cholesterol a alkohol

1. Data: 2009-06-05 17:12:03

Temat: cholesterol a alkohol
Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czytałam, że małe dawki alkoholu (typu wino) obniżają poziom cholesterolu.
Czy jest taka możliwość, że alkohol podwyższa jego poziom? Np. w przypadku
nadużywania? W jakiś tam sposób alkohol obciąża wątrobę, która metabolizuje
cholesterol. Jak to jest z tą zależnością? Będę wdzięczna za odpowiedzi.
A.

2. Data: 2009-06-06 18:59:18

Temat: Re: cholesterol a alkohol
Od: "Ernest M." <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ffiona" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> nadużywania? W jakiś tam sposób alkohol obciąża wątrobę, która
> metabolizuje cholesterol. Jak to jest z tą zależnością? Będę wdzięczna za

Cytat:

Niektórzy zalecają picie czerwonego wina, ale okazuje się, że choć obniża
ono poziom cholesterolu (i to tylko przez pewien czas), to podnosi poziom
trójglicerydów i z tego powodu, podobnie jak palenie papierosów czy
zażywanie małych dawek aspiryny, nie jest to wskazane: "Naukowcy podważyli
rolę alkoholu. To prawda, że kieliszek czerwonego wina pomaga obniżyć poziom
cholesterolu, jednak przy podwyższonym poziomie trójglicerydów należy z
niego bezwzględnie zrezygnować, bo zwiększa ich zawartość we krwi. To
kolejny błąd popełniany przez lekarzy, którzy zalecają alkohol - podsumowuje
prof. Mancini" (GAZETA WYBORCZA, 30, 03, 2001).

--
E.

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
4135 (20090606) __________

3. Data: 2009-06-06 19:45:10

Od: biggero <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czerwone wino jest promowane z powodu istnienia tzw. francuskiego
paradoksu i zawartości w tym winie resweratrolu i jego postulowanej
roli w obniżaniu cholesterolu (a także spowalniania procesu starzenia
na poziomie komórkowym). Nie chce mi się opisywać szczegółowo, jakie
są badania na ten temat, ale możesz wstukać w gugla np. french
paradox, resveratrol.

4. Data: 2009-06-06 19:52:38

Od: biggero <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

O i w czerwonym winie są jeszcze jakieś przeciwcholesterolowe
saponiny:
http://translate.google.pl/translate?hl=pl&ie=UTF-8&
sl=en&tl=pl&u=http://www.sciencedaily.com/releases/2
003/09/030909070840.htm

5. Data: 2009-06-07 14:05:38

Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "biggero" napisał w wiadomości

> O i w czerwonym winie są jeszcze jakieś przeciwcholesterolowe
> [...]

No a jest możliwość, że alkohol podwyższa poziom cholesterolu?
A.

6. Data: 2009-06-07 17:58:49

Od: biggero <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No a jest możliwość, że alkohol podwyższa poziom cholesterolu?
Bezpośrednio nie. Ale ponieważ jest bardzo kaloryczny
(znacie ten dowcip, że cysterna wódki zaspokaja wszystkie potrzeby
ruskich robotników na budowie, bo zawiera kalorie i wodę...)
to może doprowadzić do odkładania się tkanki tłuszczowej, wzrost
trójglicerydów, osłabienie metabolizmu i wzrost cholesterolu.
Osłabienie metabolizmu polega na tym, że jeśli do tej pory cholesterol
był spalany, to po zaczęciu spożywania alkoholu spalane są
trójglicerydy, a cholesterol się nie spala i szkodzi. Taka moja
hipoteza.

O podwyższeniu trójglicerydów jest napisane w tym artykule:
http://cholesterol.emedtv.com/high-cholesterol/alcoh
ol-and-high-cholesterol.html
reszta to już logiczne rozumowanie.

7. Data: 2009-06-07 18:26:37

Od: games <g...@g...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fancuzy pija wino ale w polowie rozcienczone z woda albo bardzo nisko
procentowe.
Pija jak u nas kompot z tym ze u nas przecietnie polacy zyja 50-60 lat
we francji fancuzy 70-80lat.

8. Data: 2009-06-08 05:10:37

Od: o...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

On 7 Cze, 20:26, games <g...@g...home.pl> wrote:
> Fancuzy pija wino ale w polowie rozcienczone z woda albo bardzo nisko
> procentowe.
> Pija jak u nas kompot z tym ze u nas przecietnie polacy zyja 50-60 lat
> we francji fancuzy 70-80lat.

Tylko ze oni tez m.in. jedza mniej tlusto, mniejsze porcje i czesciej.
Alkohol, to nie jedyna roznica w trybie zycia Polakow i Francuzow.
Warto byloby sprawdzic tez roznice w zawartosci cukrow, soli, NNKT w
diecie, aktywnosci fizycznej, stresu itd.
--
Olleo

ALVEO
pieniądze