:45:22

Od: "Sick" <S...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Agulina wrote:
> myślę, że to może być choroba wrzodowa i trzeba iść do doktora

Jak się okazało mam w krwi przeciwciała Helicobacter pylori :( Wszystkie
objawy od Helicobacter pylori zgadzają się z tym na co cierpie od lat :(
Czyli czas na specjalistyczne badania i leczenie.

Pozdr. Sick

4. Data: 2008-07-20 11:06:51

Od: "Agulina" <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> objawy od Helicobacter pylori zgadzają się z tym na co cierpie od lat :(
> Czyli czas na specjalistyczne badania i leczenie.

No niestety mam to samo, dlatego doskonale znałam Twoje objawy :-)

Pozdr. Agulina

5. Data: 2008-07-20 11:33:25

Od: "Sick" <S...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Agulina wrote:
> No niestety mam to samo, dlatego doskonale znałam Twoje objawy :-)

Jak pomyśle od kiedy mam takie objawy dochodze do wniosku że zakazić mogłem
się nawet kilkanaście lat temu albo nawet we wczesnym dzieciństwie. Tylko
kiedyś były to sporadyczne objawy z którymi dało się żyć a dzisiaj mam
problem z normalnym funkcjonowaniem kiedy trzeba wstać, zjeść coś i iść do
pracy w której musze mieć "głowe na karku". Nie moge normalnie jeść a prawie
codziennie mam mdłości (czasami większe a czasami mniejsze), wymioty,
pieczenia w żołądku i przełyku, bóle głowy, niekiedy uczucie ucisku pod
mostkiem po jedzeniu, poranny kaszel wykrztuszający jakąś wydzieline, kwaśny
smak w ustach który nie znika nawet po kilkakrotnym myciu zębów, do tego
chudne i jestem coraz słabszy :( Ostatnio prawie bym zasłabł w ciągu dnia
bez wyraźnego powodu. Swoją drogą żałuje że tak późno dowiedziałem się o tej
bakterii, jak objawy nie były tak intensywne to niektórych z nich w ogóle
nie łączyłem z problemami ukł. pokarmowego, inne zwalałem na stres albo
nieodpowiednią diete. Jak jednak zebrać wszystkie objawy z przeciągu
conajmniej kilku lat to wychodzi modelowy przykład powikłań po Helicobacter
pylori. Dlatego jeśli ktoś ma podobne problemy to niech nie zwleka tylko
zrobi sobie test i jeśli wyjdzie pozytywny to koniecznie zgłosi się do
lekarza. Nie można tego ignorować bo co prawda bakterie tą ma w sobie nawet
połowa ludzi to tylko u nielicznych konsekwencją zarazenia są powikłania
które mogą być bardzo poważne, wręcz śmiertelne.

Agulina jakie leczenie stosujesz ? Jak się czujesz (lub czułaś) w trakcie
leczenia ? Można normalnie funkcjonować (jazda samochodem, praca, szkoła)
podczas terapii zwalczania bakterii czy należy podejść do tego jak do
choroby która na "uziemia" w domu jako chorego ?

Pozdr. Sick

6. Data: 2008-07-20 14:59:37

Od: "Andi" <a...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podczas terapii zwalczania bakterii czy należy podejść do tego jak do
> choroby która na "uziemia" w domu jako chorego ?

Hej,

Ja podobnie ja Wy mam objawy, ale juz sie lecze przepisanymi lekarstwami
(ponizej lista)

Krotko jeszcze jak to sie u mnie zaczelo, tzn generalnie jestem osoba bardzo
znerwicowana "wewnetrznie"
tzn na zewnatrz widac ze wszystko ok a w srodku caly latam - jak to
powiedzial kiedys kardiolog
dwa lata temu pojawily sie pierwsze objawy - nudnosci + 1 raz wymioty po
spozyciu ciezkostrawnej potrawy (kurczak
z rozna) prosta dieta sobie poradzilem i lekami typu Maalox do ssania na
zgage i niestrawnosc, ale pozniej objawy czesciej
sie pojawialy - bol w nadbrzuszu, ucisk i gniecenie - ktore po malym posilku
przechodzilo - nudnosci w sytuacjach
stresowych i brak apetytu rano - po wizycie u lekarza dostalem lek Lanzul
S - pompa protonowa - ale tylko ten lek,
nie wchodzilismy z lekarzem jeszcze na droge eradykacji (wprowadzenia 3
specyfikow jednoczesnie z czego 2 z nich to antybiotyki a jeden jest
wlasnie pompa protonowa). Dolegliwosci minely na okolo 1,5-2 lat !!!

