buraczki do słoików

1. Data: 2004-07-27 17:25:53

Temat: buraczki do słoików
Od: "kaTaRzYnA" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dostałam ze wsi buraczków, nie przejemy tej ilosci, pomyslałam, ze wsadze je
do słoików i na zime beda jak znalazł, ale nigdy tego nie robiłam wiec nie
wiem czy dobrze mysle-ugotowac, zetrzec na tarce, do słoika i zagotowac.coś
jeszcze? ktoś robi inaczej?
dzieki za odpowiedzi
pozdrawiam buraczkowo;)

1. Data: 2004-07-27 18:14:11

Temat: Re: buraczki do słoików
Od: "Jola" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kaTaRzYnA" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> do słoików i na zime beda jak znalazł, ale nigdy tego nie robiłam wiec nie
> wiem czy dobrze mysle-ugotowac, zetrzec na tarce, do słoika i

Bardzo smaczne są tarte z dodatkiem papryki.
Jola

1. Data: 2004-07-27 21:33:06

Od: "Robert K" <rkt@wytnij_mnie.insert4.net> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo smaczne są tarte z dodatkiem papryki.
> Jola

A nie trzeba dodać jakiegoś octu, soli albo innych konserwantów ?
--
Robert K

1. Data: 2004-07-28 10:11:51

Od: Ulka <ug_ulka@usun_to_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mroze buraki. Teraz sa najsmaczniejsze.Ugotowane buraki zetrzec na tarce (lub
w maszynce) zapakowac w woreczki i do zamrazarki. W zimie tylko rozmrazasz i
przygotowujesz tak jak chcesz.

1. Data: 2004-07-28 10:32:07

Od: rogusta <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik kaTaRzYnA napisał:
> [...]
> wiem czy dobrze mysle-ugotowac, zetrzec na tarce, do słoika i zagotowac.coś

Witam :)
Jeśli poczekasz do popołudnia będę miała rewelacyjny przepis na buraczki
i do tego jeszcze z zalewy koncentrat barszczu.
Magda

1. Data: 2004-07-28 16:05:56

Od: Magdalena Murawska <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

5 kg buraczków opłukać, ugotować, obrać większe podzielić na pół i
ułożyć w garnku, zalać zalewą.
Zalewa:
2 l wody
1/4 l octu
3 ząbki czosnku
1/2 kg cukru,
3 łyżki soli
5 ziarenek ziela angielskiego
3 liście laurowe
Zagotować i zalać buraczki. Zostawić na 24h. Buraczki wyjąć poszatkować
wkładać do słoików, zagotować. Zalewę wlać do butelek i zagotować.

Można również zaprawić małe buraczki w całości, zalać zalewą i
zagotować. Nadają się świetnie na sałatkę.
Sałatka:
buraczki, ogórek kiszony, jabłko, cebula
Wszystkie składniki pokroić w kostkę przed podaniem wlać 1 jogurt naturalny.

Zaletą tych buraczków jest to że nie trzeba już niczego doprawiać
odkręcasz słoik i podajesz... Smacznego.
Magda

1. Data: 2004-08-26 13:52:20

Od: Beazuku <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam :)
> Jeśli poczekasz do popołudnia będę miała rewelacyjny przepis na buraczki
> i do tego jeszcze z zalewy koncentrat barszczu.
> Magda
Witam.
Ja moge poczekac nawet do jutra hihii

ta zalewa mnie tez interesuje bo chcialam po prostu wode z gotowania
buraczkow zamrozic ale moze byc zbyt jalowa.

To jak ?
--
Pozdrawiam Beazuku z Zielonej Góry
www.republika.pl/beazuku