buuuuu..... pomidory

1. Data: 2003-08-14 14:45:45

Temat: buuuuu..... pomidory
Od: "Waldek Brygier" <w...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zanabyłem drogą kupna 40 kg pomidorów. I to chyba była przesada. Narobiłem
już przecieru z 30 kg :)
Zostało mi jeszcze 10 kg i marzy mi się jeszcze coś innego na zimę niż tylko
przecier pomidorowy. Pomóżcie proszę i podajcie jakieś przepisy na sałatki
pomidorowe do słoików lub na pomidory konserwowe.
Szukałem trochę w necie, ale nie znalazłem nic, a i na grupie jeden z postów
z zapytaniem o pomidory konserwowe pozostał bez echa... Nie da się nic
innego zrobić z pomidorów poza przecierem???

Waldek Brygier
www.naszesudety.pl - Prawie wszystko o Sudetach. Zapraszam!
waldek[at]naszesudety.pl, gg 415880

1. Data: 2003-08-14 16:55:47

Temat: Re: buuuuu..... pomidory
Od: "zefirka" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldek Brygier" <w...@N...pl> napisał w wiadomości
Nie da się nic
> innego zrobić z pomidorów poza przecierem???

Sok pomidorowy.

1. Data: 2003-08-14 17:24:58

Od: "kakadu" <k...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

..:: zefirka ::..
I stała się jasność, a głos z góry oznajmił nieśmiało:
> Nie da się nic
> Sok pomidorowy.

Noo, ale to to samo, nie?
Ten mój przecvier taki sokowaty właśnie jest :)
Miałem na mysli coś bardziej w całości pomidorów...

Znalazłem jakowąś pomidorową musztardę - chyb się skuszę, zawsze to coś
innego :)

1. Data: 2003-08-14 17:53:01

Od: "Dario" <D...@i...nu> szukaj wiadomości tego autora

Pokroj w "cwiartki" i posol. Uloz na blasze i wysusz na sloncu. Uzywaj jako
dodatek do salatek, pure, chleba, bialego sera...

Dario

1. Data: 2003-08-14 17:56:07

Od: "zefirka" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kakadu" <k...@b...pl> napisał w wiadomości

> Noo, ale to to samo, nie?
> Ten mój przecvier taki sokowaty właśnie jest :)

Noo zalezy jak kto robi ;) Przecier z ktorym ja mam do czynienia jest
znacznie gestszy od soku...

> Znalazłem jakowąś pomidorową musztardę - chyb się skuszę, zawsze to coś
> innego :)

Tyz dobry pomysl ;)

1. Data: 2003-08-15 10:42:36

Od: "Małgorzata Kasiewicz" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
pomidory w zalewie
2kg pomidorów,3-4 lyżki soli,3-4 lyżki cukru,kilka gozdzikow,kilka ziaren
gorczycy,kwasek cytrynowy do smaku.
pomidory umyć, sparzyć obrać ze skórki, przelożyć do słoikow.Zrobić zalewę z
wody i pozostałych składnikow w takiej ilości by sięgala do 3 cm poniżej
brzegów słoika.
Sloiki zamknąć pasteryzować 20min w tem 90 st C.Wystudzić wynieść do
piwnicy.
W/g przepisu z ksiązki Warzywa w kuchni Henryka i Danuty Dębskich.
Życzę smacznego.
MK

1. Data: 2003-08-15 12:01:20

Od: "Waldek Brygier" <w...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

..:: zefirka ::..
I stała się jasność, a głos z góry oznajmił nieśmiało:
> Noo zalezy jak kto robi ;) Przecier z ktorym ja mam do czynienia jest
> znacznie gestszy od soku...

A jak robisz sok pomidorowy?

1. Data: 2003-08-15 12:02:18

Od: "Waldek Brygier" <w...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

..:: Małgorzata Kasiewicz ::..
I stała się jasność, a głos z góry oznajmił nieśmiało:
> pomidory w zalewie

dziękuję bardzo...
na pewno wypróbuję, jeszcze mi zostało kilka kilogramów pomidorów :)))

1. Data: 2003-08-16 10:00:45

Od: "Waldek Brygier" <w...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Małgorzata Kasiewicz" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Zrobić zalewę z
> wody i pozostałych składnikow w takiej ilości by sięgala do 3 cm poniżej
> brzegów słoika.

No tak, ale ile tej wody do zalewy dać?

1. Data: 2003-08-16 11:16:07

Od: "Anna Sheridan" <o...@o...com.au> szukaj wiadomości tego autora

> innego zrobić z pomidorów poza przecierem???
Ususzyc? Podobno w Europie upaly, wykorzystaj! A potem albo przechowuj
suszone 'na sucho' albo zalej oliwa z przyprawami w sloiczkach. Nigdy nie
suszylam pomidorow, ktos na tej grupie dzielil sie doswiadczeniem z suszenia
pomidorow w piekarniku. Pewnie na poodbnej zasadzie jak bezy - w letnim
piekarniku ze szparka na odparowanie.
Ania
(zmien ombre na omberis)

ready, steady,cook!!!
co zrobic z papryki ( na slodko -kwasno) ??
Ciasto na pierogi ruskie
endywia
omlet z kurkami zapiekany w parmezanie