Re: bycie dawca krwi z grupa AB+

Date: Mon, 17 Dec 2012 08:24:10 +0100
From: case <c...@u...news>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: bycie dawca krwi z grupa AB+

W dniu 2012-12-10 10:27, ronel pisze:
> Niby warto być dawcą krwi, bo zawsze może się przydać, ale racjonalnie
> rzecz biorąc, to posiadając AB+ mogę być biorcą każdej innej grupy, ale
> dawcą tylko dla tej samej. AB+ jest poza tym bardzo popularne. Warto mi
> oddawać krew?

Człowiek tworzony jest praktyczne z jednej komórki macierzystej, która w
wyniku kolejnych podziałów powoduje jego rozwój i wzrost.
Zabranie lub uszkodzenie nawet jednej komórki w płodzie spowodowałby
zapewne jego kalectwo lub nawet śmierć.
Każda kolejna komórka utworzona przez podział posiada jednak znacznie
mniejsze możliwości od swojej komórki pierwotnej i nawet jeśli dalej się
powiela, to właściwości kolejnych komórek są coraz gorsze, żywotności
coraz krótsza i zdolności regeneracyjne coraz mniejsze.
Oznacza to, że oddając swoją krew w wieku 20 lat pozbawiasz się bardzo
istotnych właściwości regeneracyjnych.
I to bynajmniej nie znaczy, że będziesz żył o rok czy dwa krócej w
zdrowiu i szczęściu, ale że przyspieszysz swoją starość, wypadanie
włosów i zębów, zanik potencji czy zmiany nowotworowe o kilka lub nawet
kilkanaście lat.
W wieku 40 lat będziesz już starym pierdołą, gdy inni będą cieszyć się
dobrym zdrowie, kondycją i atrakcyjnością.
Więc możesz sobie przekalkulować, czy warto, o ile potrafisz sięgnąć
myślami na tyle w przyszłość.