No i niestety luty-marzec tego roku ponowne objawy - na poczatku niewinne
bulgotanie w zoladku i jelitach, mdlosci przy stresie,
po zjedzeniu posilku na krotko ulga i znow... az do czerwca sie meczylem i
ponownie wizyta u lekarza - tym razem HelicoTest i
wynik dodatni. Na poczatek tylko Helicid przez 2 tyg czy objawy mina -
minely - ale tylko na okres brania leku, pozniej
pojawia sie poranne uczucie ropy w ustach i wyrazny bol w nadbrzuszu -
ciagly dyskomfort i nudnosci (bez wymiotow) nawet
w sytuacji gdy zoladek byl pusty wydawalo mi sie ze bede wymiotowal "na
sucho" bo mdlosci byly. Kolejna wizyta i tym razem
zmiana pompy protonowej spowrotem z Helicidu na Lanzul (tym razem
mocniejszy - ten Lanzul S jest o połowę słabszy) i do tego
Duomox (antybiotyk - Amoksycylina) i Fromilid Uno (antybiotyk
Klatromycyna) - sorki jesli bledy w nazwie - pisze glowy :)

Dawkowanie:
Dumox - 2x 1g na dobę (co 12 godzin 1 tabletka 1g)
Fromilid Uno - 1x na dobę (co 24 godziny 1 tabletka 500mg)
Lanzul - 2x 30mg na dobe (co 12 godzin 1 tabletka 30mg)

Biore od 3 dni - jest wyrazna poprawa, czyli moznaby nawet powiedziec ze
mogl sie juz wytworzyc jakis wrzod przez to ze blona sluzowa zoladka
zostala zbyt mocno przez kwas zoladkowy potraktowana :P

Dodatkowo samodzielnie wprowadzilem sobie diete - ktora ma ograniczyc
produkty typu czekolada, smażone mieso.
Nie pale i nie pije alkoholu (co najwyzej okazyjnie piwo) wiec wiecej chyba
nie trzeba ograniczac.

Bol juz ustal calkowicie - ale leczenie mam kontynuowac do konca tabletek, a
pozniej jeszcze po antybiotykoterapii dodatkowo
przez 6 tyg bede bral Lanzul wg opinii lekarza.

To w zasadzie tyle
Pozdrawiam i zycze zdrowia :)
Andi

7. Data: 2008-07-20 16:09:43

Od: "Sick" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andi" <a...@d...pl> napisał
> Krotko jeszcze jak to sie u mnie zaczelo, tzn generalnie jestem osoba
> bardzo znerwicowana "wewnetrznie"
> tzn na zewnatrz widac ze wszystko ok a w srodku caly latam - jak to
> powiedzial kiedys kardiolog

No to jesteśmy tego samego typu :)
U mnie wygląda to tak że wystarczy niewielki stres i reakcją na niego są
wymioty, mdłości i brak apetytu nawet przez cały dzień. Czyli troche stresu
i cały dzień do du... :(

Mam jeszcze pytanie do ludzi obeznanych w temacie odnośnie wpływu
Helicobacter pylori na wynik próby wątrobowej. Czy istnieje powiązanie
między zakażeniem tą bakterią a znacznie podwyższonym (53 U/l) poziomie AST
(astat) oraz troche ponad norme ALT (35U/l) ? Takie wyniki próby wątrobowej
uzyskała moja dziewczyna. Jak się okazało po teście Helico Test również
wyszedł jej wynik pozytywny jednak nie ma ona żadnych objawów ze strony ukł.
pokarmowego. Jakiś czas temu wystapił tylko trądzik który z tego co się
dowiedziałem również może (ale nie musi) być powiązany z Helicobacter
pylori.

Pozdr. Sick

8. Data: 2008-07-21 18:46:55

Od: "Agulina" <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

9. Data: 2014-01-27 09:31:04

Od: z...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 20 lipca 2008 16:59:37 UTC+2 użytkownik Andi napisał:

> [...]
> pozniej jeszcze po antybiotykoterapii dodatkowo
> przez 6 tyg bede bral Lanzul wg opinii lekarza.

A miałaś(eś) robioną gastroskopie? czy po prostu lekarz na podstawie tego testu
wystawił ci leki a co dokładnie jest ten helicoTest kto to robi proszę o jakiś opis z
góry dziękuję.Dodam że mam 37 lat i leczę się na nerwice lękową.Proszę o odpowiedż
bardzo mi zależy .

10. Data: 2014-01-27 09:31:57

Od: z...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 18 lipca 2008 09:18:20 UTC+2 użytkownik Sick napisał:
> [...]
> ulgi ale jednocześnie i pustki w żołądku (nic dziwnego). Dzieje się tak
> tylko rano. Czy takie objawy wskazują na jakąś chorobe ?

Badanie radiologiczne nadczo
Częste odwiedzanie toalety, burczenie w brzuchu, bąki
przeziębienie a ból zęba
Przytrzasniety palec
współpłacenie