cesarskie cięcie

1. Data: 2004-02-20 09:47:25

Temat: cesarskie cięcie
Od: "Ines" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Szanownych Grupowiczów.
Wczoraj zostałam zakwalifikowana do porodu przez cc. Wyznaczono termin ( za
tydzień) Jestem tą informacją zaskoczona i nie ukrywam trochę zaszokowana.
Przeszukałam archiwum, przeczytałam wszelkie możliwe artykuły...ale czuję
niedosyt. Chciałabym dobrze się do tego przygotować psychicznie i fizycznie.
Czego mogę się spodziewać? Jak ten rodzaj porodu wpływa na dziecko? Czy
prowadzone były jakieś badania na dzieciach urodzonych przez cc ?
Pozdrawiam serdecznie. I.

2. Data: 2004-02-20 10:16:34

Temat: Re: cesarskie cięcie
Od: "Simonto" <simonto(usunto)@(usunto)poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieci urodzone przez cc sa statystycznie zdrowsze i mniej narazone na
powikłania okoloporodowe (tez statystyczne). wazne aby po cesarce po 26
godziach mimo bolu zaczac chodzic (inaczej zagoraczkujesz i bedziesz tam
siedziec 2 tygodnie) - no i dzidzie po 3 godzinach do cycka.
Jesli bedzies miala znieczulenie zewnatrzoponowe to po zabiegu bedzie ci
strasznie zimno (zabierz do szpitala 2 koce). W dobrych szpitalach na sali
moze byc tatus.
Skurczow porodowych nie unikniesz - macica bedzie "wydalac" lozysko i to
boli - ale podadza znieczylenie - warto przyponiec sobie czy nie jestes
uczulona na jakies leki - szczegolnie przeciwbolowe. Pewnie podadza ci
pyralgine i ona dziala dosc dobrze. Po zabiegu bedziesz 2 doby na kleikach
(przed nia glodowce).
Dobrze jakby ktos byl z dzieckiem przez pierwsze godziny (tescowa, mama lub
tatus) - bo pigoly srasznie olewala robote - a ty nie bedziesz mogla sie
ruszac.
Do szpitala zabierz swoje pampersy, chusteczki do wycierania pupy i wlasne
pieluszki (te szpitalne ze wzgledu na srodki dezynfekujace moga wywolywac
alergie).

Po zabiegu na brzuch poloza ci ciezki worek - jego ciezar jest nieprzyjemny
i bolesny, ale dla twojego zdrowia im jest ciezszy tym lepszy.
Poza tym dziecko nie ma takiego stresu i krocze kobiety pozostaje nie
uszkodzone (wazne ze wzgledu na sex - jak dla mnie).

Simonto

3. Data: 2004-02-20 17:25:37

Od: "Ines" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Simonto" <simonto(usunto)@(usunto)poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:c14mq5$s80$1@news.onet.pl...
> dzieci urodzone przez cc sa statystycznie zdrowsze i mniej narazone na
> powikłania okoloporodowe (tez statystyczne)

A co z tzw. urazami psychicznymi?
Na studiach zwracano nam uwagę na nadwrażliwość dotykową dzieci ur przez
cc... Słyszałeś coś o tym?

> Jesli bedzies miala znieczulenie zewnatrzoponowe to po zabiegu bedzie ci
> strasznie zimno (zabierz do szpitala 2 koce). W dobrych szpitalach na sali
> moze byc tatus.

I tu mam pytanko - lekarz sugeruje, żeby poddać się znieczuleniu
całkowitemu - ponoć lepiej je znieść... Po zewnątrzoponowym nie można
wstawać, ruszać głową... Mam podjąć decyzję sama... Tatuś rzeczywiście ma
czekać w pogotowiu i zaopiekować się maleństwem.

Jejku... troszkę mnie ta syt. przerasta...
Pozdrawiam serdecznie - przestraszona I.

4. Data: 2004-02-20 17:49:54

Od: "M." <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Jesli chodzi o narkozę i znieczulenie zewnątrzoponowe, to zastanów się
dobrze. Znieczulenie zewnątrzoponowe nie jest aż takie straszne, jak o tym
mówią, a z pewnością mniej obciążające dla organizmu niż narkoza. Może w
Twoim szpitalu postępują podobnie, jak w moim - nie ma specjalnie nikogo, kto
potrafiłby to dobrze zrobić, więc zniechęcają jak tylko mogą.
POza tym jeśli chodzi o pierwszy kontakt z dzidzią i jego następstwa - jeśli
będziesz w narkozie, to to stracicie - i Ty i maleństwo.

Nie ma się generalnie czego bać, wszystko będzie dobrze.
Pozdrawiam i życzę dużo zdrówka Tobie i dzidzi.

Monika.

5. Data: 2004-02-20 18:54:39

Od: "Ines" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M." <n...@h...com> napisał w wiadomości
Może w
> Twoim szpitalu postępują podobnie, jak w moim - nie ma specjalnie nikogo,
kto
> potrafiłby to dobrze zrobić, więc zniechęcają jak tylko mogą.

