Re: cholesterol a dieta optymalna

From: "ffiona" <f...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: cholesterol a dieta optymalna
Date: Tue, 23 Sep 2008 00:07:29 +0200

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> napisał w wiadomości

> Źle mnie zrozumiałaś. Zadałaś pytanie:
> "Naprawdę trójglicerydy powstają z nadmiaru węgli? Jakieś źródło tych
> informacji?", więc Ci lapidarnie odpowiedziałam: Biochemia?
> I dalej dałam ewidentny przykład z życia wzięty, który oczywiście Ty
> zignorowałaś, bo tak naprawdę, to masz ochotę potrollować, prawda?

A co to znaczy trollować? Jeśli masz na myśli wygłupianie się, to nie, nie
na to mam ochotę. Chyba widać?
Przecież nie zignorowałam przykładu z życia (świń), zapytałam, jak się ma
otłuszczenie ciała do poziomu trójglicerydów, bo podałaś świnie jako
tuczniki, które się tuczy węglami. Jaki jest poziom ich trójglicerydów? Bo
choć są grube, mogą mieć poprawne wartości, prawda?

> Oczywiście, że odpowiedzi znajdziesz w Biochemii, np. tu:
> http://www.drmichalak.pl/data/biochemia_w7.htm

Przeczytałam, dzięki.

> A skąd ten pomysł? W naturze nic nie jest tak proste jak byś sobie
> życzyła.

Jak to skąd? Sama powiedziałaś, że świnie tuczy się węglami w kontekście
wysokiego poziomu trójglicerydów, które z węgli powstają.

> No właśnie... 8)
> Norma BMI nie jest równoznaczna ze zdrowiem.

No tak, ale mówiłyśmy o związku trójglicerydów z tuczeniem świń węglami.

> Trudno, ale nie przejmuj się, nie jesteś w tym poglądzie wyjątkiem ;)
> Dla wielu ludzi żyły i tętnice - to to samo. Ja w każdym razie o miażdżycy
> żył nie słyszałam. A Ty zapewne słyszałaś, skoro poddajesz w wątpliwość
> jej
> brak (?)

Nie wyraziłam poglądu, tylko niedowierzanie. Słyszeć, to nie słyszałam, a
szukać mi się nie chciało na razie. W końcu mogę zapytać ludzi w grupach,
nie?

> A Instytutowi Żywności i Żywienia ufasz, chociaż sobie zaprzeczają?
> W ich piramidzie na przykład nie znajdziesz masła, ale zalecają margaryny,
> przede wszystkim zalecają jako główne żywienie - paszę zbożową...

Prawdę mówiąc nie mam kontaktu z Instytutem Żywności i Żywienia. Ale
dowierzam, że produkty zbożowe powinny zająć naczelne miejsce w piramidzie
żywienia, bo ja mam odwrotnie, cholera. I to mi na dobre nie wychodzi.

> Czegu tu nie rozumiesz? Weganie nie jedzą go wcale, a optymalni sporo.
> Ilość
> wytwarzana przez organizm jest regulowana DIETĄ właśnie.

Mówię o tym, że 80-90% cholesterolu wytwarza sam organizm, a ten facet
pisze, że 60% przyjmujemy z pożywieniem.

Znowu zignorowałaś.

> No, załapałaś, hehe ;)

Mądra jestem, nie? ;-)

> Oczywiście, że stoi w sprzeczności.
> Dlatego sugerowałam Ci, zebyś czytała ze zrozumieniem i biorąc pod uwagę
> mnożące się sprzeczności w wywodach owych "znawców" tematu, zdobyła się na
> własne wnioski. Ale to oczywiście Twoja sprawa, jakie będą te Twoje
> wnioski.
Jasne, dzięki!
Pozdr.
A.