capuccino - jak sie robi pianke w ekspresie?

1. Data: 2000-08-30 07:00:45

Temat: capuccino - jak sie robi pianke w ekspresie?
Od: "AP" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostałam ostatnio w prezencie ekspres cisnieniowy DeLonghi (15 bar), który w
założeniu miał służyć też do przygotowywania capuccino. Probowaliśmy już na
różne sposoby przygotowywać pianę z mleka i to z różnych rodzajów mleka, ale
za nic nie wychodzi. Może błąd w sztuce, a może mleko? Może ktoś ma podobne
doświadczenia?

--
Z pozdrowionkami,
Agnieszka

1. Data: 2000-08-30 07:57:01

Temat: Re: capuccino - jak sie robi pianke w ekspresie?
Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik AP <c...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:xi2r5.7295$I...@n...tpnet.pl...
> [...]
ale
> za nic nie wychodzi. Może błąd w sztuce, a może mleko? Może ktoś ma

A nie ma rurki do spieniania mleka?

--
Ania K.

1. Data: 2000-08-30 08:14:21

Od: j...@m...com.pl (Justyna Rudowska) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-08-30 08:32:25

Temat: Odp: capuccino - jak sie robi pianke w ekspresie?
Od: "AP" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ana <a...@e...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8oienq$kri$...@n...ipartners.pl...
> A nie ma rurki do spieniania mleka?
>
> --
> Ania K.

Oczywista, ma takową z plastikową dyszą na końcu. Tyle tylko, że nam jakoś
nie wychodzi ta piana. ;-)
--
Z pozdrowionkami,
Agnieszka

1. Data: 2000-08-30 08:36:00

Od: "AP" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Justyna Rudowska <j...@m...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:001101c0125a$87285d60$8b8d808b@zakupy...

> [...]
tworzywa
> na końcu rurki spieniającej, i gdy się ją wyciągnie mleko się nie pieni.

Dzięki, rurka jest z pewnością drożna. A co do mleka, to mówisz, że
problemem może być zbyt tłuste? Do tej pory próbowaliśmy głównie z 3,2%
różnych marek.

--
Z pozdrowionkami,
Agnieszka

1. Data: 2000-08-30 09:31:20

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik AP <c...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:tE3r5.7688$I...@n...tpnet.pl...
> Oczywista, ma takową z plastikową dyszą na końcu. Tyle tylko, że nam jakoś
> nie wychodzi ta piana. ;-)
> --

Wyjdzie za 50 razem ;) Mam taki sam ekspres i podobne doswiadczenia. Z
czasem jakos zaczela wychodzic. Naleze uwazac, zeby nie zanurzac za gleboko
tego plastikowego (zakladam, ze masz taka nasadke na rurke) - tylko do kryzy
i nie trzymac za dlugo, bo sie mleko zagotuje i potem piana szybko opada.
Mojej malzonce to sie nawet nie chce kombinowac, wiec nalewa mleko (0%) do
kawy i potem dopiero wtyka ta rurke i robi sie piekna pianka (beziowawa).

Jader

1. Data: 2000-08-30 11:52:11

Od: j...@m...com.pl (Justyna Rudowska) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>

> Dzięki, rurka jest z pewnością drożna. A co do mleka, to mówisz, że
> problemem może być zbyt tłuste? Do tej pory próbowaliśmy głównie z 3,2%

Spróbuj 0,5% Sielska Dolina. Pianka z tłustego mleka jest bardzo nietrwała.
Życzę powodzenia
Justy

--
Chcesz otrzymywac newsy poczta elektroniczna ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-08-31 16:04:50

Od: m...@y...com (Marcin Mierzejewski) szukaj wiadomości tego autora

Justyna Rudowska napisala:

>Spróbuj 0,5% Sielska Dolina. Pianka z tłustego mleka jest bardzo nietrwała.

Mleka w woreczkach foliowych nie ma co uzywac bo nie chce sie spienić.
Moze do kartonów sypia w mleczarni wiecej detergentow :-). Poza tym
piana wychodzi najlepiej z mleka ze swiezo otwartego kartonu. na
drugi, trzeci dzien to juz nie to.

Marcin Mierzejewski

1. Data: 2000-08-31 17:57:21

Od: "marcin lejman" <l...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Moze do kartonów sypia w mleczarni wiecej detergentow :-). Poza tym
> piana wychodzi najlepiej z mleka ze swiezo otwartego kartonu. na

Mam też express Delonghi, ale bez porównania lepsza pianka wychodzi z
ręcznego ubijacza, który ostatnio kupiłem. Podobne to jest trochę do
naczynia do zaparzania herbaty i wyposażone jest w metalową, wirującą tarczę
z dużą ilością drobnych dziurek. Nie spotkałem jeszcze ekspresu, który
dawałby lepszą pianę.

Pozdrawiam,

Marcin Lejman

1. Data: 2000-09-01 08:23:49

Od: "AP" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki wszystkim za doskonale rady - pierwszy raz mielismy w miare
zadawalajacy efekt! :-)

--
Z pozdrowionkami,
Agnieszka