"bylo sobie zycie"

21. Data: 2005-10-22 14:12:10

Temat: Re: "bylo sobie zycie"
Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kania" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:04bd.000000c5.435a3480@newsgate.onet.pl...
> O rany... chcialam dobrze, wyszlo zle...
>
> Czyli co, nie moge nikomu skopiowac?

Kopiowac:)

Magda

22. Data: 2005-10-22 14:32:15

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czereśnie tego lata były słodkie, co poświadcza "Nixe"
<n...@f...peel> mówiąc:

>Rozumiem wobec tego, że jeśli moja mama nagrywa mi wszystkie odcinki serialu
>"XYZ", bo ja nie mam czasu, by go obejrzeć w godzinach nadawania, albo nie
>mogę sama nagrać, to też jest piratką? Bo sytuacja jest identyczna.

Nie jest. Twoja mama nie proponuje kilkunastu/kilkudziesięciu osobom, że
im będzie ten program nagrywała.

>Ani mama, ani Kania nie czerpią zysków z tego tytułu.

To powoduje, że identyczny jest tylko jeden z aspektów sprawy, nie
całość.

Agnieszka
--
Proudly (-.-------.- Folk Lore for the Masses -.--------.-)
Presents: ("Kobieta znacznie mniej odpowiada za to, co robi.)

23. Data: 2005-10-22 14:49:56

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nixe" <n...@f...peel> wrote in message news:djdc26$p2c$1@news.mm.pl...

> A gdyby dał jej do ręki własną płytkę z prośbą o nagranie, to byłaby inna
> sytuacja?

mozliwe, na prawnych kruczkach sie nie znam. tuta mamy do czynienia
z piractwem.

iwon(k)a

24. Data: 2005-10-22 14:50:53

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nixe" <n...@f...peel> wrote in message news:djdccf$119l$1@news.mm.pl...
> [...]
> albo nie mogę sama nagrać, to też jest piratką? Bo sytuacja jest
> identyczna. Ani mama, ani Kania nie czerpią zysków z tego tytułu.

nie jest identyczna, co innego nagrac SOBIE film, a co innego calej masie
innych osob i kazac sobie za to zaplacic.

iwon(k)a

25. Data: 2005-10-22 15:00:07

Od: Borek <b...@p...bpp.to.com.remove.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 22 Oct 2005 12:15:22 +0200, Nixe <n...@f...peel> wrote:

> Ale o czym Ty mówisz? Kania daje komuś płytkę z nagraniem.
> Chce tylko zwrot kosztów płytki i przesyłki.
> Przecież nie czerpie zysków z nagrania.
> To również jest karalne?

> Gdzie jest napisane, że nie mam prawa nagrywać programów z telewizji?
> Bardzo proszę o odpowiedni paragraf.

> Jeśli nagram bajkę z TV na kasetę i dam ją znajomym, to również mogę
> spodziewać się kłopotów?

> Znajomi, którym daję kasetę z bajką też mają ją na własny użytek.

Wiesz jakie to jest charakterystyczne w Polsce - szukanie na siłę
sposobu na udowodnienie, że prawo jest głupie? I szukanie na siłę
sposobu żeby udowodnić, że kopiując rzeczy zrobione przez innych
nie jest się złodziejem? Na tym niestety polega główny problem -
jest społeczne przyzwolenie na to, żeby kopiować, bo to przecież
niczyje i nikt na tym nie traci.

Otóż to jest czyjaś praca i ktoś na tym traci.

Pozdrawiam,
Marcin Borkowski
--
http://www.bpp.com.pl - programy do terapii pedagogicznej
i diagnozy ryzyka dysleksji

26. Data: 2005-10-22 16:12:34

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Borek napisał(a):

> Sęk w tym, że granica między nagraniem kumplowi filmu i sprzedaniem
> go za cenę płytki, a nagraniem filmu i zarobieniem na jego sprzedaży
> jest bardzo cienka.

Dotąd zgoda...

> A jeżeli zarabiasz choćby parę groszy, czerpiesz
> zyski z łamania praw autorskich.

..ale tu już nie.

Odpowiedzialność prawna występuje tak samo w wypadku czerpania korzyści
z łamania praw autorskich, jak w wypadku braku tych korzyści, różni się
jednak wymiarem. AFAICR, w przypadku braku korzyści, autorowi należy się
odszkodowanie o wysokości do 3x ceny rynkowej egzemlparza dzieła które
jest przedmiotem naruszenia. W wypadku czerpania korzyści - 5x cena
rynkowa.

Nie jest jednak łamaniem praw autorkich "dozwolony użytek osobisty" -
do którego zalicza się np. pożyczenie egzemlarza dzieła znajomym czy
rodzinie. Trydno jednak mówić o takim wypadku,gdy chodzi o publicznie
złożoną ofertę zwieloktrotnienia egzemlparzy dzieła...

ŁK

P.S. Nie żebym chciał ścigać, ale prawa autorskie jednak coś znaczą,
a często przekonujemy się o tym, gdy nasze prawa zostana naruszone.
Swego czasu dzięki przeryciu się przez prawo autorskie wyciągnąłem
odszkodowanie od pewnej firmy, która najbezczelniej skopiowała sobie
moja strobnę www. Odszkodowanie było kwotą 4-cyfrową w PLN, na drodze
ugody - bo przed sądem mógłbym uzyskac kwotę 5-cyfrową, choc firmaa
nie ciagnęła bezpośrenich korzyści z dodania moich stron do swojego
serwisu.

27. Data: 2005-10-22 16:14:01

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Nixe napisał(a):

> nadawania, albo nie mogę sama nagrać, to też jest piratką? Bo sytuacja
> jest identyczna.

Sytuacja jest zupełnie inna - na tyle różna, ze została nawet opisana
w prawie autorskim.

Pozdr,
--
ŁK

28. Data: 2005-10-22 16:21:51

Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A takie coś jak prawa autorskie to już w tym kraju nie obowiązuje?

zglos do prokuratury i bedziesz mial czyste sumienie.
p.

29. Data: 2005-10-22 18:01:21

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:djdjkc$47j$1@news.onet.pl>
Iwon(k)a <i...@p...onet.pl> pisze:

> nie jest identyczna, co innego nagrac SOBIE film,

Przecież nie nagrywa SOBIE, tylko mnie.

> a co innego calej masie innych osob i kazac sobie za to zaplacic.

Zapłacić za płytkę i przesyłkę. Nie za nagranie.
Ale nie chce mi się już tego ponownie tłumaczyć.

I nadal nie wiem, czy jeśli ktoś da swoją własną płytkę i przyjdzie do Kani
osobiście, to to wg Ciebie już nie będzie piractwem?

--
PozdrawiaM

30. Data: 2005-10-22 18:01:36

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:djdjik$430$1@news.onet.pl>
Iwon(k)a <i...@p...onet.pl> pisze:

> mozliwe, na prawnych kruczkach sie nie znam. tuta mamy do czynienia
> z piractwem.

Skąd ta pewność, że to piractwo, jeśli nie znasz się na kruczkach prawnych?

--
PozdrawiaM

Szukam tytułu książki - może ktoś zna..?
Poszukiwana/Poszukiwany (Praca)
Kosmetyki dla nastolatka
W sprawie 15 latka-wielkie podziękowania
6-latek problemy z nauką w przedszkolu