zakupy a zdrowy rozsądek

241. Data: 2007-11-10 12:57:58

Temat: Re: zakupy a zdrowy rozsądek
Od: "Hania " <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kruszyzna <k...@g...pl> napisał(a):

> [...]
..> > (bo własnie babcie mówiły, ze toto daje radość, a przecież daje kupę)

> A gdzie ten artykul? Chetnie zerkne :)

a tu: http://tinyurl.com/kwl3n

przyznam, że bardziej rozczula, niż górnolotny bełkot.
h.

242. Data: 2007-11-10 13:59:08

Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

F1stwo_to_%
B6ciema,772463,3375#skipAdnews

> Swietne! :)

Gratulacje!!! :))

i.

243. Data: 2007-11-11 19:00:47

Temat: Re: bylo: zakupy a zdrowy rozsądek, jest: baza
Od: "AnnaM" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No i niestety nie ma tam tego kremu, chyba że ukrył się pod inną nazwą.
>
> Ewa

A to nie jest czasem ten z K 15 str 162? Jemu lubia zmieniac opakowania "
okazyjnie"
=====
annaM

244. Data: 2007-11-12 07:55:49

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 10 Nov 2007 13:57:58 +0100, Hania <v...@g...pl>
wrote:

> przyznam, że bardziej rozczula, niż górnolotny bełkot.

No wlasnie o to chodzi. Bo belkotu w sieci i poza jest od piernika i
troche. Brakuje mi takich wypowiedzi jak Chylinskiej, bo wszedzie tak sie
przelewa od slodyczy, ze robi sie po prostu niedobrze. A baba napisala po
prostu to, co czula naprawde, i byc moze opisala uczucia, do ktorych
ciezko jest sie przyznac innym. Bo swiezo upieczona mama powinna piac z
zachwytu, zalewac swiat macierzynskim cieplem i z rozczuleniem gaworzyc do
swego potomka, li i jedynie. Jesli juz przyznaje sie do uczuc negatywnych,
to istnieje podejrzenie, ze cos z nia nie tak, pewnie wyrodna matka jest
albo co ;)
Oczywiscie przejaskrawiam, mam tego pelna swiadomosc.
I sam opis porodu jest, wg mnie, laika, bardzo trafny. Osoba z rodziny
(dwoje dzieci) opowiadala, ze podczas parcia porodowego ma sie wrazenie,
jakby, pardon, robilo sie wielka kupe. Chylinska prosto z mostu to
opisala. Dla mnie jej wypowiedz jest duzo bardziej wiarygodna niz morze
standardowych tekstow. Bo ona na pewno odczuwa radosc z macierzynstwa, ale
pisze tez o innych uczuciach, ktorych nie zamierza dusic w sobie. Mnie to
poruszylo, serio :)

Krusz.
--
Kruszyna
"Primum non stresere..."

245. Data: 2007-11-12 07:57:44

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 10 Nov 2007 11:45:18 +0100, Księżniczka Telimena (gsk).
<c...@W...pl> wrote:

> Niestety nie Ja miałam dwie cesarki i jedyne co odchodzi to ból
> porodowy.

To juz cos ;) Moja siostra miala cesarke, jest wiec kopalnia rad i wiem,
ze potem rozowo nie jest. Jednak cesarka mimo wszystko trwa o niebo krocej
niz porod naturalny, no i jednak nic nie czujesz w trakcie. Bo potem to
wiadomo ;)

> Reszta normalnie - czyli jak u Chylińskiej
> Da się przeżyć, a po paru latach wspominasz z utęsknieniem, co mnie cały
> czas zadziwia.

Moja siostra to samo mowi :)

Krusz.
--
Kruszyna
"Primum non stresere..."

246. Data: 2007-11-12 08:00:42

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 10 Nov 2007 13:17:24 +0100, Theli <p...@w...pl> wrote:

> Nie no, bez przesady z ta swietnoscia. Gdyby powstal ze 20 lat temu, to
> bym sie nie dziwila, bo byl mniejszy dostep do wiedzy itp, ale teraz,
> przy takiej ilosci ksiazek, poradnikow, forow, grup dyskusyjnych, czy
> szkol rodzenia az dziwne, ze niektore rzeczy sa dla niej zaskoczeniem.
> No, ale ksiazke trzeba przeczytac, a w szkole wiadomo TAM SA
> NAUCZYCIELE!.

