Re: chęć zemsty...

From: "michal" <6...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: chęć zemsty...
Date: Thu, 27 Nov 2008 04:57:08 +0100

Użytkownik "Lukas" napisał w wiadomości

> [...]

> pojedzie sie dymac z nast. gosciem 200 km dalej albo obok do klatki,
> albo dla zaspokojenia swoich potrzeba spotykac sie z 2 lub 3 facetami
> jednoczesnie. Facet zyje zapewne w nieswiadomosci

> Tylko pytanie , czy ma to sens , z jednej strony sobei mysle, olac to i
> tyle. Nie warte tracic energii , zapomniec i juz , nie byla mnie warta.
> Z drugiej jednak uwazam , ze taka kobieta musi doswiadczyc w koncu , ze
> tak nie wolno robic, ze moze zranic czyjes uczucia, zatem powinna
> poniesc jakies tego konsekwencje., ze po porstu tak w zyciu nie wolno

Mnie wkurza, kiedy ktoś chce uczyć innych nie mając do tego kompetencji.
Kto powiedział, że nie wolno robić innemu człowiekowi przykrości?
Oczywiście ten, kto teraz chce komuś zrobić przykrość. :)

> Czy warto wkaldac kij w mrowisko ?

Nie warto wkładać kija. Nie warto się mścić. Nie warto ulegać złudzeniu,
że wszystko się powiela w jej wykonaniu w kolejnych zachowaniach. Warto
wziąć pod uwagę, że moźe być tysiące innych przyczyn, dlaczego tak zrobiła
a nie inaczej i naprawdę o tym się nie dowiesz, jeśli ona nie zechce Ci o
tym szczerze powiedzieć. Warto też pomyśleć, że jedną z przyczyn byłeś Ty
sam, bo czemuś tam nie sprostałeś i to powinno być dla Ciebie jakimś
drogowskazem na przyszłość.

> Co sadzicie o tym punktu widzenia osoby bezstronnej, osoby ktora ma
> jzu ma takei doswiadczenia. MI sie z tym ciezko pogodzic, bo ztanila
> moje uczucia , z drugiej strony wiem , ze ze zemsta to takei dosc
> prymitywne działanie i caly czas nie jestem pewny co zrobic, choc wie ,
> ze bylo by mi lepiej jakbym sie przyczynl do tego , ze miala by problemi
> jej obecny men moglby ja zostawic , a wiem , ze jej zalezy na nim , choc
> jak wyzej , moze tak jak na mnie.

Moja rada: Zapomnij i oddziel gruba kreską! Po latach, jak ją spotkasz,
będziesz mógł na zimno zaspokoić swoją ciekawość, dlaczego tak posąpiła.
Wtedy masz szansę dowiezieć się jakiejś prawdy. Jak będziesz drążył teraz,
to się tylko możesz czegoś negatywnego o sobie dowiedzieć. :)

michał