bycie dawca krwi z grupa AB+

1. Data: 2012-12-10 09:27:47

Temat: bycie dawca krwi z grupa AB+
Od: "ronel" <r...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niby warto być dawcą krwi, bo zawsze może się przydać, ale racjonalnie
rzecz biorąc, to posiadając AB+ mogę być biorcą każdej innej grupy, ale
dawcą tylko dla tej samej. AB+ jest poza tym bardzo popularne. Warto mi
oddawać krew?

2. Data: 2012-12-10 11:38:26

Temat: Re: bycie dawca krwi z grupa AB+
Od: Paweł Muszyński <p...@b...org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-12-10 10:27, ronel pisze:
> [...]
> rzecz biorąc, to posiadając AB+ mogę być biorcą każdej innej grupy, ale
> dawcą tylko dla tej samej. AB+ jest poza tym bardzo popularne. Warto mi

Zawsze warto.

P.

3. Data: 2012-12-10 12:32:07

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rzecz biorąc, to posiadając AB+ mogę być biorcą każdej innej grupy, ale
> dawcą tylko dla tej samej. AB+ jest poza tym bardzo popularne. Warto mi
Pewnie, że warto. Sam mam tę samą grupę, ale nie mogę oddawać krwi
(astma). Krew nie jest zbyt trwała i jak się skończy termin użycia jako
takiej to jest przerabiana na preparaty krwiopochodne i się nie zmarnuje.
Jacek

4. Data: 2012-12-10 15:52:38

Od: Swojak <r...@t...mars> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rzecz biorąc, to posiadając AB+ mogę być biorcą każdej innej grupy, ale
> dawcą tylko dla tej samej. AB+ jest poza tym bardzo popularne. Warto mi

Obecnie niestety nie warto w ogóle krwi oddawać, bo ta krew jest
przedmiotem handlu i jest sprzedawana korporacjom farmaceutycznym, które
robią z tego PŁATNE lekarstwa.
Żeby oddać krew musisz podpisać zgodę na to, że Ty oddajesz ten cenny
dar za darmo, a inni na tym zarabiają. (sic!)
Oddawałem kiedyś krew honorowo, ale teraz nie akceptuję tego, żebym miał
swoim zdrowiem sponsorować bogate koncerny farmaceutyczne.
Mogę oddawać krew honorowo dla potrzeb innych ludzi i do użytku
bezpośredniego przez stacje krwiodawstwa, ale one muszą być niekomercyjne!
A jeżeli chcą zarabiać na krwi to jest to moralne tylko w przypadku gdy
dawca dostaje godziwe wynagrodzenie. Inaczej to pasożytnictwo na dawcach.

Swojak

5. Data: 2012-12-10 16:16:23

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-12-10 16:52, Swojak pisze:
> [...]
> A jeżeli chcą zarabiać na krwi to jest to moralne tylko w przypadku gdy
> dawca dostaje godziwe wynagrodzenie. Inaczej to pasożytnictwo na dawcach.

Nadal twierdzę, że warto, bo nawet, jak tę krew przerobią na (płatne)
leki to i tak przez pewien czas będzie ona krwią do transfuzji.
Jak mie termin ważności, to co sugerujesz a tą krwią zrobić?
Lepiej wylać, przerobić na kaszankę, czy zrobić leki?
Jacek

6. Data: 2012-12-17 07:24:10

Od: case <c...@u...news> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rzecz biorąc, to posiadając AB+ mogę być biorcą każdej innej grupy, ale
> dawcą tylko dla tej samej. AB+ jest poza tym bardzo popularne. Warto mi

Człowiek tworzony jest praktyczne z jednej komórki macierzystej, która w
wyniku kolejnych podziałów powoduje jego rozwój i wzrost.
Zabranie lub uszkodzenie nawet jednej komórki w płodzie spowodowałby
zapewne jego kalectwo lub nawet śmierć.
Każda kolejna komórka utworzona przez podział posiada jednak znacznie
mniejsze możliwości od swojej komórki pierwotnej i nawet jeśli dalej się
powiela, to właściwości kolejnych komórek są coraz gorsze, żywotności
coraz krótsza i zdolności regeneracyjne coraz mniejsze.
Oznacza to, że oddając swoją krew w wieku 20 lat pozbawiasz się bardzo
istotnych właściwości regeneracyjnych.
I to bynajmniej nie znaczy, że będziesz żył o rok czy dwa krócej w
zdrowiu i szczęściu, ale że przyspieszysz swoją starość, wypadanie
włosów i zębów, zanik potencji czy zmiany nowotworowe o kilka lub nawet
kilkanaście lat.
W wieku 40 lat będziesz już starym pierdołą, gdy inni będą cieszyć się
dobrym zdrowie, kondycją i atrakcyjnością.
Więc możesz sobie przekalkulować, czy warto, o ile potrafisz sięgnąć
myślami na tyle w przyszłość.