Nie o to chodzi. Poradnikow, grup itp. jest od cholery i troche. Dla mnie
wartosciowe bylo jej przyznanie sie do tych negatywnych uczuc. Powiem Ci
szczerze, ze ja probowalam zagladac na fora, grupy, przeczytalam kilka
ksiazek i zadna wypowiedz nie poruszyla mnie tak, jak Chylinskiej. Moze
akurat trafilo na podatny grunt, ale mimo wszystko autentycznie mnie
wzruszyl swoja prawdziwoscia.

Krusz.
--
Kruszyna
"Primum non stresere..."

247. Data: 2007-11-12 08:38:31

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kruszyzna pisze:

> [...]
> Chylinskiej. Moze akurat trafilo na podatny grunt, ale mimo wszystko
> autentycznie mnie wzruszyl swoja prawdziwoscia.

I jak przejrzysz te poradniki, to spokojnie wyczytasz, ze porod boli, ze
razem z dzieckiem mozna wydalic pare innych rzeczy, ze karmienie moze
bolec, ze dziecko nie zawsze spi i sie usmiecha, a zmeczenie i
niewyspanie to norma, ze istnieja kolki, depresja poporodowa itp. Dla
mnie jakos nie bylo to zaskoczeniem, na szkole rodzenia wprost to
wszystko bylo powiedziane. Dla Chylinskiej widac bylo zaskoczeniem.

th

248. Data: 2007-11-12 10:08:18

Od: annikka <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Theli pisze:

> [...]
> mnie jakos nie bylo to zaskoczeniem, na szkole rodzenia wprost to
> wszystko bylo powiedziane. Dla Chylinskiej widac bylo zaskoczeniem.

Co innego przeczytać lub usłyszeć, a co innego przeżyć. Okres połogu
jest trudny dla kobiety, kiedy to musi nauczyć się swojego dziecka, a
osłabienie po porodzie jeszcze nie minęło. Potem jest coraz łatwiej, ale
też nie zawsze różowo przecież.
Ja tam nastawiałam się podczas ciąży pozytywnie, a życie to
zweryfikowało ;-)

Ania

249. Data: 2007-11-12 10:14:14

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

annikka pisze:

> Co innego przeczytać lub usłyszeć, a co innego przeżyć.

To przeciez oczywista oczywistosc :) Ale na forach czy pl.soc.dzieci
wypowiadaja sie kobietki, ktore to juz przeszly i takie nierozowe opinie
tez sie calkiem czesto zdarzaja. A Chylinska dla mnie autorytetem nie
jest, cokolwiek by o macierzynstwie nie pisala, niech juz sobie spiewa i
daruje publiczne wypowiedzi.

> Ja tam nastawiałam się podczas ciąży pozytywnie, a życie to
> zweryfikowało ;-)

U mnie tez, to, do czego nastawialam sie pozytywnie zaskoczylo mnie
negatywnie (ciezki porod z zagrozeniem zycia dziecka), a to, czego sie
balam (np. cytomegalia, niedosypianie itp.) okazalo sie nie takie straszne.

th

250. Data: 2007-11-12 10:24:31

Od: annikka <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Theli pisze:

> [...]
> tez sie calkiem czesto zdarzaja. A Chylinska dla mnie autorytetem nie
> jest, cokolwiek by o macierzynstwie nie pisala, niech juz sobie spiewa i

Nie sądzę, żeby chciała być uważana za autorytet w tej materii.
Napisała, co wiedziała, zmęczona maluchem i nawałem obowiązków przy nim.
A na pisanie o muzyce sił ani ochoty pewnie nie miała.

> U mnie tez, to, do czego nastawialam sie pozytywnie zaskoczylo mnie
> negatywnie (ciezki porod z zagrozeniem zycia dziecka), a to, czego sie
> balam (np. cytomegalia, niedosypianie itp.) okazalo sie nie takie straszne.

Mój poród do ciężkich nie należał albo pamięć mnie już zawodzi ;-)
Generalnie to czas jest najlepszym lekarstwem: zapomina się i z
rozrzewnieniem wspomina to, co na początku wydawało się na lada
problemem. Dzisiaj Chylińska pewnie zupełnie inaczej opisałaby ten okres.

Ania

The Body Shop we Wroclawiu
Gdzie w Warszawie - 65E?
olejki na cellulit