Zyczenia na Nowy Rok

1. Data: 2001-12-30 12:40:24

Temat: Zyczenia na Nowy Rok
Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

Kochani,
zycze wam, aby Nowy Rok byl duzo lepszy od poprzedniego i zeby spelnily sie
wasze najskrytsze marzenia. Zebysie wyzywali sie w kuchni i nigdy nie
musieli jej pozniej sprzatac ;-), zeby ludzie mdleli z zachwytu nad waszymi
kulinarnymi dzielami i zeby brzuszki wam nie rosly mimo rozpasania
pokarmowego ;-)
Herbatka
PS: My ze Smokiem postanowilismy, ze w tym roku zadnych szalenstw
sylwestrowych - Sylwestra spedzimy w domu i zrobimy sobie romantyczny
wieczor, bo ostatnio widujemy sie tylko w przelocie. Ale dobre jedzonko tez
bedzie - dzis zrobilam juz potrawy, ktore musza sie dluzej macerowac -
fasolke szparagowa po kahunsku i grecka salatke ziemniaczana, a jutro dodam
jeszcze jajka faszerowane, salatke makaronowa z pieczona papryka i salatke z
tunczykiem. Macie jakis dobry przepis na salatke z tunczykiem ? Moje sie mi
juz troche znudzily.
galeria grupy kulinarnej: http://www.pl-rec-kuchnia.prv.pl/
jesli chcesz dodac do niej swoje zdjecie - przeslij je na adres:
b...@d...com.pl

1. Data: 2001-12-30 13:24:16

Temat: Re: Zyczenia na Nowy Rok
Od: "Monisiatko" <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>musieli jej pozniej sprzatac ;-), zeby ludzie mdleli z zachwytu nad waszymi
>kulinarnymi dzielami i zeby brzuszki wam nie rosly mimo rozpasania

dziekuje bardzo Herbatko - i dla ciebie samych dobrych rzeczy i ludzi....

---------------------------
dzis zrobilam juz potrawy, ktore musza sie dluzej macerowac -
>fasolke szparagowa po kahunsku i grecka salatke ziemniaczana,
a przepisiki podasz????

salatke makaronowa z pieczona papryka
moze i na salateczke tez????

i salatke z
>tunczykiem.
ja robie bardzo prosta, ale najlepsza - tunczyk, kukurydza, pomidorek, ser,
jajko, sos majoinezowy - zalac, nie mieszac, jesc....
ale taka pewnie znasz
aaa
i jeszcze jedna - feta, tunczyk i korniszony (ale koniecznie korniszony, anie
kiszone).
Pokroic, wymieszac, zalac sosem - majonez pol na pol ze smietana + pieprz (bez
soli, bo korniszonki slone)
Ja
ja lubie bardzo. Feta sie "rozlazi" i robie sie taka papka jak marzenie :)))

Monisiatko
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl
----- od 28.08 - nowa, lepsza wersja -----

1. Data: 2001-12-30 13:49:45

Temat: Re: bylo Zyczenia na Nowy Rok - sa przepisy
Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-12-30 14:11:37

Od: "Monisiatko" <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki Herbatko za przepisy - podobaja mi sie.
Przypomnialo mi sie, ze te fasolke juz kiedys podawalas, wtedy tez mi sie
spodobala - ale gddzie posialam przepis:)))

Teraz zrobie... Moze na nowy rok:))) Dobra na kaca po Sylwestrze. Taka ostra.

dzis Maklowicz podawal przepisy na kaca - miedzy innymi potatos bravas - takie
ostre. Wiec moze fasolka bedzie dobra tez??? Jutro kupie skladniki, zrobie i
zostawie w lodowce - poranek w Nowy rok bedzie smaczny.

Ja na Sylwestra (w 4 osoby - ze znajomymi) robie ciasto japonskie, pasztet w
ciescie (wymieszane mieso mielone i krojone) i .... jakas salatka z kapusty
pekinskiej.... tylko jaka???? Jakos brak mi konceptu.... (i Mechci tez:))))
konsultowalysmy sie).

Milych przygotowan do Sywestra.

1. Data: 2001-12-30 14:23:07

Od: <b...@n...se> szukaj wiadomości tego autora

> Kochani,
> zycze wam, aby Nowy Rok byl duzo lepszy od poprzedniego .....
Macie jakis dobry przepis na salatke z tunczykiem ?
> b...@d...com.pl
-----------------------
Ja tez zycze wszystkiego dobrego.
Nie mam przepisu na saltke ale na mousse z tunczyka czyli cos w rodzaju
majonezikow. Robie to co roku na skladkowe przyjecie bo ludzie zawsze o to
prosza. Kiedys powiedzialam, ze zrobie cos innego ale mi nie dali:-)

3 puszki tunczyka w sosie wlasnym
300 g zamrozonych krewetek albo t zw crabbfish czyli
paluszkow krabowym (u nas to mozna kupic zamrozone, ja daje i to i to
1 peczek koperku
szklanka (2 decilitry)majonezu
1,5 szklanki (3 dl) gestej kwasnej smietany
0,5 szklanki (1 dl)sosu chili (Heiza)
pieprz (ja uzywam cayenne), sol do smaku
lyzke soku z cytryny
9 lyzeczek albo platkow zelatyny
Zmiksowac tunczyka. Poszatkowac krewetki. Pokroic drobno koperek. Namoczyc,
rozpuscic i ostudzic zelatyne. Wymieszac dokladnie wszystkie skladniki. Wlac
mase do oplukanej formy-trumienki (ja wykladam forme cienka folia plastykowa-
latwiej wyjac). Wstawic do lodowki na co najmniej 4 godziny. Oczywiscie mozna
tego zrobic mniej i zostawic do stezenia w np filizankach.
smacznego
baska

1. Data: 2001-12-30 14:31:15

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Monisiatko" <M...@c...pl> wrote:

jakas salatka z kapusty
>pekinskiej.... tylko jaka???? Jakos brak mi konceptu.... (i Mechci tez:))))
>konsultowalysmy sie).