7. Data: 2012-12-17 10:01:29

Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> szukaj wiadomości tego autora

> Człowiek tworzony jest praktyczne z jednej komórki macierzystej, która w
> wyniku kolejnych podziałów powoduje jego rozwój i wzrost.

Jeżeli już to z dwóch komórek i to nie macierzystych :)

> Zabranie lub uszkodzenie nawet jednej komórki w płodzie spowodowałby
> zapewne jego kalectwo lub nawet śmierć.

Wow, to się dowiedziałem ciekawostki. To znaczy, że pobranie krwi czy
komórek naskórka powoduje śmierć płodu ?

> [...]
> powiela, to właściwości kolejnych komórek są coraz gorsze, żywotności
> coraz krótsza i zdolności regeneracyjne coraz mniejsze.

Bredzisz.

> Oznacza to, że oddając swoją krew w wieku 20 lat pozbawiasz się bardzo
> istotnych właściwości regeneracyjnych.

Człowieku, regenerujesz się cały czas, niezależnie od tego ile masz lat.
Jeżeli jesteś zdrowy, to komórki krwi także podlegają odnowieniu, czy Ci się
to podoba czy nie.

> [...]
> dobrym zdrowie, kondycją i atrakcyjnością.
> Więc możesz sobie przekalkulować, czy warto, o ile potrafisz sięgnąć

Ja Tobie proponuję uświadomić sobie, że ta krew ratuje komuś życie i
zdrowie.
Utrata "urody,kondycji i atrakcyjności" (co nie jest prawdą) w porównaniu do
tego to małe miki :)
Pozdrawiam.
WOJO

8. Data: 2012-12-17 11:00:11

Od: case <c...@u...news> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-12-17 11:01, WOJO pisze:

> Jeżeli już to z dwóch komórek i to nie macierzystych :)

Dwóch niesomatycznych tworzących komórki macierzyste.
Sorry, ale za prymitywny jesteś do tej dyskusji.

> [...]
> zdrowie.
> Utrata "urody,kondycji i atrakcyjności" (co nie jest prawdą) w

A jak Twoja mama pójdzie do szpitala, to nawet jak oddasz i 10 wiader
swojej krwi wcześniej, to i tak pewnie ktoś z rodziny będzie musiał
zapewnić ewentualne zapotrzebowanie lub oddać szpitalowi co dostała.
Już od paru lat spotyka się takie zobowiązania, które przed zabiegiem
musi podpisać ktoś z rodziny.
A krew, którą oddali inni, w większości jest pewnie sprzedawana przez
szpital firmom farmaceutycznym, jak już ktoś wcześniej napisał, żeby się
nie przeterminowała niepotrzebnie.

9. Data: 2012-12-17 11:11:58

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-12-17 11:01, obywatel WOJO uprzejmie donosi:

> Jeżeli już to z dwóch komórek i to nie macierzystych :)

> Wow, to się dowiedziałem ciekawostki. To znaczy, że pobranie krwi czy
> komórek naskórka powoduje śmierć płodu ?

Nie żeby zaraz śmierć, ale zapewne jakiś narząd się nie rozwinie. I to
może być bardzo prawdopodobne, świadczy o tym przykład w postaci samego
case'a.

qr.a
--
Ludzie umierają codziennie. I nie wszyscy są interesujący.

10. Data: 2012-12-17 12:20:20

Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> szukaj wiadomości tego autora

> Sorry, ale za prymitywny jesteś do tej dyskusji.

Nie mierz wszystkich swoja miarą, bo się możesz kiedyś rozczarować.

> [...]
> A krew, którą oddali inni, w większości jest pewnie sprzedawana przez
> szpital firmom farmaceutycznym, jak już ktoś wcześniej napisał, żeby się

Mylisz dwie rożne rzeczy ze sobą.
Idea oddawania krwi jest jedną z piękniejszych jakie mogę sobie wyobrazić.
Uwierzysz lub nie, ale większość HDK nie oddaje krwi dla kilku czekolad,
darmowych witamin (oczywiście posiadając receptę :) ), czy po wielu latach
darmowych przejazdów komunikacją miejską.
Większość, o ile nie wszyscy oddają bo wiedzą, że ratują czyjeś życie.
Nie siedzę w zarządzie Centrum Krwiodawstwa i nie powiem Ci, ile procent ze
zbiórek jest przekazywanych odpłatnie do dalszej przeróbki.
Wierzę jednak, że w tych konkretnych przypadkach nadzór jest wyjątkowo
rzetelny.
I na koniec jeszcze jednak mała dygresja.
Każda ankieta zawiera zapis, że wyrażasz zgodę lub nie na odsprzedanie.
Sam więc decydujesz o dalszych losach Twojej krwi.
Pozdrawiam.
WOJO

cykl chemioterapii po raku jelita grubego i wątroby
Soczewki cylindryczne
Związek wady serca z nieostrym widzeniem
gps statyczny
Obciazenie genetyczne rakiem jelita grubego vs kolonoskopia