Re: cholesterol a dieta optymalna

From: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: cholesterol a dieta optymalna
Date: Fri, 19 Sep 2008 20:31:37 +0200

Użytkownik "ffiona" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:gauld2$vpf$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> napisał w
> wiadomości

> A jaki w październiku 2007 był Twój całkowity cholesterol? I w rozbiciu na
> LDL i HDL?

Cholesterol ogólny - 323 mg/dl
HDL - 84,2 mg/dl (tj. 26% chol. ogólnego)
LDL - 226 mg/dl
Trójglicerydy - 65 mg/dl
Glukoza - 5,37 mmol/l

Miażdżyca rozwija się, gdy poziom HDL jest poniżej 20% chol. ogólnego.
Należy również dbać, aby trójglicerydów było poniżej 60 mg%(powstają z
nadmiaru zjedzonych węglowodanów, a następnie są przetwarzane na cholesterol
i odkładają się np. wewnątrz ścianek tętnic).
I tu dodam:
Wszyscy stale mylą cholesterol obecny w świetle naczyń krwionośnych z
cholesterolem obecnym wewnątrz ścian tętnic. Te dwa cholesterole nie mają z
sobą nic wspólnego, i nie mają styczności dopóki powierzchnia wewnętrzna
ścianki tętnicy nie ulegnie rozerwaniu pod wpływem gromadzącego się POD jej
powierzchnią cholesterolu. Dopiero wtedy cholesterol z krwi zaczyna osiadać
na uszkodzonej ściance, ale to NIE ON jest przyczyną miażdżycy. Winny jest
początkowy proces tworzenia się i gromadzenia cholesterolu WEWNĄTRZ ścianek
naczyń.

I co więcej - badanie naukowe, o którym wspomniała Monaluiza w linku, jaki
podałam wcześniej, wykazało że wzmianach miażdżycowych nie ma tłuszczu
zwierzęcego (!), za to są tłuszcze z USZKODZONEGO omega 6 (!)

-----Cytat:
8.Już w 1994 niemieccy naukowcy opublikowali badania składu blaszki
cholesterolowej. Ku ich zdumieniu nie znaleziono w niej w ogóle tłuszczu
zwierzęcego !! którego lekarze każą unikać, bo. z niego tworzy się blaszka
cholesterolowa. !! ? . Co jednak znaleziono ? A to, że blaszka, czyli złogi
cholesterolu składały się z USZKODZONEGO Omega 6 ! Gdzie takie coś jest ? W
olejach roślinnych obrabianych termicznie i chemicznie. Gdzie takie oleje
są? Przed wszystkim w supermarketach ! Proces produkcyjny prawie każdego
oleju roślinnego w nich sprzedawanego uszkadza zawarty w nich Omega 6 w taki
sposób, że biochemicznie staje się prawe bezużyteczny. Dlatego coraz
częściej zaczyna się mówić o NIEDOBORZE Omega 6 i NADMIARZE Omega 3,
a przecież mówi się nam, żeby dodawać, suplementować Omega 3 !! Czyli .
na odwrót. Szokujące?
Może i tak, ale .wielu naukowców amerykańskich powoli zadaje sobie teraz
pytanie : Przez ostanie 40 lat populacja USA została zdecydowanie
przestawiona na konsumpcję olejów roślinnych, one są wszędzie, dodaje się je
niemalże do wszystkiego, a ilość zawałów wzrasta - dlaczego? Wielu z nich,
po opublikowaniu badań niemieckich zaczyna to już razem łączyć.
Żeby była sprawa jasna : oleje roślinne, w niewielkich ilościach, są bardzo
pożądane, ale . tylko wtedy kiedy molekuły Omega 6 (tych w olejach
roślinnych jest najwięcej) nie są uszkodzone. Jest jeszcze jeden aspekt.
Dowiedziono, że wolne rodniki również powodują utlenienie LDL-u, czyli
zamieniają go, lekko mówiąc, w formę cholesterolu bardzo dla naszych tętnic
nieprzyjazną. Skąd się biorą wolne rodniki ? Według biochemii człowieka
(nie według mnie !!! więc proszę na mnie gromów nie sypać) z nadmiernego
spożycia olejów roślinnych szczególnie bogatych we frakcję wielonienasyconą.
Który to jest taki olej?- prawie KAŻDY! Kiedy jeszcze powstaje przeogromna
ilość wolnych rodników? Kiedy, na przykład smażymy potrawy na oleju z pestek
winogron, czy na oleju rzepakowym. Co pisze na nalepce, która znajduje się
na oleju "Kujawskim" czyli rzepakowym ? "Szczególnie nadaje się
do smażenia" !!!! to są smutne FAKTY.
Monaluiza
--Koniec cytatu.

Krystyna
--
Słodkie życie słono kosztuje. Stanisław Jerzy Lec