Mix z grupy

1.Sałatka z kapusty pekińskiej:
Składniki: - 60-70 dag kapusty pekińskiej,
- 1 puszka brzoskwiń,
- 8 dag rodzynek,
- 1 mały słoik majonezu,
- 3 łyżki śmietany,
- 1 łyżeczka curry, sól, pieprz
Sposób przyrządzenia:
Kapustę i rodzynki myjemy. Brzoskwinie odsączamy z syropu.
Kapustę drobno szatkujemy, brzoskwinie kroimy na małe kawałki.
Rodzynki zalewamy gorącą wodą żeby zmiękły, a następnie je
odcedzamy.. Wszystkie składniki mieszamy starannie. W osobnej
salaterce łączymy śmietanę z majonezem i przyprawami. Polewamy sałatkę
sosem majonezowym i odstawiamy na godzinę do lodówki. Przed
podaniem mieszamy. Krzysztof Szweda"

2. "Sałatka z kapusty pekińskiej, papryki, pomidorów, oliwy z
oliwek (albo innego oleju zimnotłoczonego) z ciecierzycą. Wojmat"

3. "Sałatka z paluszków krabowych: mała główka kapusty
pekińskiej, dwie papryki(żółta i czerwona), cebula, średnia paczka 250g
krabów, 1 cytryna. Kapustę poszatkować na cienkie paski,
cebula w drobną kostkę, papryki w bardzo drobne paski, kraby w
kawałki ok.6 z paluszka. Wymieszać wszystko w misce, zalać sosem z
majonezu z sokiem z cytryny, pieprz+sól do smaku. Najlepiej
smakuje na drugi dzień. Alex "

4.Sałatka grecka
Składniki:
1. dobra sałata (albo lodowa, albo papuzia, albo zwyczajna ale
krucha) -
porwana palcami na kawałki
2. trochę kapusty pekińskiej - również porwana palcami na kawałki
3. pomidory - pokrojone na ćwiartki
4. ogórek zielony - pokrojony na sredniej wielkości kostkę
5. ser feta - pokrojony na kostki (wielkości kości do gry, może ciut
większe!)
Tak wygląda wariant podstawowy.
Najczęściej jeszcze dodaje się oliwki (nie wszyscy je lubią,
bez nich sałata
jest równie dobra) i cebulę - w rozwarstwione półtalarki.
Na koniec najważniejsza częśc - sos - oczywiście winegret.
Oto skład:
1. pół łyzki musztardy angielskiej (z nieprzemieloną do końca gorczycą)
2. ocet winegret z czerwonego wina
3. oliwa z oliwek
4. przyprawy: sól i pieprz, trochę cukru - jeśli za kwaśny
Joanna

5. "Oto przepis na przepyszna salatke:
glowka kapusty pekinskiej,
puszka kukurydzy,
jogurt,
majonez,
przyprawy:czosnek,wegeta
Jola

Mozna ta salatke troche urozmaicic dodajac: czerwona fasolke (z
puszki) ananas pol banana kawalki sera feta pokrojone jajko
por pieprz ziolowy ( mozna tez dodac tunczyka z puszki - ja
dodaje) Justyna "

1. Data: 2001-12-30 14:38:03

Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

> Nie mam przepisu na saltke ale na mousse z tunczyka czyli cos w rodzaju
> majonezikow. Robie to co roku na skladkowe przyjecie bo ludzie zawsze o to
> prosza. Kiedys powiedzialam, ze zrobie cos innego ale mi nie dali:-)

Hmm - ciekawe - bardzo dziekuje - ale wyprobuje chyba pozniej i dla siebie -
Smok nie trawi krewetek i zelatyny
Herbatka

1. Data: 2001-12-30 14:58:18

Od: "Monisiatko" <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

>"Monisiatko" <M...@c...pl> wrote:
>
>jakas salatka z kapusty
>
>Mix z grupy
___________________________________

dzieki za przepisy - chyba z tunczykiem zrobie. Widze ze miulosc do tunczyka
jest powszechna i wielka:)))

1. Data: 2001-12-30 15:53:24

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Herbatka" <b...@d...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
sie
> wasze najskrytsze marzenia. Zebysie wyzywali sie w kuchni i nigdy nie
ciach

> galeria grupy kulinarnej: http://www.pl-rec-kuchnia.prv.pl/
> jesli chcesz dodac do niej swoje zdjecie - przeslij je na adres:
> b...@d...com.pl

ale fajnie wyszlo "Zebyscie sie wyzywali w kuchni"... czytalam, czytalam i
sie mocno zastanawialam hehe

Mechcia
w coraz lepszym nastroju

1. Data: 2001-12-30 20:18:38

Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

> ale fajnie wyszlo "Zebyscie sie wyzywali w kuchni"... czytalam, czytalam i
> sie mocno zastanawialam hehe
>
> Mechcia
> w coraz lepszym nastroju

Fakt smiesznie wyszlo, ale nie mialam na mysli tego, zebyscie sie ciezkim
slowem w kuchni z domownikami rzucali ;-)
Herbatka
galeria grupy kulinarnej: http://www.pl-rec-kuchnia.prv.pl/
jesli chcesz dodac do niej swoje zdjecie - przeslij je na adres:
b...@d...com.pl

Zeberka z jablkami
Gotowanie w mikrofalowce
Co tanio zjesc w Italii?