cholesterolu czesc dalsza

1. Data: 2002-09-13 15:37:28

Temat: cholesterolu czesc dalsza
Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

A wiec moje wyniki z przed 3 miesiecy wygladaly tak:

cholesterol Norma
calkowity 5,2 mmol/l 3.6-6.0
HDL 1,0 mmol/l 1.0-4.9
LDL 3,7 mmol/l 0.0-3.5
Triglicerydy 1,02mmol/l 0.46-1.68

Zmienilam radykalnie diete (nie to zebym wtedy sie zle odzywiala). Ze
wzgledu na to ze byly to wakacje jadlam prawie wylacznie warzywa przy tym
ograniczajac znacznie ilosc spozywanego jedzenia.
Teraz wyniki wygladaja tak:

cholesterol Norma
calkowity 5,6 mmol/l 3.6-6.0
HDL 1,3 mmol/l 1.0-4.9
LDL 3,3 mmol/l 0.0-3.5
Triglicerydy 2,18mmol/l 0.46-1.68

z kad ten nagly skok triglicerydow???
I za co one sa odpowiedzialne??? W sumie zmienilo sie na lepsze... HDL
wzroslo przy czym LDL zmalalo. Za to calkowity tez wzrosl (ale w normie). Co
o tym sadzicie??? Lekarka kazala mi skontrolowac znowu za kilka miesiecy.
CO mam robic zeby te wyniki byly jeszcze lepsze??/ I tak jestem dumna bo
nigdy nie mialam LDL w normie do tej pory:-)
Kropelka

2. Data: 2002-09-13 20:40:23

Temat: Re: cholesterolu czesc dalsza
Od: Klasyk <k...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 13 Sep 2002 17:37:28 +0200, "Kropelka"
<k...@n...serwery.pl> wrote:

> [...]
>wzgledu na to ze byly to wakacje jadlam prawie wylacznie warzywa przy tym
>ograniczajac znacznie ilosc spozywanego jedzenia.

Czy badanie bylo wykonywane calkowicie na czczo?

>CO mam robic zeby te wyniki byly jeszcze lepsze??/ I tak jestem dumna bo

Standardy PTK - HIPERLIPIDEMIA opracowane przez 8
profesorow mowia:
"Aktywnosc fizyczna obniza bowiem stezenie triglicerydow i przede
wszystkim podnosi poziom HDL."

3. Data: 2002-09-13 21:39:35

Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Klasyk" <k...@f...onet.pl> napisal w wiadomosci

> Czy badanie bylo wykonywane calkowicie na czczo?
A jak inaczej mozna robic badania? Pozatym nie mam rano potrzeby jedzenia.
Do tego ob wyszlo mi 72 ale to chyba inna sprawa. Ogolnie badania byly
robione w kierunku choroby reumatycznej. A tylko przy okazji zrobilam
cholesterol tak dla kontroli. I milo sie zdziwilam ze LDL sie obnizylo???
Aktywnosci fizycznej w moim przypadku za duzo nie bylo. Jedynie zmiana
diety. Na poczatku bylo bieganie ale przez niesamowity bol stawow musialam
zaprzestac.
A swoja droga jaka aktywnosc fizyczna moge uprawiac jesli mam problemy ze
stawami i z zatokami ???
Basen odpada bieganie odpada fitness odpada... a watpie zebym miala na tyle
silnej woli na cwiczenia lezac.
Co w takim wypadku????
Lekarka kazala poczekac kilka miesiecy i zrobic znowu wyniki. Kurcze trudno
leczyc ta moja otylosc... dieta nie daje widocznych rezultatow (poza
polepszeniem wynikow) ... co prawda dopuki biegalam stracilam prawie 2 kg.
Ale to i tak daje mi wskazmik bmi 29
Zastanawiam sie czy przy nastepnej wizycie nie poprosic lekarki o jakies
leki na otylosc. Bo przeciez zbyt duza waga jeszcze bardziej obciaza moje
stawy.
Kurcze wogole nie wiem co mam robic. Chcialabym trafic do takiego lekarza
ktorego by interesowaly wszystkie moje przypadlosci na raz i potrafilby to
polaczyc a co za tym idzie skutecznie wyleczyc. Przez cale dziecinstwo bylam
leczona przynajmniej raz w miesiacu antybiotykami. Przez co mam teraz
mnustwo problemow. Juz nie mowie o tym ze wiekszosc antybiotykow teraz na
mnie zupelnie nie dziala.
Moze znacie jakiegos takiego lekarza w Krakowie???