I tego zaczynam się obawiać.. Bo jeśli nie potrafią tego zrobić dobrze i
właśnie dlatego zniechęcają...
Niby na zmianę szpitala nie jest jeszcze za późno, ale... oswoiłam się już z
tym miejscem i chyba byłoby mi łatwiej.

> POza tym jeśli chodzi o pierwszy kontakt z dzidzią i jego następstwa -
jeśli
> będziesz w narkozie, to to stracicie - i Ty i maleństwo.

Też tak myślę - chciałabym móc nawet w takich warunkach móc cieszyć się
porodem rodzinnym.

> Nie ma się generalnie czego bać, wszystko będzie dobrze.
> Pozdrawiam i życzę dużo zdrówka Tobie i dzidzi.

Nie dziękuję - dam znać, jak będziemy już po...
Pozdrawiam
I.

6. Data: 2004-02-20 19:21:12

Od: "Iwona W." <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dzieci urodzone przez cc sa statystycznie zdrowsze i mniej narazone na
> powikłania okoloporodowe (tez statystyczne).
To pewnie prawda ale sa tez opinie ze cc odpowiada za niewielkie wylewy
wewnatrzczaszkowe (gwaltowna zmiana cisnienia i otoczenia bedaca szokiem dla
nieprzygotowanego dziecka - szczegolnie przy tzw. cieciu na zimno, bez
boli), cc moze tez zaklocic laktacje.

> [...]
> uczulona na jakies leki - szczegolnie przeciwbolowe. Pewnie podadza ci
> pyralgine i ona dziala dosc dobrze. Po zabiegu bedziesz 2 doby na kleikach
Nie wiem dlaczego macica ma wydalic lozysko, mnie usunieto je w trakcie
porodu przed zaszyciem powlok. Potem troche boli ale nie wydalane lozysko
tylko korczaca sie macica, sa to bole podobne do tych miesiaczkowch.

> Do szpitala zabierz swoje pampersy, chusteczki do wycierania pupy i wlasne
> pieluszki (te szpitalne ze wzgledu na srodki dezynfekujace moga wywolywac
> alergie).
Najlepiej zadzwonic na oddzial na ktorym planuje sie porod, w moim szpitalu
byly np. koce dla rodzacych, chusteczki i srodki czystosci dla maluchow.
Malenstwa zreszta byly kapane przez polozne.

> Po zabiegu na brzuch poloza ci ciezki worek - jego ciezar jest
nieprzyjemny
> i bolesny, ale dla twojego zdrowia im jest ciezszy tym lepszy.
Mnie nie kladzono worka na brzuch, mimo ze w tym samym szpitalu 6 lat temu
po operacji macicy taki worek dostalam :-(

> Poza tym dziecko nie ma takiego stresu i krocze kobiety pozostaje nie
> uszkodzone (wazne ze wzgledu na sex - jak dla mnie).
Co do stresu dziecka nie bede sie wypowiadac, nie pamietam jak sie rodzilam.
Wiem tylko ze porod naturalny jest naturalny a cc nie. Jezeli chodzi o
znieczulenie to podpajeczynowkowe jak najbardziej TAK ale tylko wtedy kiedy
zrobi je doswiadczony lekarz. Jezeli brak mu doswiadczenia moze sie skonczyc
jednak znieczuleniem pelnym tylko stresu bedzie wiecej.

> Simonto

pozdrawiam
Iwona (po cesarce na zimno)

7. Data: 2004-02-20 19:49:23

Od: "Simonto" <simonto(usunto)@(usunto)poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> A co z tzw. urazami psychicznymi?
> Na studiach zwracano nam uwagę na nadwrażliwość dotykową dzieci ur przez

Nic o tym nie slyszalem

> [...]
> wstawać, ruszać głową... Mam podjąć decyzję sama... Tatuś rzeczywiście ma
> czekać w pogotowiu i zaopiekować się maleństwem.
Moze sie zdarzyc (kiepskim lekarzom) ze nie wkluja sie prawidlowo miedzy
kregi i zewnoatrzoponowe nie bedzie dzialac - ale wtedy daja zwykla narkoze.
Warto sprobowac z zewnatrzoponowym.

Narkoza dopada tez dzidziusia - po co go truc (choc przez lozysko dostaje
sie tylko troszke anestetykow)

> Jejku... troszkę mnie ta syt. przerasta...

- chyba twoje brzuszysko cie przerasta :)
A'propos mojej zonie np. bardzo nie odpowiadalo to ze widzi caly zabieg
(ciecie, krew itp) w odbiciach reflektora operacyjnego - to troszke
dyskomfort.
Ale za to slyszala pierwszy krzyk i byla bardzo wzuszona.

