chondromalacja

1. Data: 2003-03-31 09:19:21

Temat: chondromalacja
Od: Tinue <w...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może macie jakieś doświadczenia w tym temacie? Najważniejsze dla mnie
pytanie, to czy przy rozpoznanej "na czuja" chondromalacji stawu rzepkowo-
udowego wybrać artroskopię czy próbować zastrzyków z hyalganu lub synviscu
(a jeśli już to które wybrać?)? I podstawowe pytanie -- czy zastrzyki
pozwolą uniknąć artroskopii czy istnieje ryzyko, że poza spłukaniem się z
oszczędności i tak trafię na stół? :-/
Na razie dostałam arthryl i zastanawiam się, czy wykupić, bo słyszałam
(od innego spec. ortopedy), że to się przepisuje, jeśli pacjent koniecznie
chce żeby mu coś przepisać, jest tani, ale jego skuteczność jest raczej
wątpliwa. No i mam dylemat :-) Nie prypominam sobie, żeby udzielał się tu
ortopeda, ale może ktoś ma osobiste doświadczenia w tej materii?

--
Tinue
http://animalprotect.prv.pl <-- Smithfield Foods w Polsce

2. Data: 2003-03-31 13:10:12

Temat: Re: chondromalacja
Od: "Paulina Nowińska" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam stwierdzoną chondromalację i to nie na czuja ale właśnie artrokopem.Z
tego co mi wiadomo to zastrzyki Hialgan czy Synvisc dają powodzenie w 60 %
przypadków a w 40 % jest to po prostu wyrzucenie pieniędzy.Jeśli chodzi o
Arthryl to jest to lek zagraniczny i dość drogi.Jest polski odpowiednik i
nazywa się Artresan.Oba leki mają podobny skład.A poza tym wydaje mi się że
lekarze nie przepisują leku tylko dlatego że ktoś tego bardzo pragnie.Ja go
dostałam bez proszenia się o to.

3. Data: 2003-04-02 06:19:14

Od: "Paulina Nowińska" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety nie poprawiło mi się bo ognisko chondromalacji było zbyt duże i
czeka mnie kolejny zabieg który mam nadzieję przyniesie jakieś efekty
:-()Ale spróbuj brać jeśli chcesz.A z tego co wiem to teraz jest ponoć
promocja na SYNVISC i kosztuje 540 zł

4. Data: 2003-04-02 06:21:10

Od: "Paulina Nowińska" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszko czy możesz mi napisać na priva p...@w...pl co u ciebie dokładnie
stwierdzono bo jeszcze nikt mi nie odpowiedzial na moją wiadomość o
chondromalacji rzepki :-(

5. Data: 2003-04-02 09:02:35

Od: "Agnieszka" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj,

> [...]
> udowego wybrać artroskopię czy próbować zastrzyków z hyalganu lub synviscu

Przy takim rozpoznaniu zastanowiłabym się nad zmianą lekarza. Chondromalacja
to nie jest katar, żeby móc w ten sposób określać chorobę. A zastrzyki...
jeśli chondromalacji nie ma, to mogą (choć nie muszą) zaszkodzić.

> I podstawowe pytanie -- czy zastrzyki
> pozwolą uniknąć artroskopii czy istnieje ryzyko, że poza spłukaniem się z
> oszczędności i tak trafię na stół? :-/

Istnieje taka możliwość. Osobiście miałam 2 artroskopie a zastrzyków wcale
(bo już po pierwszej artro okazało się, że na zastrzyki jest za późno - i
tylko 'spłukałabym się"). Lepiej dać się pokroić, niż być "króliczkiem
doświadczalnym".

> [...]
> chce żeby mu coś przepisać, jest tani, ale jego skuteczność jest raczej

Tani to on raczej nie jest; choć w porównaniu do Hyalganu to owszem ;)
Gdyby lekarze przy lekkim zwyrodnieniu przepisywali go, to nie byłoby potem
tylu "pociętych" kolan.
Skuteczny jest, ale przy lekkim schorzeniu. No i trzeba go pić przez dłuższy
czas.

pzdr
Aga

6. Data: 2003-04-02 10:53:34

Od: Tinue <w...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agnieszka" <a...@t...pl> napisał/a:

> [...]
> Chondromalacja to nie jest katar, żeby móc w ten sposób określać
> chorobę. A zastrzyki... jeśli chondromalacji nie ma, to mogą (choć nie

Obijam od lekarza do lekarza już od jakiegoś czasu i ten sam problem
zdiagnozowano już jako zerwanie więzadeł (sic!), zapalenie stawu, odprysk
chrzęstny i -- ostatnio -- chondromalację. Problem polega na tym, że aż do
końca lipca jakakolwiek hospitalizacja (choćby i dwudniowa) nie wchodzi w
grę, a moje znajomości niestety tomografu już nie obejmują. Więc pozostaje
mi albo seria zastrzyków, albo picie arthrylu i próba doczekania do lipca
-- z tym, że zdaję sobie sprawę z tego, że zwłoka może się skończyć
fatalnie. Stąd pytanie o skuteczność zastrzyków. Lekarze twierdzą różnie,
że superskuteczne, albo że takie sobie -- mam mętlik totalny w głowie :-/

7. Data: 2003-04-02 11:02:20

Od: Tinue <w...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2003-04-03 08:27:47

Od: "Agnieszka" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tinue" <w...@w...tlen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> że superskuteczne, albo że takie sobie -- mam mętlik totalny w głowie :-/

Zastanów się nad artroskopią. W drugi dzień po zabiegu możesz chodzić i
zostajesz wypisana.
Ty tylko 2-3 dni, a będzie przynajmniej wszystko wiadome.

pzdr
Aga

9. Data: 2003-04-04 20:16:45

Od: "KIMI" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc! Mialam chondromelacje i bralam zastrzyki w kolano (tzw. blokady)-
dostalam na poczatek 1 steryd a pozniej 10 zastrzykow i wiesz co.. nie dosc
ze cholernie bolalo to jeszcze mi zaszkodzily bo okazalo sie ze przez
zastrzyki przerosla mi maz kolanowa. Mi osobiscie nie pomogla artroskopia-
bo kolano nadal mnie boli, al enikt nie mowil ze bedzie wspaniale.
POWODZENIA! PS> Nie daj sobie wcisnac za duzo zastrzykow- specjalista mi
powiedzial ze osobie dosroslej podaje sie max 3 blokady.

10. Data: 2003-04-07 09:14:01

Od: "Agnieszka" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KIMI" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
dosc
> ze cholernie bolalo to jeszcze mi zaszkodzily bo okazalo sie ze przez

ale takie coś prze blokady się nie dzieje, tylko przez sterydy może nastąpić
blokada a Hyalgan to nie to samo :)

> Mi osobiscie nie pomogla artroskopia-
> bo kolano nadal mnie boli, al enikt nie mowil ze bedzie wspaniale.

a jaki był wynik artroskopii?

> POWODZENIA! PS> Nie daj sobie wcisnac za duzo zastrzykow- specjalista mi
> powiedzial ze osobie dosroslej podaje sie max 3 blokady.

a ilości max 3 blokad to owszem, zgadzam się (co prawda mi mówiono o max 2),
ale warto podkreślić, że ta ilość dotyczy jednego stawu i jest przeliczana
na cały żywot stawu

pzdr
Aga

Przesądy w medycynie!!!
drgnie miesnia
Kregoslup?
Re: Re: Hydrauliczny model ukladu krwionośnego.
Tachykardia 28 tydz.