Gotowanie w mikrofalowce

1. Data: 2001-12-30 09:07:46

Temat: Gotowanie w mikrofalowce
Od: "Janusz" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich!

Potrzebuje rady, od pewnego czasu uzywam "mikrofalowki" i jak "staremu
kawalerowi", bardzo mi to odpowiada. Moje pytanie jest nastepujace- jak
szybko, prosto i bezbolesnie ugotowac w takiej kuchence: ryz, kasze gryczana
itp.?
Gotujac tradycyjnie (w wodzie) zazwyczaj zapominam i przypominam sobie
dopiero jak braknie wody..... . A wtedy $%^&^&^%!!!!
:-)

Pozdrawiam
Janusz
a...@p...onet.pl

1. Data: 2001-12-30 10:06:47

Temat: Re: Gotowanie w mikrofalowce
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janusz <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a0ml8f$88j$...@n...tpi.pl...
> [...]
> Gotujac tradycyjnie (w wodzie) zazwyczaj zapominam i przypominam sobie
> dopiero jak braknie wody..... . A wtedy $%^&^&^%!!!!

Ryż:
Ryż płuczesz, wsypujesz do żarodpornego naczynia z pokrywką (albo
przystosowanego do mikrofali), wlewasz 2 i pół raza więcej wody niż ryżu,
solisz i wstawiasz na około 20 minut do mikrofali. Wyciągasz, sprawdzasz czy
sypki i pałaszujesz.
Można wlać rosołek z kostki zamiast wody, bardzo dobre.
Ale pewnie Ci Joasia Duszczyńska podpowie więcej, bo ona właśnie odkrywa
sekrety kuchenki mikrofalowej.

Wkn

1. Data: 2001-12-30 12:02:07

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Można wlać rosołek z kostki zamiast wody, bardzo dobre.
> Ale pewnie Ci Joasia Duszczyńska podpowie więcej, bo ona właśnie odkrywa

to po co mikrofalowka jak normalnie gotuje sie ok. 20 min?

Mechcia

1. Data: 2001-12-30 12:15:10

Od: "Tomshon" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

--

Użytkownik "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Mechcia
>
> Ja wogole nie korzystam z mikrofali (posiadajac ja) , gdyz zauwazylem, ze
potrawy z niej maja slabsze wlory smkaowe i brak takiego podstawowego
zapachu.
by Tomshon

1. Data: 2001-12-30 12:23:09

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Można wlać rosołek z kostki zamiast wody, bardzo dobre.
> Ale pewnie Ci Joasia Duszczyńska podpowie więcej, bo ona właśnie odkrywa

Poczułam się wywołana do odpowiedzi...
I doświadczenie mi mówi, ze najlepszy ryż jest jak się go zagotuje z wodą w
takiej proporcji j.w. i wstawi do piekarnika w 100-120 stopni na 20 minut...
Z mikrofali robiłam, ale efekt średni... - niby jadalne i sypkie, ale to nie
to... Przepis jak gotować wzięłam z instrukcji obsługi... Panasonic dodaje
książkę kucharską i to co tam jest w zasadzie działa...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-12-30 13:13:00

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:a0n0um$f30$...@n...onet.pl...

> [...]
minut...
> Z mikrofali robiłam, ale efekt średni... - niby jadalne i sypkie, ale to

Bo prawda jest taka, że z mikrofalówki można zrobić wszystko, nawet mięsa i
ciasta, ale z piekarnika albo z garnka będzie lepsze.
Ja uwielbiam mikrofalę, bo ładnie podgrzewa zupy na talerzu.

Wkn

1. Data: 2001-12-30 13:20:09

Od: "Monisiatko" <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Bo nie musisz pilnowac. Wstawiasz i zapominasz.

a ja nie pilnuje i na gazie.
Ryz zalewam goracym rosolem (proporcje 1 : 2), dodaje przyprawy - na ogol
duuuuuzo cury, jakies ziolka. Przkrywam i za 20 min gotowe - odkrywam i jem....

Wczesnniej czasami najpierw dusze cebulke o pora, dodaje ryz, podduszam i
dopiero zalewam.

Wiec i bez mikrofali nie trzeba pilnowac.

Monisiatko
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl
----- od 28.08 - nowa, lepsza wersja -----

1. Data: 2001-12-30 14:21:44

Od: "Anna Sheridan" <a...@o...com.au> szukaj wiadomości tego autora

> to po co mikrofalowka jak normalnie gotuje sie ok. 20 min?
>
> Mechcia
Bo nie musisz pilnowac. Wstawiasz i zapominasz. Ja gotuje troszke inaczej -
zalewam ryz wrzatkiem w proporcjach 1 czesc ryzu na dwie czesci wody, nie
sole bo nie lubie. Nastawiam na 8-10 minut na medium-low, a potem nie
wyjmuje od razu, tylko pozwalam mu spokojnie dojsc przez jakies 15 minut. To
bialy ryz, brazowy gotuje sie dluzej. Bardzo latwo w mikrofalce przegrzac i
rozgotowac jak sie niestety przekonalam (nie tylko ryz).
Ania

1. Data: 2001-12-30 15:00:41

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monisiatko" <M...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dopiero zalewam.
>
> Wiec i bez mikrofali nie trzeba pilnowac.

popieram

Mechcia

1. Data: 2001-12-30 15:01:34

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ciasta, ale z piekarnika albo z garnka będzie lepsze.
> Ja uwielbiam mikrofalę, bo ładnie podgrzewa zupy na talerzu.

a ja mikrofalowke najczesciej uzywam do podgrzewania samych talerzy

Mechcia

Co tanio zjesc w Italii?
Na temat Swiat innych niz mialy byc
dipy do chinskiego fondue