Re: cholesterol a dieta optymalna

From: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: cholesterol a dieta optymalna
Date: Sun, 21 Sep 2008 15:40:29 +0200

Użytkownik "ffiona" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:gb15n9$f61$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> napisał w
> wiadomości

> Wow, a kto określił ten procent? Bo ja mam w takim razie jeszcze wyższy od
> Ciebie, całkowity 268, HDL 78, co daje ponad 29% cholesterolu całkowitego!
> A okulista już dawno mi powiedział, że mam zmiany zwyrodnieniowe w
> naczyniach krwionośnych;-(

> Trójglicerydy mam 82, ale bywało i około 50. Naprawdę trójglicerydy
> powstają z nadmiaru węgli? Jakieś źródło tych informacji?

Biochemia? Zajrzyj choćby do koryta tuczników, a i gęsi tuczone w celu
stłuszczenia wątroby - nie są karmione tłuszczem. Hodowcy dobrze wiedzą,
skąd się bierze organiczny tłuszcz. A skomercjalizowani "eksperci" od
żywienia człowieka - "wiedzą" wręcz coś odwrotnego... 8)

> Ja nie mylę.

To gratuluję. Należysz do grona nielicznych 8)

> Ale skoro mam zmiany zwyrodnieniowe, to chyba to miażdżyca?
> Wiem, wiem, miałam robić doppler, ale nie wiem, których żył czy tętnic
> doppler robić.

Oczywiście, że tętnic. W żyłach nie występuje miażdżyca, chorobą żył są
żylaki.
Poza tym tętnice szyjne mogą nie wykazywać zmian miażdżycowych (miażdżyca
jest efektem niedotlenienia komórek ścian tętnic), ale to nie musi znaczyć,
że nie masz miażdżycy naczyń mózgowych. W moim przypadku Doopler nie wykazał
zmian (miałam przez 4 lata silne zawroty głowy), dopiero rezonans
magnetyczny wykazał ucisk tętnicy wewnętrznej w otworze kręgowym między
kręgami C5-C6. Był on spowodowany narastającym zwyrodnieniem (tzw.
osteofity). A ten ucisk + fatalna dieta - doprowadziły do narastającego
niedotlenienia naczyń mózgowych, objawiającego się zawrotami głowy,
zaburzeniami widzenia, migreną i zmianami miażdżycowymi na dnie oka.
Zmiana żywienia spowodowała cofnięcie się m.in. powyższych patologii.

> Znaczy oliwa z oliwek do pieczenia odpada? Coś czytałam o tzw.
> umiarkowanych temperaturach, że wtedy jest ok, ale nie podano przedziału
> tych temperatur. A piekę zawsze w piekarniku nagrzanym do 200 - 220 st.
> Czyli lepiej piec na smalcu?

Oczywiście.
Więcej na ten wartości tłuszczów możesz dowiedzieć się tutaj:
http://www.optymalni.poznan.pl/artykuly-47-p.html
http://archiwum.wiz.pl/1996/96091600.asp
- Zauważ w jakiej sprzeczności stoją tam informacje zawarte w artykule z
informacjami zawartymi w "Polskim CONSENSUSIE tłuszczowym"... To polityka
różnych interesów wumusiła tenże consensus... 8)
Ma on już kilkanaście lat... a dalsze zmiany w consensusie są nieuniknione,
zważywszy na cukrową ekspansję w żywieniu i jej tuczące skutki, widoczne
nie tylko u Amerykanów, ale już i u nas.

Oczywiście zalecam czytanie ze zrozumieniem (czyli wyciąganiem WŁASNYCH
wniosków, na podstawie podanych, konkretnych FAKTÓW, ustalonych na drodze
badań naukowych oraz Twoich własnych obserwacji wziętych z życia).

Krystyna
--
Obecny system finansowania tylko takich badań, które rokują nadzieję na
zyski, nauka nie jest w stanie odkryć prawdziwego oblicza rzeczywistości.