Re: budowa domu w Lodzi; jak wybrac wykonawce?

From: Tomasz Nowicki <t...@s...com>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: budowa domu w Lodzi; jak wybrac wykonawce?
Date: Fri, 3 Oct 2008 17:29:33 +0200

Zlituję się, bo jeszcze wpadniesz w depresję ;)

Dnia Sun, 28 Sep 2008 15:20:24 -0700 (PDT), j...@i...pl napisał(a):

> Zdecydowanie chce zamowic budowe domu (calorocznego okolo 120m) w
> Lodzi. Mysle i czytam o roznych nowoczesnych technologiach -

To dobrze - trzeba czytać i myśleć - ale budować to bym radził tradycyjnie
- ceramika, beton, dachówka lub blacha. A to dlatego, że trudniej jest
znaleźć dobrego wykonawcę mało rozpowszechnionej technologii, trudniej go
skontrolować i trudniej poprawić to, co spieprzył. Poza tym - trudniej jest
ewentualnie kiedyś sprzedać taki "dziwny" dom, gdyby zaszła konieczność.
Poza tym - nie jest przypadkiem, że u nas buduje się głównie z ceramiki. Po
prostu u nas trudno o naprawdę dobre drewno. My nie Kanada ani Szwecja.

> trasie). Przegladm wiele stron. Wszedzie raczej pochwaly, reklamy. Mam

A czego się spodziewałeś? Że ktoś napisze "nasza technologia jest nieco
gorsza, chociaż zdecydowanie droższa niż inne, ale za to brakuje nam
fachowców, bo ci doświadczeni powyjeżdżali za granicę." ?

> poprosze was o rady jaka technika wybierac oferte?

Jeśli masz mało forsy - fundament z bloczków cementowych na ławie
betonowej, stropy gęstożebrowe, ściana ceramiczna dwuwarstwowa, celagier
drewniany, krycie blachodachówką.
Jeśli więcej - ściana trzywarstwowa z bajerami (klinkier etc.), dachówka.
Jeśli czujesz nadmiar fantazji to zamiast ceramiki weź bloczki wapienne, a
jeśli nie zaśniesz z odium tradycyjności, to wybierz Ytong czy jakiś inny
beton komórkowy. Stropy możesz sobie poza tym zawinszować np. filigranowe
(wersja dla inteligentów) albo z płyt kanałowych (prywatna inicjatywa)
tudzież monolityczne (agrobiznes), a jeśli jesteś prawdziwym ekologistą -
drewniane.
Inne technologie mogą się sprawdzić, nie przeczę, ale ryzyko wpadku jest
dla zagonionego amatora większe niż przy tradycyjnych metodach.

> na jakiej grupie (poza ta) lub portalu znajde najrzetelniejsze
> informacje?

na forum muratora chociażby

> gdzie znajde najwiecej opinii o wykonawcach?

na wokandach sądów rejonowych ;)

> moze ktos z was poleci mi wykonawcę?

chętnie bym, ale ten mój zbankrutował i teraz robi co innego (dziwne nie? w
budowlance zbankrutować...)

> wiem ze to upierdliwe pytanie lecz i zrozumcie ze wazne prosze!

no, ważne może dla ciebie, ale dla nikogo innego ;)
Powodzenia
T.