Re: cholesterol a dieta optymalna

From: "ffiona" <f...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: cholesterol a dieta optymalna
Date: Mon, 22 Sep 2008 15:57:43 +0200

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> napisał w wiadomości

> Biochemia? Zajrzyj choćby do koryta tuczników, a i gęsi tuczone w celu
> stłuszczenia wątroby - nie są karmione tłuszczem. Hodowcy dobrze wiedzą,
> skąd się bierze organiczny tłuszcz. A skomercjalizowani "eksperci" od
> żywienia człowieka - "wiedzą" wręcz coś odwrotnego... 8)

Biochemia nie zajmuje się zaglądaniem do koryta, ale mniejsza o to. Czyli
poziom trójglicerydów we krwi i otłuszczenie ciała są wprostproporcjonalne?
Bo ja znam ludzi, którzy mają trójglicerydy rzędu 3000, a są całkiem w
normie BMI...

> Oczywiście, że tętnic. W żyłach nie występuje miażdżyca, chorobą żył są
> żylaki.

Tylko nie wiem, których tętnic, hehe. O to mi chodziło. Naprawdę w żyłach
nie odkłada się cholesterol? Nie dowierzam.

> Więcej na ten wartości tłuszczów możesz dowiedzieć się tutaj:
> http://www.optymalni.poznan.pl/artykuly-47-p.html

"Jaja zawierają nie tylko nasycone kwasy tłuszczowe lecz również
wielonienasycone kwasy olejowe w identycznej proporcji, które są
jednocześnie główną częścią składową oliwy z oliwek."
Wg dostępnych mi informacji wiarygodnych oliwa zawiera przede wszystkim
kwasy jednonienasycone - błąd autora, pewnie niejeden. Bo skoro dopuszcza
się takiego błędu, to już traci moje zaufanie.
Ba! Zaraz potem w tym samym tekście autor pisze, że oliwa zawiera kwasy
mononienasycone, twierdząc parę akapitów wcześniej, że jednak
wielonienasycone.
Poza tym jak ktoś pisze "standartowo", to już za bardzo nie zasługuje na
uwagę w kontekście wiarygodności wg mnie.
Chlesterol głównie produkowany jest przez sam organizm, a nie przyjmowany z
pożywieniem - autor twierdzi, że nawet 60% cholesterolu przyjmujemy w
pokarmach!
Autor nie zna gramatyki: "Jako środek ochronny przeciwko tym nienaturalnym
tłuszczom i margaryną wzrasta poziom cholesterolu." Tragedia.
Sprzeczność z tym, co wcześniej cytowałaś: Wegetarianie " spożywają zatem za
dużo omega 6 a za mało omega 3"
Wcześniej było: "Dlatego coraz częściej zaczyna się mówić o NIEDOBORZE Omega
6 i NADMIARZE Omega 3". Pytałam skąd się biorą te omega 3, ale zignorowałaś
moje pytanie w tamtym kontekście, bo chyba nie z przekształcania omega 6 w
omega 3.
Aa, to tekst tłumaczony, czyli tłumacz okazał się nie na poziomie pewnie,
hehe.

> http://archiwum.wiz.pl/1996/96091600.asp

Ten artykuł już można uznać za wiarygodny, a raczej autorkę.

"Najlepiej byłoby na przykład ograniczyć udział kwasów tłuszczowych
nasyconych do 8%, zastępując je węglowodanami, zwiększyć apetyt na
jednonienasycone kwasy do 16% dziennej dawki energii, resztę zaś przeznaczyć
na NNKT"
Czyli stoi w sprzeczności z idą optymalnych.

A.