> Pozdrawiam serdecznie - przestraszona I.

nie ma co sie bac - kazda kobieta w świecie rodzi 1,3 dziecka w swoim zyciu
(statystcznie of course :)

Simonto

8. Data: 2004-02-20 20:37:43

Od: "Simonto" <simonto(usunto)@(usunto)poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona W." <i...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
dla
> nieprzygotowanego dziecka - szczegolnie przy tzw. cieciu na zimno, bez

To dla mnie nowosc - i tu pytanie do lekarzy - jakie jest cisnienie w macicy
w 9 miesacu ciazy przed porodem ? Moim zdaniem ( na chlopski rozum) powinno
byc bardzo podobne do cisnienia otoczenia (fizyka)

o zakloceniach laktacji nie slyszalem

> Nie wiem dlaczego macica ma wydalic lozysko, mnie usunieto je w trakcie
> porodu przed zaszyciem powlok. Potem troche boli ale nie wydalane lozysko
> tylko korczaca sie macica, sa to bole podobne do tych miesiaczkowch.

Tak, tylko macica nie wie ze je usunieto - a obkurczanie sie macicy to
prawda, tylko bole sa zdecydowanie wieksze (nie wiem jakie ty masz przy
miesiaczce)

> [...]
> byly np. koce dla rodzacych, chusteczki i srodki czystosci dla maluchow.
> Malenstwa zreszta byly kapane przez polozne.

- no wlasnie, wszystko zalezy od szpitala i dobrej woli personelu

> nieprzyjemny
> Mnie nie kladzono worka na brzuch, mimo ze w tym samym szpitalu 6 lat temu
> po operacji macicy taki worek dostalam :-(

Worek dobry jest - poli ale rekonwalescencja jest szybsza. Zreszta moze daja
w promocji tylko tym co rodza poraz pierwszy ?

> [...]
skonczyc
> jednak znieczuleniem pelnym tylko stresu bedzie wiecej.

Jestm za a nawet przeciw

Simonto

9. Data: 2004-02-20 22:27:35

Od: "Michał Mraczek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Simonto" <simonto(usunto)@(usunto)poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:c15oc6$fhf$1@news.onet.pl...

Ostatatnie dwie znajome rodziły za pomoca cc i jedna miała znieczulenie
ogólne (narkoza) a druga podpajęczynówkowe. Bezapelacyjnie lepsze jest
podapajęczynowkowe - a co najistotniejsze - nie przespisz najpiękniejszej
chwili, kiedy dziecko po raz pierwszy zapłacze...

> Narkoza dopada tez dzidziusia - po co go truc (choc przez lozysko dostaje
> sie tylko troszke anestetykow)

Dokładnie! Lekarz musi się bardziej spieszyć z wydobycie dziecka.

> A'propos mojej zonie np. bardzo nie odpowiadalo to ze widzi caly zabieg
> (ciecie, krew itp) w odbiciach reflektora operacyjnego - to troszke
> dyskomfort.

Zawsze można zamknąc oczy lub patrzec w inną strone.

> Ale za to slyszala pierwszy krzyk i byla bardzo wzuszona.

I to chyba wszytsko wynagradza !

Michał

10. Data: 2004-02-21 18:22:35

Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wiadomości news:c14mq5$s80$1@news.onet.pl...
> dzieci urodzone przez cc sa statystycznie zdrowsze i mniej narazone na

Nie dokońca prawda - u dzieci z cc statystycznie częsciej wsytępują
poporodowe zaburzenia oddychania.

> no i dzidzie po 3 godzinach do cycka.

A skąd takie informacje?? Przy znieczuleniu z.o. matka może przystawić
dziecko już na sali operacyjnej (choć przyznam, że jest to sporadyczne, gdyż
jest to dosyć trudne technicznie ;) ) A na pewno powinna przystwić jak
najszybciej po powrocie z sali operacyjnej na połóg. Ma to bardzo ważne
znaczenie dla prawidłowej laktacji, któej fizjologia i tak została naruszona
przez cc. Zaś czas przystawienia dziecka do piersi po znieczuleniu ogólnym
jest uzależniony od zastosowanych do znieczulenia leków.

> Jesli bedzies miala znieczulenie zewnatrzoponowe to po zabiegu bedzie ci
> strasznie zimno (zabierz do szpitala 2 koce).

Bez przesady - co jak co, ale w szpitalach koce są....

> Skurczow porodowych nie unikniesz - macica bedzie "wydalac" lozysko i to
> boli -

Łożysko z jamy macicy jest usuwane z czasie zabiegu. Skórcze macicy po
porodzie zapobiegają nadmiernemu krwawieniu - jakby zaciskają ranę w ścianie
macicy po łożysku.

> Do szpitala zabierz swoje pampersy, chusteczki do wycierania pupy i wlasne
> pieluszki (te szpitalne ze wzgledu na srodki dezynfekujace moga wywolywac
> alergie).

To już zależy od szpitala - część szpitali ma pampersy, ubramka chusteczki.

> Poza tym dziecko nie ma takiego stresu

Stres, przez któy przechodzi dziecko w czasie porodu fizjologicznego jest
ważnym czynnikiem ułatwiającym adaptację dziecka do życie poza macicą.

--
Jola
Nakarm głodne dziecko

permanentne zapalenie gardla
OAS proszę o wyjaśnienie skrótu
LASIK
czy to rak krtani?
Wyrwanie zęba ..... Stan zapalny, coś białego ?