chleb (kruszy sie)

1. Data: 2002-01-29 11:33:14

Temat: chleb (kruszy sie)
Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie :-)
Kilka razy pieklam chleb lub bulki drozdzowe z roznych przepisow. Zawsze sa
smaczne, ale maja jedna podstawowa wade, bardzo sie krusza, szczegolnie na
drugi dzien. Co nalezalo by dodac, lub czego nie dodawac do drozdzowego
ciasta chlebowego aby nie kruszyl sie tak bardzo.

Pozdrawiam
Asia

1. Data: 2002-01-29 14:07:53

Temat: Re: chleb (kruszy sie)
Od: "Anna Sheridan" <a...@o...com.au> szukaj wiadomości tego autora

"> drugi dzien. Co nalezalo by dodac, lub czego nie dodawac do drozdzowego
> ciasta chlebowego aby nie kruszyl sie tak bardzo.
Z mojego doswiadczenia wiem, ze chleb domowy zawsze bardziej sie kruszy niz
kupny. Mozna to troche poprawic wyrabiajac bardzo dlugo, zeby sie gluten w
mace (monce) dobrze 'rozwinal, i ten chleb zbindowal (ale ladnie). U nas
mozna tez kupic gluten flour ktorej dodaje tak z lyzke na bochenek. Chleb z
maki ciemnej bedzie sie bardziej kruszyl niz z maki bialej. Mozesz tez
swiezy chleb pokroic od razu na kromki i zamrozic, a potem pojedyncze kromki
odswiezyc przez kilka sekund w mikrofalowce.
Ania
PS Ja mam teraz maszynke do chleba i ona wyrabia bardzo dlugo, chleb jest
lepszy - mniej kruszliwy :-)

1. Data: 2002-01-30 07:59:48

Od: w...@p...com.pl szukaj wiadomości tego autora

Otwieram lodówkę, a tam słoik z nalepką
"asia" <a...@p...onet.pl>, a w nim:

> Co nalezalo by dodac, lub czego nie dodawac do drozdzowego
> ciasta chlebowego aby nie kruszyl sie tak bardzo.

białko.
ja dodaję mąki sojowej kilka łyżek rozpuszczone w niegorącej wodzie. i
ciasto robię wilgotne mocno. tak, że się bardziej skórka spieka a środek
zostaje wilgotny i sprężysty. niekruszący się przez kilka dni chleb
razowy na drożdżach to nie problem.

no i wyrabiać z kwadrans. nie ma leszcza...

--
wojmat <w...@o...pl>
http://piksele.vege.pl/19/

1. Data: 2002-01-30 08:00:57

Od: w...@p...com.pl szukaj wiadomości tego autora

Otwieram lodówkę, a tam słoik z nalepką
"Anna Sheridan" <a...@o...com.au>, a w nim:

> Z mojego doswiadczenia wiem, ze chleb domowy zawsze bardziej sie
> kruszy niz kupny.

bardziej jako anegdotę powiem, że u nas _odwrotnie_. poważnie.

1. Data: 2002-01-30 08:12:17

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<w...@p...com.pl> wrote in message

> białko.
> ja dodaję mąki sojowej

a co jeszcze bialkowego jesli AKURAT nie mam maki sojowej?

> no i wyrabiać z kwadrans. nie ma leszcza...

:-/ ok, ok, przyznaje sie ze wyrabiam zawsze dosc krotko.

Dzieki za rady, zastosuje przy najblizszym wypieku.

Asia

1. Data: 2002-01-31 11:29:08

Od: "Basia" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "asia" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
| drugi dzien. Co nalezalo by dodac, lub czego nie dodawac do
drozdzowego
| ciasta chlebowego aby nie kruszyl sie tak bardzo.

Witam
Ja ostatnio eksperymentuje z ziarenkami do chleba. Wczoraj do mojego
razowca dodalam troche lnu (ok 1 lyzki), ale wczesniej zalalam go
odrobina wody i chwilke pogotowalam. Zrobil sie gesty i kleisty i taki
dodalam do ciasta chlebowego, wsypalam jeszcze lyzke maki ziemniaczanej.
Nie wiem ktory z tych skladnikow to uczynil ale pierwszy raz chlebek sie
nie kruszyl. Podobno mozna tez dodawac ugotowane i przecisniete przez
prase ziemniaki-ale nie jestem pewna czy zapobiegaja kruszeniu czy tez
szybkiemu wysychaniu - nie probowalam, slyszalam od babci.
pozdrawiam
Basia B.

1. Data: 2002-01-31 12:11:58

Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> prase ziemniaki-ale nie jestem pewna czy zapobiegaja kruszeniu czy tez
> szybkiemu wysychaniu - nie probowalam, slyszalam od babci.

Dołączam się, również słyszałam o gotowanych ziemniakach i o pysznym chlebie
zachowującym świeżość przez tygodnie;o)), a mąka ziemniaczana rzeczywiście
czyni ciasto - również chlebowe bardzo wilgotnym, choć troszkę mniej wyrasta -
no w każdym razie w przypadku ciast < z chlebkiem nie próbowałąm >; spróbuję
dopytać dokładnie ciotkę o przepis i proporcje na chlebek, i dam znać

Kamila K. / stonsik

1. Data: 2002-01-31 14:10:43

Od: "evelyna" <e...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> drugi dzien. Co nalezalo by dodac, lub czego nie dodawac do drozdzowego
> ciasta chlebowego aby nie kruszyl sie tak bardzo.

Czesc Asiu
Ja dodaje ugotowane, przetarte przez sitko ziemniaki.
pozdrawiam
ewelina

1. Data: 2002-01-31 15:20:36

Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> no w każdym razie w przypadku ciast < z chlebkiem nie próbowałąm >; spróbuję
> dopytać dokładnie ciotkę o przepis i proporcje na chlebek, i dam znać
>
> Kamila K. / stonsik
i dopytałam: proporcja to 4 ziemniaczki / średnie / na bochenek, ugotować w
małej ilości wody i ugnieść je w niej, coby się połączyło;o))
A efekt? Nie kruszy się, jest wilgotne i długo świeże. W sobotę sama zobaczę.
znowu Kamila K. / stonsik

Ciasteczka.
Szwabskie pierozki w rosole rybnym (P)
makaron z pysznym sosem