budleja

11. Data: 2004-08-18 11:07:17

Temat: Re: budleja
Od: krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krystyna Chiger napisał:

> [...]

Od dwóch lat pięknie kwitnie w moim ogrodzie :-).
Na zimę obsypuję kopczykiem ziemi, co nad ziemią
przemarza,
więc nie muszę obcinać.
Z tego co było opsypane ziemią wyrastają długie
pędy obficie kwitnące :-).

pozdrawiam Krycha

12. Data: 2004-08-18 15:42:18

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik Ana napisał:
>
> Robicie. Pędy i tak zazwyczaj wymarzają, dzięki cięciu
> krzewy ładnie się zagęszczają.
>

> Pozdrawiam
> Marta

A po za tym to budleje kwitną na tegorocznych przyrostach i należy
wycinać im zeszłoroczne badylki.
Jeśli kupiłaś ją w tym roku i nie zasiedziała się jeszcze porządnie to
zostaw na zimę około 20 cm patyczków, zasyp je liśćmi dębowymi i osłoń matą
lub jedliną aby wiatr nie rozwiał osłony.

Serdecznie Miłka

13. Data: 2004-08-18 17:42:28

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz napisał:

> Ja nie scinam.

Kiedyś ścinałam bo również wydawało mi się, że dłużej i
obficiej będą kwitły. Teraz nie ścinam, bo się nie mogę
do nich dostać. No i najstarszy krzew ma dobrze ponad 2 m.
I jak rzekła pewna pani z Gdańaka a może z Warszawy " nie
widzę różnicy".

A pędy zostawiam na zimę, ładnie wyglądają spod śniegu,
wiosną wycinam to co wymarzło.

Pozdrawiam
Marta

14. Data: 2004-08-18 19:36:00

Temat: Odp: budleja
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Miłka <m...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cfvtfo$qec$...@a...news.tpi.pl...
> zostaw na zimę około 20 cm patyczków, zasyp je liśćmi dębowymi

A dlaczego dębowymi????
Pozdrawiam :-)
Janusz

15. Data: 2004-08-18 19:52:49

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> A dlaczego dębowymi????
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

A dlatego że one najlepiej się wysuszają na jesień i najfajniej je się
zbiera do worów po ziemniakach, są zdrowe bez chorób ... no i potem można je
spożytkować w kompoście ...

Serdecznie Miłka

16. Data: 2004-08-18 20:17:48

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Miłka <m...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cg0c9a$hog$...@n...news.tpi.pl...

> ... no i potem można je > spożytkować w kompoście ...

?????????
Rozłożą sie pod 10 latach czy później??
Pozdrawiam :-)
Janusz

17. Data: 2004-08-18 20:32:42

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ?????????
> Rozłożą sie pod 10 latach czy później??
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

Oj, przesadzasz, rozkładają się po dwóch latach kompostowania :-)

Serdecznie Miłka

18. Data: 2004-08-18 21:00:44

Od: "Ana" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka"
> [...]
matą
> lub jedliną aby wiatr nie rozwiał osłony.

*****
Debowych to chyba tyle nie znajde, bo dabki u mnie malutkie ;-)
Ale bede pamietac o przykryciu i przycieciu.
Dzieki :-))
Ania

19. Data: 2004-08-18 21:02:13

Od: "Ana" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz"

> Nie, bo w zimie wszystkie pedy i tak mi przemarzaja do ziemi
> i kazdej wiosny budleja odrasta od korzeni.
>
> Pozdrowienia,
> Michal
*******
No to chociaz dobrze ze odrasta :-o
Pozdrawiam
Ania

20. Data: 2004-08-18 21:04:06

Od: "Ana" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Góra"
> [...]
> do nich dostać. No i najstarszy krzew ma dobrze ponad 2 m.
> I jak rzekła pewna pani z Gdańaka a może z Warszawy " nie
********
Uchhh, chcialabym zeby moja juz miala 2 metry ....
:-)
AniaK

Pepino -ktos ma jakies informacje?
pergola-projekty