cappucino

31. Data: 2011-12-11 09:18:29

Temat: Re: cappucino
Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Gru, 19:30, "lamia" <l...@o...pl.pl> wrote:
> "czeremcha" <1...@g...com> wrote in message

.googlegroups.com...

> typowe polskie zaścianowe myślenie. Plaga.

Zza której ściany?

Ania

32. Data: 2011-12-11 09:21:51

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Gru, 19:30, "lamia" <l...@o...pl.pl> wrote:

> typowe polskie zaścianowe myślenie. Plaga.

Nie, właśnie nie! Myślenie i zachowanie oparte na "me, mine and
myself" to jest właśnie najdalszy od cywilizacji zaścianek.

Ania

33. Data: 2011-12-11 10:19:31

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 27 listopada 2011, 23:29:52 UTC+1 użytkownik czeremcha napisał:

> Kilkanaście sekund w mikrofalówce po ubiciu piany czyni cuda.

Z cudami to przesada, ale efekt faktycznie znakomity.
~50ml mleka, po ubiciu ~100, po 20 sek w mikrofali ~200.
Po wlaniu espresso bardzo ładnie się rozdzieliły (eksperyment na szybko).
Dzięki za podpowiedź.

--
ZZ@private

34. Data: 2011-12-11 10:28:24

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 8 grudnia 2011, 21:55:38 UTC+1 użytkownik XL napisał:

> Warto poczytać - poza tematem cappucino:
> http://www.if.uj.edu.pl/Foton/89/pdf/14%20kuchenka%2
0mikrofalowa.pdf

Jak na pracownika UJ to trochę naciągana ta praca.
Dwie wątpliwe tezy z tej pracy:
1. Potrawa jest ogrzewana w całości - w innych opracowniach jest mowa o przenikaniu
fal na głębokość 2-2,5cm , co tylko dla niektórych potraw może być uznane za całość.
2. W kuchence powstaje fala stojąca - a skąd się w takim razie biorą prądy wirowe
odpowiedzialne za nagrzewanie metali?

--
ZZ@private

35. Data: 2011-12-11 13:23:26

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 11 Dec 2011 02:28:24 -0800 (PST), z...@g...com napisał(a):

> [...]
fal na głębokość 2-2,5cm , co tylko dla niektórych potraw może być uznane za całość.

Obalileś zatem sens używania tych kuchenek w ogóle - po co komu ogrzewanie
jedzenia na głebokość 2,5 cm?
:->

> 2. W kuchence powstaje fala stojąca - a skąd się w takim razie biorą prądy wirowe
odpowiedzialne za nagrzewanie metali?

A co ma piernik do wiatraka?
--
XL

36. Data: 2011-12-11 14:19:07

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

0mikrofalowa.pdf

> Obalileś zatem sens używania tych kuchenek w ogóle - po co komu ogrzewanie
> jedzenia na głebokość 2,5 cm?

Dużo więcej nie grzeje. Możesz sprawdzić. Dlatego trzeba czasem mieszać,
inaczej jest gorąco-zimne. W przypadku płynów konwekcja miesza trochę, więc
jest lepiej (znaczy głębiej).

> A co ma piernik do wiatraka?

A to, że jest to kompletną bzdurą. Fala stojąca jest w samym generatorze -
magnetronie. W komorze unika się fali stojącej jak tylko można, inaczej
ogrzewanie jest nierównomierne. Dlatego też kuchenki mają czasami dodatkowy
"mieszacz" fal: stirrer, umieszczony między komorą kuchenki i magnetronem.

Waldek

37. Data: 2011-12-11 14:33:44

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 11 Dec 2011 15:19:07 +0100, Waldemar Krzok napisał(a):

> [...]
> "mieszacz" fal: stirrer, umieszczony między komorą kuchenki i magnetronem.

A napisz to do autora artykułu.
--
XL

38. Data: 2011-12-11 14:57:33

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

> A napisz to do autora artykułu.

Jak już, to do autorki. Jest tam jeszcze mnóstwo innych błędów. Ale nie będę
pisał do autorki, bo:
1. artykuł jest stary (ma 6 lat)
2. nie mam adresu email, a szukać mi się nie chce
3. już przewiduję odpowiedź, o ile wogóle nadejdzie (to jest artykuł
popularny, w warunkach quasi-stacjonarnych chwilowo jest fala stojąca, bla
bla, etc)
4-100. Napisałem tutaj, bo ty ten artykuł zapodałaś.

Waldek

39. Data: 2011-12-11 15:35:06

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-11 15:19, Waldemar Krzok pisze:

> [...]
> inaczej jest gorąco-zimne. W przypadku płynów konwekcja miesza trochę, więc

Tzn. ciasto upieczone w półlitrowym kubku (abstrahując od jego
emaliowatości) będzie miało gorsze parametry niż to z węższego kubka od
kawy? :)
(osobiście wlałam do głębokiego talerza i dało radę)

--
Pozdrawiam - Aicha

Ze szkoły zostały mi tylko luki w wykształceniu
/Oskar Kokoschka/

40. Data: 2011-12-11 16:39:12

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Aicha wrote:

> [...]
> kawy? :)
> (osobiście wlałam do głębokiego talerza i dało radę)

Nie, płaskie jest lepsze. Masz mniej więcej cal od góry, cal od dołu, do
kupy jakieś 5cm. Talerz na ogół jest płytszy.

Pisałem, że lepiej się mikrofalują płyny w objętości (bo konwekcja), niż
kawałki czegoś (choćby mięsa).

Waldek

Wędzenie
lody domowe
Sok z drzewa orzecha włoskiego
Spread your JISM on DeckerCuntLips and Mouth Lips
gdzie naprawić mikrofalówkę