Zrozpaczona Kropelka

4. Data: 2002-09-14 11:21:19

Od: "Mariusz Maksiński" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> mnie zupelnie nie dziala.
> Moze znacie jakiegos takiego lekarza w Krakowie???

Dzięki radykalnej zmianie diety ( owoce , warzywa....) i ograniczeniu
spożywania pokarmu - odrazu widać efekty w badaniach laboratoryjnych. Poziom
"dobrego, antymiażdzycowego" cholesterolu HDL wzrósł a spadł poziom
cholesterolu frakcji LDL "miażdzycogennego". Jedynie wzrósł poziom
cholesterolu całkowitego i poziom trójglicerydów.
Stężenie cholesterolu całkowitego w surowicy jest wypadkową metabolizmu
lipoprotein, odpowiadających za jego transport pomiedzy wątrobą - gdzie jest
syntetyzowany endogennie /do produkcji hormonów sterydowych, kwasów
żółciowych/, a jelitami, gdzie jest wchłaniany z pokarmu - cholesterol
egzogenny - pokarmowy. Więc mimo ograniczenia cholesterolu pokarmowego (
egzogennego), wzrost może być spowodowany zwiększoną produkcją cholesterolu
endogennego. Nie bez znaczenia ma też wskaźnik BMI (Body Mass Index)
znajdujący sie na pograniczu "nadwagi" i "otyłośći" wynoszący w tym
przypadku 29 kg/m2. (norma <25, nadwaga: powyżej 25 do 29, otyłość:> 30).
Równierz TG uwalniane z komórek tłuszczowych ( w których są magazynowane)
przyczyniają sie do ich wzrostu w surowicy.
Jedyny sposób na poprawe, to ograniczenie spożywania tłuszczy, cukrów,
racjonalna dieta - spadek masy ciała i dużo ruchu (ćwiczenia). :)
Mariusz Maksiński - Analityk medyczny.

5. Data: 2002-09-14 17:18:45

Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Strzyga" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
???

> Kropelko!
> A nie miałaś badań i obserwacji w kierunku alergii?
> Te Twoje zatoki, w dzieciństwie brane co miesiąc antybiotyki, bóle stawów.
> To wszystko może być alergią.
> Pozdrawiam Teresa

Alergie mam na pylki traw i drzew latem. Obiawia sie to katarem siennym oraz
opuchnieciem oczy. Mam dosc silna alergie na koszona trawe (zawsze bylam
zwalniana ze szkoly bo tak puchly mi oczy) i jestem uczulona na zyrtec (wiem
ze to lek przecywalergiczny ale sie na niego uczulilam). Do tego niektorych
kosmetykow nie toleruje.
Zadnych pokarmowych alergii nie mam.
A przypadlosci jest wiecej niz te tutaj opisane dlatego tak bardzo zalezy mi
na znalezieniu tego dobrego lekarza. takiego ktory pokierowalby caloscia
mojego leczenia. Wczesniej mialam malo w tej kwestii do powiedzenia pozatym
jako mlodziutka osobka nie zdawalam sobie sprawy z powagi sytuacji. Teraz
wiem ze ze zdrowiem nie ma zartow i chcialabym o siebie zadbac.
Kropelka

6. Data: 2002-09-17 19:46:54

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Doradziłabym jeszcze kontrolę funkcjonowania układu trawiennego, w
szczególności wątroby. Mam w rodzinie przypadek człowieka od lat niezwykle
zdrowo się odżywiającego, nie pijącego, nie palącego, prowadzącego sportowy
tryb życia, mimo pięćdziesiątki bez brzucha i nadwagi - o notorycznie
przekroczonych wszelkich normach cholesterolowych, głównie ogólny i LDL.
Dopiero badania wątroby wykazały jej uszkodzenie, prawdopodobnie spowodowane
przebyciem jakiejś utajonej postaci żółtaczki (teraz już nie do sprawdzenia).
Nie wiem jak jest w przypadku uszkodzeń innych narządów (trzustka, woreczek,
żołądek), ale może podobnie, a kilogramy konsumowanych w dzieciństwie
antybiotyków bez śladu pewnie też nie przeszły.
życzę Ci zdrowia, Kropelko
M&M

Co to jest test TRAb?
nadmierna sennnosc