ceviche

1. Data: 2001-08-26 17:58:44

Temat: ceviche
Od: Ania Nieszkowska <n...@n...fr> szukaj wiadomości tego autora

Dzien dobry
Od dawna juz was obserwuje i bardzo Was lubie (zwlaszcza MechaGodzille,
Krysie T (odpakowana-rozpakowana...) profesora Losia (Wladyslawa
oczywiscie). Nie za bardzo odwazalam sie pisac. Mam bardzo dobry przepis
(wyprobowany rownierz na mojej mamie tesciu itd) na rybe na sposob
peruwianski (moj najlepszy przyjaciel jest z Limy). Czy go chcecie???
Wiedzac ze jest to przepis na surowa rybe. Moja siostrzyczka (ktora sie
tutaj udziela) twierdzi ze jest to zbyt dalekie od tradycji kulinarnych
polskich zeby ktokowiek sie zainteresowal...

1. Data: 2001-08-26 18:08:07

Temat: Re: ceviche
Od: "Dorota Basista" <d...@q...net> szukaj wiadomości tego autora

Mam bardzo dobry przepis
> (wyprobowany rownierz na mojej mamie tesciu itd) na rybe na sposob
> peruwianski (moj najlepszy przyjaciel jest z Limy). Czy go chcecie???

Ja chce, ja chce...i to bardzo :-)
Pozdrowienia
Dorota

1. Data: 2001-08-26 19:25:15

Od: "MechaGodzilla" <k...@w...ps.pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

daj ten przepis na ta rybe! na co czekasz kobieto???
:)))))
pozdrawiam
MechaGodzilla

Uzytkownik "Ania Nieszkowska" <n...@n...fr> napisal w wiadomosci

1. Data: 2001-08-26 19:55:37

Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tutaj udziela) twierdzi ze jest to zbyt dalekie od tradycji kulinarnych
> polskich zeby ktokowiek sie zainteresowal...

Hejka;-))

Wklep szybciutko i sie nie zastanawiaj nawet czy bedziemy chciec;-))) My
wszystko chcemy ;-)

Pozdrawiam,

Kaliope

--
Barbara Laczna
k...@p...krakow.pl

1. Data: 2001-08-26 20:15:37

Od: "Ewa N." <n...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Droga Wknpim (Dorotko) !

Ty w ogole na nia nie zwracaj uwagi ! Ona ma uwage wybiorcza i mechaniczna
(ilosc a nie jakosc sie liczy, w ocenie uczestnictawa w Grupie). To taki
dinozaur przed-civilizacyjno-kuchenny.
Toto jej cale Ceviche : kiedy jem u niej : jest pyszne : kiedy sama probuje
: nici.

(To moze bys jednak Aniu dala ten Stary-Przed-Kolumbijski-Przepis !)

Ewa (siostra Ani Niesz)
--
Niesz !
9mbmg3$qdf$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2001-08-26 20:27:24

Od: "Wknpim" <d...@p...gdansk.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-08-26 22:03:06

Od: Ania Nieszkowska <n...@n...fr> szukaj wiadomości tego autora

Dobrze, dobrze; juz na mnie nie krzyczcie... Jest bardzo prosty: jak mowi
wujek Jasiek (z Wenezuelii): przecierz zwyczajna ryba "gotowana" w cytrynie:

Wytlumacze wam jak studentowi 1ego roku medycyny (jako ze ja lekarz):
1/Okolo 500-600 gr ryby morskiej (dorsz, halibut itp byle bylo biale rybne
mieso ). Koniecznie swiezutki (zamrozony wychodzi za suchy, juz probowalam)
2/ Posiekac grosso modo w w grube kawalki ok 1-2 cm.
3/ Wrzucic do miski (ja to robie w salaterce)
4/ Dorzucic zawartosc puszki odsaczonej krewetek (klastcznie trzeba dac
swieze, ale z puszki wychodzi jeszcze lepiej juz wyprobowalam na mamie i
koledze z Peru - nawet nie poczul roznicy). Juz nawet i probowalam bez
krewetek (tez dobre). Tyle ze ginie typowo polski aspekt kolorystyczny (bialo
czerwony)
5/1-2 duze cebule posiekac jak wam sie podoba. Dorzucic do salaterki. Lekko
zagniesc i pomieszac paluchami (umytymi przed i po)
6/Sol i pieprz do smaku - poczekac troszke
7/2-3 cytryny: wycisnac soczek, wlac do salaterki. Swieza ryba i cebula
posolona i ugnieciona lekko puszcza sok. Soku z cytryny trzeba dac aby
uzupelnil poziom (to znaczy ze kawalki ryby surowej musza byc pokryte plynem
)
8/Posypac przyprawami: we Francji znalezlismy z Jose mielona czarnuszke
(cumin). Juz tez wyprobowalam proszek Tex -Mex przyprawowy do robienia
guacamole albo posypywania mielonego miesa.
9/Jeszcze raz pomieszac paluchami lub widelcem
10/Nakryc salaterke talerzem
11/Wsadzid do lodowki na conajmniej 30 min (maks chlodzenie) lub godzinke
(chlodzenie jak u mojej siostruni)
12/Wyjac z lodowki
13/Jesc

w okole dzieje sie to co z wloskim carpccio. Surowe mieso jest przesiakniete
cytryna ktora koaguluje (tak jak podczas gotowania) proteiny. Rybka wychodzi
z lodowki "ugotowana" a przy tym przesiaknieta cebulka i ziolkami. Pycha

1. Data: 2001-08-26 22:42:56

Od: "lukas" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

4/ Dorzucic zawartosc puszki odsaczonej krewetek (klastcznie trzeba dac
swieze, ale z puszki wychodzi jeszcze lepiej juz wyprobowalam na mamie i
koledze z Peru - nawet nie poczul roznicy).

no hmm krewetki maja byc _surowe_ ?!?!.. no bo w koncu swieze to nie
koniecznie surowe ...
bardzo to zawiadiacko wyglada wszstko i chyba sie skusze :) ale moze ktos
mnie wyprzedzi,.. to niech da znac :))))))

i czy moze mi ktos przyblizyc mowiac po naszemu :)) o co chodzi z tym
gotowaniem na cytrynie i cebuli w lodoofce ??? he?

pozdrowiska
lukas

1. Data: 2001-08-26 22:55:42

Od: Ania Nieszkowska <n...@n...fr> szukaj wiadomości tego autora

Jak isalam "swieze" to mialam na mysli surowe. Przepraszam za nieporozumienie.
Swieze, z puszki (tzn wyciagniete swierzo z puszki) doskonale sie nadaja;
Zjedz i nie pozalujesz; Tylko trzeba nie za grubo pokroic surowa rybe i
wystarczjaco dlugo potrzymac w lodowce.
Pozdrowienia
ania

pomidory a spaliny